7 Haziran'da yapılacak genel seçimlere kısa bir süre kaldı. Yakın zamanda partilerin milletvekili adayları netlik kazanacak. Seçime kadar ki süreçte milletvekili adaylarının kendilerini seçmene tanıtması büyük önem taşıyor. Her ne kadar parti odaklı oy kullanan seçmenler çoğunlukta olsa da kişilerin kendilerini tanıtım çalışmaları da önemli.
Milletvekili adaylarının birçoğu tanıtım çalışmaları konusunda yetersiz. Planlı, programlı bir tanıtım çalışması yapamadıklarından dolayı sonuç hüsran oluyor. Adayların tanıtım çalışmalarında sosyal medyayı, interneti etkili kullanmak son derece önemli.
Milletvekili adayı olduğu halde hala bir web sitesi, sosyal medya hesabı, e-mail adresi olmayan kişiler var. Bu kişilerin seçimde başarılı olması son derece zor.
Bir vekil adayı sosyal medyayı etkili kullanmalı. Milyonlarca kişi sosyal medyada vakit geçiriyor. Sosyal medya üzerinden çok geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaşılabilir.
Milletvekili adayları internet üzerinden yapacakları tanıtım çalışmalarında şunlara dikkat etmeli:
Kişisel web sitesi oluşturulmalı
Bir milletvekili adayı için kişisel web sitesi büyük önem taşıyor. Websitede aday ile ilgili tanıtıcı bilgilerin yer alması, adayın kendi kaleminden yazıların yer alması, görsellerin yer alması önemli. Web sitesi, her platformda sorunsuz bir şekilde görüntülenmeli. Profesyonelce hazırlanmamış web sitesine sahip adaylar var. Görsellik, ciddiyet açısından önemli.
E-mail adresi olmalı
Milletvekili adayının bir mail adresi olmalı ve bunu aktif bir şekilde kullanmalı. Birçok vekil adayı maillerini okumuyor, yanıtlamıyor. Süs olsun diye duruyor. Maile bile cevap vermeyen bir aday vekil olduktan sonra ne yapacak? Doğru ve etkili iletişim şart. Mailler her gün kontrol edilmeli.
Facebook hesabı olmalı
Facebook, vekil adayları için en etkili sosyal ağların başında. Facebook sayfasının güncellenmesi, tüm iletişim bilgilerinin yer alması, seçmenle burada da iletişim kurulması önemli. Facebook reklamları da mutlaka kullanılmalı.
Twitter hesabı olmalı
Twitter, milletvekili adayları için hayati önem taşıyan bir diğer sosyal ağ. Kullanımı son yıllarda hızla arttı. 140 karakteri Türk halkı sevdi. Vekil adayları da mutlaka Twitter'da yer almalı. Düzenli tweet atmalı, gündem ile ilgili mesajlar verebilmeli. Tweet'leri kendisi yazmalı.
Instagram hesabı olmalı
Instagram, son yıllarda en çok yükselen sosyal ağ. Fotoğraf paylaşım uygulaması olan Instagram'da milyonlarca kullanıcı var. Burada da seçmenlere ulaşmak çok önemli. Paylaşılan görsellerin kaliteli ve mesaj verebilecek nitelikte olması gerek. Günlük hayattan doğal karelere yer verilmeli. Hep takım elbiseli, ciddi vesikalık görseller paylaşılmamalı.
YouTube hesabı olmalı
Bir YouTube kanalı oluşturarak burada her gün en az 1 adet kısa video paylaşılabilir. Videolarda seçim çalışmaları, vaatler, genel gündem değerlendirmesi gibi konular yer alabilir. YouTube televizyondan daha etkili. Çünkü her gün milyonlarca insan video izliyor. Videoların kolay bulunabilecek şekilde optimize edilmesi gerek.
Bir basın danışmanı olmalı
Bir basın danışmanı ya da pr uzmanı ile çalışmak önemli. Profesyonelce hazırlanan basın bültenlerinin hedef kitleye, seçim bölgesinde faaliyet gösteren yerel basına, haber sitelerine ulaştırılması önemli. Basın bültenleri online görünürlüğün artırılması açısından etkili.
Seçim bölgesindeki medyaya reklam
Milletvekili adaylarının sıkça yaptığı hatalardan biri de seçim bölgesini yeterince tanımamak ve önemsememek. Örneğin bir kişi İstanbul 3. bölgeden milletvekili adayı ise bu seçim bölgesinde yer alan ilçeleri iyi tanımak zorunda. Bu ilçede çıkan gazeteleri, haber sitelerini mutlaka takip etmeli. Tanıtım çalışmaları kapsamında bu sitelerde mutlaka yer almalı. Banner reklam, advertorial reklam çalışmalarında bulunmalı. Seçim bölgesindeki yerel medyayı önemsemeyen adayların başarılı olması zor. Çünkü seçmen adayı tanıyamayacak. Sadece yaygın medyaya ilan vererek tanıtım çalışmasında bulunmak sağlıklı bir yol değil. Önce yerelden başlamak lazım.
Tüm bunları yaparken;
Mutlaka bir piyasa araştırması yapılmalı
Sahte takipçi ile hesaplar şişirilmemeli,
Aday ile ilgili bültenlerin, haber metinlerinin nesnel olmasına dikkat edilmeli
Aday ile ilgili çıkan haberlerin medya takibi yapılmalı
Sosyal medyada takipçi sayısının artışı, azalışı tespit edilmeli
Seçmenlerin aday hakkındaki yorumları dikkate alınmalı
Sosyal medyada ifade tarzına, yazım kurallarına dikkat edilmeli
Diğer partileri eleştirerek kendini öne çıkarma alışkanlığından vazgeçilmeli.
Milletvekili adaylarının birçoğu tanıtım çalışmaları konusunda yetersiz. Planlı, programlı bir tanıtım çalışması yapamadıklarından dolayı sonuç hüsran oluyor. Adayların tanıtım çalışmalarında sosyal medyayı, interneti etkili kullanmak son derece önemli.
Milletvekili adayı olduğu halde hala bir web sitesi, sosyal medya hesabı, e-mail adresi olmayan kişiler var. Bu kişilerin seçimde başarılı olması son derece zor.
Bir vekil adayı sosyal medyayı etkili kullanmalı. Milyonlarca kişi sosyal medyada vakit geçiriyor. Sosyal medya üzerinden çok geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaşılabilir.
Milletvekili adayları internet üzerinden yapacakları tanıtım çalışmalarında şunlara dikkat etmeli:
Kişisel web sitesi oluşturulmalı
Bir milletvekili adayı için kişisel web sitesi büyük önem taşıyor. Websitede aday ile ilgili tanıtıcı bilgilerin yer alması, adayın kendi kaleminden yazıların yer alması, görsellerin yer alması önemli. Web sitesi, her platformda sorunsuz bir şekilde görüntülenmeli. Profesyonelce hazırlanmamış web sitesine sahip adaylar var. Görsellik, ciddiyet açısından önemli.
E-mail adresi olmalı
Milletvekili adayının bir mail adresi olmalı ve bunu aktif bir şekilde kullanmalı. Birçok vekil adayı maillerini okumuyor, yanıtlamıyor. Süs olsun diye duruyor. Maile bile cevap vermeyen bir aday vekil olduktan sonra ne yapacak? Doğru ve etkili iletişim şart. Mailler her gün kontrol edilmeli.
Facebook hesabı olmalı
Facebook, vekil adayları için en etkili sosyal ağların başında. Facebook sayfasının güncellenmesi, tüm iletişim bilgilerinin yer alması, seçmenle burada da iletişim kurulması önemli. Facebook reklamları da mutlaka kullanılmalı.
Twitter hesabı olmalı
Twitter, milletvekili adayları için hayati önem taşıyan bir diğer sosyal ağ. Kullanımı son yıllarda hızla arttı. 140 karakteri Türk halkı sevdi. Vekil adayları da mutlaka Twitter'da yer almalı. Düzenli tweet atmalı, gündem ile ilgili mesajlar verebilmeli. Tweet'leri kendisi yazmalı.
Instagram hesabı olmalı
Instagram, son yıllarda en çok yükselen sosyal ağ. Fotoğraf paylaşım uygulaması olan Instagram'da milyonlarca kullanıcı var. Burada da seçmenlere ulaşmak çok önemli. Paylaşılan görsellerin kaliteli ve mesaj verebilecek nitelikte olması gerek. Günlük hayattan doğal karelere yer verilmeli. Hep takım elbiseli, ciddi vesikalık görseller paylaşılmamalı.
YouTube hesabı olmalı
Bir YouTube kanalı oluşturarak burada her gün en az 1 adet kısa video paylaşılabilir. Videolarda seçim çalışmaları, vaatler, genel gündem değerlendirmesi gibi konular yer alabilir. YouTube televizyondan daha etkili. Çünkü her gün milyonlarca insan video izliyor. Videoların kolay bulunabilecek şekilde optimize edilmesi gerek.
Bir basın danışmanı olmalı
Bir basın danışmanı ya da pr uzmanı ile çalışmak önemli. Profesyonelce hazırlanan basın bültenlerinin hedef kitleye, seçim bölgesinde faaliyet gösteren yerel basına, haber sitelerine ulaştırılması önemli. Basın bültenleri online görünürlüğün artırılması açısından etkili.
Seçim bölgesindeki medyaya reklam
Milletvekili adaylarının sıkça yaptığı hatalardan biri de seçim bölgesini yeterince tanımamak ve önemsememek. Örneğin bir kişi İstanbul 3. bölgeden milletvekili adayı ise bu seçim bölgesinde yer alan ilçeleri iyi tanımak zorunda. Bu ilçede çıkan gazeteleri, haber sitelerini mutlaka takip etmeli. Tanıtım çalışmaları kapsamında bu sitelerde mutlaka yer almalı. Banner reklam, advertorial reklam çalışmalarında bulunmalı. Seçim bölgesindeki yerel medyayı önemsemeyen adayların başarılı olması zor. Çünkü seçmen adayı tanıyamayacak. Sadece yaygın medyaya ilan vererek tanıtım çalışmasında bulunmak sağlıklı bir yol değil. Önce yerelden başlamak lazım.
Tüm bunları yaparken;
Mutlaka bir piyasa araştırması yapılmalı
Sahte takipçi ile hesaplar şişirilmemeli,
Aday ile ilgili bültenlerin, haber metinlerinin nesnel olmasına dikkat edilmeli
Aday ile ilgili çıkan haberlerin medya takibi yapılmalı
Sosyal medyada takipçi sayısının artışı, azalışı tespit edilmeli
Seçmenlerin aday hakkındaki yorumları dikkate alınmalı
Sosyal medyada ifade tarzına, yazım kurallarına dikkat edilmeli
Diğer partileri eleştirerek kendini öne çıkarma alışkanlığından vazgeçilmeli.
Milletvekili adayları online seçim çalışmalarını önemsemeli
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Mart 19, 2015
Rating:
Hiç yorum yok: