İyi bir tanıtım yazısı ne özellikler taşımalı?

Tanıtım yazıları, bir ürün, hizmet ya da siteyi tanıtan ve içerisinden tanıttığı alana doğru linkler içeren bir seo uygulaması olup son zamanlarda en popüler yöntemler arasında bulunuyor.

Web sitesi/blog sahibi birçok kişi ücret karşılığında tanıtım yazısı yayınlatarak kendi sitelerinin arama motoru sıralamasında hedef anahtar kelimelerde daha iyi bir noktaya gelmesini arzuluyor.

Tanıtım yazısı, etkili bir yöntem olarak öne çıksa da gerçekten verim alabilmek için gerekli olan birçok kriter göz ardı ediliyor.

Tanıtım yazısı yayınlatmayı düşünenler genelde yazılarının yer alacağı sitelerde Pagerank, Alexa, Dmoz kaydı ve günlük tekil ziyaretçiye bakıyor. Peki, bu kavramlar tek başına yeterli mi? Bazen çok iyi değerlere sahip olan sitelerden alamadığınız verimi sadık okuyucu kitlesine sahip, çok fazla trafiği olmayan sitelerden almanız mümkün olabiliyor.

İyi bir tanıtım yazısı ne özellikler taşımalı?

- Tanıtım yazılarının birçoğu yazma kabileyeti son derece düşük kişilerce baştan savma bir şekilde hazırlanıyor. Bu da tanıtım yazısı ile beklenen verimin alınmasının engelliyor. Tanıtım yazıları içerik yazarlığı yapan ve bu alanda profesyonel olmuş kişilerce yazılmalı. Maalesef birçok kişi birkaç liranın hesabını yaptığı için yazı yazdırma işinin üstüne düşmüyor. Ya kendi yazıyor ya da 1-2 TL'ye yazı yazanlara başvuruyor. Bu yazıların kalitesi ortada. Profesyonel yazarlar ile çalışılmalı.

- Tanıtım yazıları ya çok reklam ifadeleri içeriyor ya da ansiklopedik terimler. İyi bir tanıtım yazısı doğal olmalı. Reklam ifadelerinden mümkün olduğunca arındırılmalı. Sadece içine link eklenen ve başka sitelerde fayda sağlamak amacıyla yayınlatılan metinler olmamalı.

- Tanıtım yazısı ilgi çekici, haber ya da bir blog yazısı gibi yazılmalı. Ara başlık içermeli, imla kurallarına uygun olmalı, çarpıcı başlığa sahip olmalı. Ne çok uzun ne de çok kısa olmalı. Okuyucu tarafından keyifle okunan bir yazı olmalı.

- Tanıtım yazısında yer alacak site linklerinin ve anahtar kelimelerin abartılı bir şekilde kullanılmasından kaçınılmalı. Bir tanıtım yazısında en fazla 3 link yer almalı. Aslında ben 3 linke de karşıyım. Tek link kullanmak her zaman iyi. Ancak SEO takıntısı olanlar belli anahtar kelimelerde yükselmeyi arzuladığı için 3 linkte ısrarcı. Anahtar kelimeleri bold yaparak okuyucunun yazıya olan ilgisini azaltmaktan da kaçınmak etkili olacak.

- Tanıtım yazısı yayınlatılacak sitenin geçmişi ve içeriğinin güçlü olması yazıdan verim almak açısından önemli bir husus. Sırf ücreti düşük diye önüne gelen her siteden tanıtım yazısı alanlar yaptığı yanlışın hala farkında değil. Eğer içeriğiniz teknoloji ise teknoloji konulu sitelerden tanıtım yazısı alın. Gidip sağlık ya da kadın sitesinden yazı satın almayın. Eğer siteniz ile aynı ya da benzer içeriklere sahip sitelerden yazı satın alırsanız tanıtım yazısı üzerinden daha fazla ziyaretçi çekmeniz mümkün. Hatta içeriğiniz tatminkar ise sadık okuyucular bile kazanabilirsiniz.

- Tanıtım yazısı yayınlatanların en çok takıldığı nokta ücret. Ücreti düşük olan siteler her zaman gözde oluyor. Yeni açılmış, içeriği zayıf, okuyucuya faydasız içerikler sunan sitelerden uzak durulmalı. Eğer tanıtım yazısı yayınlatacağınız sitenin içerikleri kuvvetli ve gerçek anlamda organik ziyaretçileri varsa tanıtım yazısı ücreti için pazarlık yapmayın. Emeğin karşılığını verin. 3-5 lira eksik vermek ile kimse zengin olmaz ya da fakirleşmez. "Hocam senin site bu kadar etmez, ancak şu kadar verebilirim" gibi cümleleri kesinlikle kullanmayın.

- Webmaster forumlarda tanıtım yazısı satışı yapanların birçoğu olaya gerçek anlamda profesyonel yaklaşmadığı için "3-5 lira kazanayım bana yeter" mantığı ile hareket ediyor. Yazı satın aldığınız sitelerin olası problemlere karşı iletişim kurabileceğiniz güvenilir ve anlayışlı kişilerce yönetilmesi önemli. İşi gerçekten hakkıyla yapanlar ile uzun soluklu çalışın. Müşteri memnuniyeti önemli öyle değil mi?

- Tanıtım yazısı fiyatları genelde 5, 10, 15, 20, 25 TL arası seyrediyor. 20 - 25 TL gibi yazı başı ücretler birçok kişinin gözünü korkutuyor. Bu alışkanlıktan vazgeçilmeli. Korkulacak bir durum yok. Düşünsenize tanıtım yazısı yayınlattığınız sitenin içeriği kaliteli, güncelleniyor, yöneticisi gayet iyi ve anlayışlı. Tanıtım yazınız da sitede kalıcı. İstenilen fiyatlar çok mu? 5-10 TL verip de yayınlattığınız tanıtım yazınızın 2-3 ay sonra kaldırılması hoşunuza gitmez öyle değil mi? "Ucuz olan, pahalıdır" diye bir söz var. Dikkate alın.

- Tanıtım yazınızı yayınlattığınız siteleri takibe almayı unutmayın. Bazı site sahipleri işin üçkağıtçılığına kaçıyor ve yazıları, linkleri kısa bir süre sonra kaldırıyor. Paranız ve tanıtım yazısı ile alacağınız verim boşa gitmiş oluyor. Dikkatli olun.

- Aynı tanıtım yazısını her sitede yayınlatmayın. Her site için ayrı ve özgün tanıtım yazısı hazırlayın ya da hazırlatın. Böylece faydasını çok daha fazla görürsünüz. Bu konuda çoğu kişi kolaya kaçıyor. Sonra da "tanıtım yazılarından hiçbir fayda görmedim" diye şikayet ediyorlar. Kolaya kaçmayın.


İyi bir tanıtım yazısı ne özellikler taşımalı? İyi bir tanıtım yazısı ne özellikler taşımalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Mayıs 08, 2014 Rating: 5

2 yorum:

  1. Son üç nokta bana kalırsa es geçiliyor. O mantığa ulaşamadık.

    YanıtlaSil
  2. Çok doğru ucuz olan pahalıdır. Ama toplumumuzda maalesef algı farklı şekilde işliyor.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.