Haber sitesi sayısı hızla artsa da en çok ziyaret edilen haber siteleri belli. İnternet haberciliğinde markalaşmış haber siteleri kullanıcıların öncelikleri arasında. Bu noktada yeni açılan haber sitelerinin fark oluşturmak ve ziyaretçi trafiği çekmek için farklı bir yol izlemesi gerekiyor.
Son yıllarda açılan haber sitelerinin çoğu büyük haber sitelerini taklitten öte gidemiyor. Durum böyle olunca da kaliteli, özgün ve haber değeri yüksek olan içerik üretimi hep bir beklenti olarak kalıyor.
Haber siteleri ile ilgili yazdığım blog yazıları sonucu aldığım maillerde haber sitesi açmak isteyen birçok kişinin olması dikkatimi çekti. Habercilikle uzaktan yakından ilgisi olmayan, daha önce herhangi bir yazma deneyimi olmamış kişilerin de online habercilik alanına girmek istemesi çok sağlıklı bir şey değil.
Binlerce haber sitesi var. Bunların neredeyse %90'ı çöp. Çünkü adam gibi içerik üretemiyorlar. Ajans destekli habercilik. Özel haberler yok, sıfırdan haber yazacak nitelikli editör yok. Biçim ve içerik bakımından ciddi tek tipleşme var. Yazılarımda bunları hep vurguluyorum. Amacım internet haberciliğinin daha profesyonel bir şekilde yapılmasına bir nebze de olsa katkı sağlamak.
Haber sitesi açmak çok kolay. 1 alan adı, hosting, bir tema. Ya sonrası? Finans gücünüz yoksa, özel haber üretemiyorsanız, marka olma gibi bir hedefiniz, nitelikli bir ekibiniz yoksa her zaman taklit olarak anılırsınız.
Ulusal çapta yayın yapan, her gün on binlerce tekil kullanıcıya ulaşan güçlü haber siteleri var. Bunların arasına girmek imkansız değil ancak çok çalışmak, profesyonel düşünmek lazım.
200-300 TL ile açtığınız haber sitesi ile büyüklere kafa tutmanız hayal. Bu yüzden lokal haber sitesi oluşturmak mantıklı. Binlerce haber sitesinin olduğu internet dünyasında okuyucuları doğal yollardan sitenize çekemiyorsanız işiniz çok zor. Okuyucu sizin sitenizin ismini bilmeli.
Marka olmalısınız; internethaber.com, haber7.com, ensonhaber.com, haber3.com, aktifhaber.com gibi. Aksi takdirde Google Adsense reklamlarından gelecek birkaç lira için yırtınacaksınız. Reklamlar hep belli başlı sitelere gidiyor. Büyük markalar, şirketler markalaşamamış sitelere pek itibar etmiyor.
Şimdiye kadar incelediğim haber siteleri arasında Alexa değerleri çok iyi olan, iyi ziyaretçi çektiğini düşündüğüm sitelerin sadece Adsense reklamları ile yola devam ettiğini gördüm. Alternatif gelir modelleri olmadıktan sonra fazla trafikli bir haber sitesi sahibi olsanız da hosting vb. giderler altında ezilmeye başlayacaksınız. Bu yüzden haber sitesi açmadan önce iyi düşünün. Boşa zaman ve para harcamayın.
Marka olmak için;
Kurumsal kimlik tasarımı
Benzersiz tasarım, kolay kullanılabilir mobil sürüm
Güçlü alt yapı
Problemsiz hosting
Akılda kalıcı alan adı
Profesyonel ekip çalışması
Güçlü analizler
Çeşitli ve güçlü haber kaynakları
Online haber merkezi
Birkaç ay sizi rahat ettirecek finans yapısı
Reklam ajansları ve markalar ile reklam noktasında iletişimde olmak
Profesyonel sosyal medya yönetimi
İşinin profesyonellerinden danışmanlık desteği
Sabır gerek.
1-2 ay hevesle çalışıp sonra "bu iş olmuyor, reklam alamıyoruz" diye kapatacaksanız hiç başlamayın. Tanınıp ziyaretçi çekene kadar biraz zamana ihtiyacınız olacak. Sabırlı, başarıya inançlı, umutlu olmayanlar bu işe girişmesin.
Şunu unutmayın; "Herkes haber sitesi sahibi olabilir ancak herkes haberci olamaz."
Son yıllarda açılan haber sitelerinin çoğu büyük haber sitelerini taklitten öte gidemiyor. Durum böyle olunca da kaliteli, özgün ve haber değeri yüksek olan içerik üretimi hep bir beklenti olarak kalıyor.
Haber siteleri ile ilgili yazdığım blog yazıları sonucu aldığım maillerde haber sitesi açmak isteyen birçok kişinin olması dikkatimi çekti. Habercilikle uzaktan yakından ilgisi olmayan, daha önce herhangi bir yazma deneyimi olmamış kişilerin de online habercilik alanına girmek istemesi çok sağlıklı bir şey değil.
Binlerce haber sitesi var. Bunların neredeyse %90'ı çöp. Çünkü adam gibi içerik üretemiyorlar. Ajans destekli habercilik. Özel haberler yok, sıfırdan haber yazacak nitelikli editör yok. Biçim ve içerik bakımından ciddi tek tipleşme var. Yazılarımda bunları hep vurguluyorum. Amacım internet haberciliğinin daha profesyonel bir şekilde yapılmasına bir nebze de olsa katkı sağlamak.
Haber sitesi açmak çok kolay. 1 alan adı, hosting, bir tema. Ya sonrası? Finans gücünüz yoksa, özel haber üretemiyorsanız, marka olma gibi bir hedefiniz, nitelikli bir ekibiniz yoksa her zaman taklit olarak anılırsınız.
Ulusal çapta yayın yapan, her gün on binlerce tekil kullanıcıya ulaşan güçlü haber siteleri var. Bunların arasına girmek imkansız değil ancak çok çalışmak, profesyonel düşünmek lazım.
200-300 TL ile açtığınız haber sitesi ile büyüklere kafa tutmanız hayal. Bu yüzden lokal haber sitesi oluşturmak mantıklı. Binlerce haber sitesinin olduğu internet dünyasında okuyucuları doğal yollardan sitenize çekemiyorsanız işiniz çok zor. Okuyucu sizin sitenizin ismini bilmeli.
Marka olmalısınız; internethaber.com, haber7.com, ensonhaber.com, haber3.com, aktifhaber.com gibi. Aksi takdirde Google Adsense reklamlarından gelecek birkaç lira için yırtınacaksınız. Reklamlar hep belli başlı sitelere gidiyor. Büyük markalar, şirketler markalaşamamış sitelere pek itibar etmiyor.
Şimdiye kadar incelediğim haber siteleri arasında Alexa değerleri çok iyi olan, iyi ziyaretçi çektiğini düşündüğüm sitelerin sadece Adsense reklamları ile yola devam ettiğini gördüm. Alternatif gelir modelleri olmadıktan sonra fazla trafikli bir haber sitesi sahibi olsanız da hosting vb. giderler altında ezilmeye başlayacaksınız. Bu yüzden haber sitesi açmadan önce iyi düşünün. Boşa zaman ve para harcamayın.
Marka olmak için;
Kurumsal kimlik tasarımı
Benzersiz tasarım, kolay kullanılabilir mobil sürüm
Güçlü alt yapı
Problemsiz hosting
Akılda kalıcı alan adı
Profesyonel ekip çalışması
Güçlü analizler
Çeşitli ve güçlü haber kaynakları
Online haber merkezi
Birkaç ay sizi rahat ettirecek finans yapısı
Reklam ajansları ve markalar ile reklam noktasında iletişimde olmak
Profesyonel sosyal medya yönetimi
İşinin profesyonellerinden danışmanlık desteği
Sabır gerek.
1-2 ay hevesle çalışıp sonra "bu iş olmuyor, reklam alamıyoruz" diye kapatacaksanız hiç başlamayın. Tanınıp ziyaretçi çekene kadar biraz zamana ihtiyacınız olacak. Sabırlı, başarıya inançlı, umutlu olmayanlar bu işe girişmesin.
Şunu unutmayın; "Herkes haber sitesi sahibi olabilir ancak herkes haberci olamaz."
Haber sitesi marka olabilmeli
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Nisan 27, 2015
Rating:
Hiç yorum yok: