İnterneti yeterince önemsemeyen şirketlere tavsiyeler

İnternetin günlük hayatımızın çok önemli bir parçası olduğu günümüzde hala birçok şirket, yönetici bu alanda yeterince var olabilmiş değil. İnternet üzerinden iletişim kurmayı yeterince önemsemiyorlar. Geleneksel yöntemler ile devam ettikleri için online olarak büyüme ve bilinirlik gerçekleşemiyor.

Yıl olmuş 2015 hala maillerini kontrol etmeyen, gönderilen maillere olumlu ya da olumsuz cevap vermeyen şirketler, yöneticiler var. Sonra da "kurumsal firmayız, şöyleyiz böyleyiz" diye söylemlerde bulunuyorlar. Kurumsallık sadece söylemle olsaydı her işletme kurumsal olabilirdi. Artık çok daha fazlasına ihtiyaç var.

Reklam çalışması kapsamında belirlediğimiz sektöre yönelik bir teklif dosyası hazırladık. Bunu da mail yoluyla ulaştırmayı düşündük. Onlarca şirkete, yöneticiye, pazarlama departmanına mail gönderdik. Sonra ne mi oldu? Bu maillerin %90'ından hiçbir cevap gelmedi. Geriye kalan %10'luk kısmı alıcılara onların sunucularından kaynaklı problemler nedeniyle teslim edilemedi.

Bu zamanda herkesin elinde akıllı telefon, hızlı mobil internet var. Hala mailleri cevaplamayan, ilgilenmeyen şirketler ve yöneticilerin olması çok garip. Ben bir blog yazarı olarak her gün maillerimi düzenli kontrol ediyorum. Cevaplıyorum. Bu sağlıklı iletişim kurmak açısından önemli.

Çoğu şirketin web sitesi problemli. Mobil uyumlu değil. İçerikler profesyonellikten uzak. Kurumsal blogları yok. Mail takibi yok. Sitesi görüntülenmeyen, alan adı süresi ve hosting süresi dolan çok şirket var. Hızla dijitalleşen dünyada internette var olamayan şirketlerin zaman içinde küçülmesi, yok olması kaçınılmaz olacak. Çünkü bu sistem bunu gerektiriyor. 7/24 online olan genç kitle çok büyük potansiyel. Bu kitleye ulaşamamak büyük kayıp.

Bu noktada interneti yeterince önemsemeyen şirket sahiplerine, yöneticilerine seslenmek istiyorum:

Sırf bir web sitemiz olsun diye öylesine açmış olduğunuz kurumsal sitelerinizi elden geçirin. Çünkü sizin online dünyadaki en önemli yüzünüz. Mobil uyumlu, kolay gezilebilen, iç açıcı renklere sahip olan bir kurumsal siteniz olsun.

Maillerinizi lütfen düzenli kontrol edin ve mümkünse cevaplayın. Bu itibarınız açısından çok önemli. Maillerine cevap vermediğiniz her kişi potansiyel müşteri adayınız olabilir. Onları iletişimsizlik, ilgisizlik nedeniyle kaybetmek istemezsiniz değil mi?

Profesyonel içerik üretimini önemseyin. İçerik müşteri kazanmada, sektördeki imajınızı güçlendirmede çok önemli.

Kurumsal blog oluşturun. Birçok şirketin kurumsal bir blogu yok.

Hedef kitlenize ulaşamabilmek için sadece fiziki yöntemler ile sınırlı kalmayın. İnternet, en etkili pazarlama aracı.

Reklam çalışmaları yaparken küçük ve orta ölçekli yayıncıları da düşünün. Büyük yayıncıların mecralarında kıyıda köşede yer almaktansa küçük ve orta ölçekli hedefli mecralarda görünür olmak çok daha etkili.

Medya planlama çalışmalarını verimli yapın. Bütçenizi büyük medya organları ile tüketmeyin. İnternet ortamında gerçekten kaliteli içerik üreten, belli bir hedef kitlesi olan yayınlar var.

Basın bülteni yazımı, basın bülteni dağıtımı hizmetlerinden mutlaka faydalanın. Basın bülteni ekonomik ve verimli bir tanıtım aracı. Bilgi verici nitelikte olursa yüksek verim alınabilir.

Bir web sitesi oluşturmak tek başına yeterli değil. Sosyal medyada yer almak ve online görünülük çalışmaları şart.

Rakiplerinizin online mecralardaki hareketlerini mutlaka takip edin.

Şirket bünyesinde basın ve halkla ilişkiler departmanı kurma gibi bir potansiyeliniz varsa oluşturun. Yoksa da pr ajanslarından, içerik ajanslarından destek alın. Dijital pr çalışmaları hızlı büyümeye katkı sağlayacak.

Arama motoru optimizasyonunu önemseyin. Profesyonel destek alın.

Bunları uygulayan şirketler olsa da henüz tatmin edici düzeyde değil. Birçoğu bu noktada yerinde saymaya devam ediyor. İnternette görünür olmayanların sıçrama yapabilmesi pek mümkün değil. Online şirket sayısı arttıkça geleneksel yöntemler ile yoluna devam eden, yeniliğe kapalı şirketlerin işi çok daha zorlaşacak. İş işten geçmeden bu mecrada etkili bir şekilde yer almak için çalışmalar hızlandırılmalı.






İnterneti yeterince önemsemeyen şirketlere tavsiyeler İnterneti yeterince önemsemeyen şirketlere tavsiyeler Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Temmuz 15, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.