Başkan adayları sosyal medyayı nasıl kullanmalı?

Sosyal medya diğer birçok alanda olduğu gibi siyasi alanda önemli bir rol oynuyor. Sosyal medya araçları, siyasi partiler ve politikacılar tarafından insanları siyasi katılıma yönlendirmek amacıyla etkili bir şekilde kullanılıyor. Bunun yanı sıra, sosyal ağlar özellikle seçim dönemlerinde önemli bir propaganda aracı olarak da kullanılıyor.

Facebook ve Twitter, kullanıcılarına mesajlaşma ve tanışma olanağı sağlayan siteler olmaktan çıkalı çok uzun zaman oldu. Bu iki büyük ağ, organizasyon kurmayı, organize olmayı, bilgi ve fikir paylaşmayı, inançlar düşünceler etrafında gruplaşmayı sağlayan sosyalleşme platformları olarak öne çıkmaya başladı.

Sosyal ağların yükselişi, organizasyonları online topluluklara dönüştürme süreci ile devam ediyor. Bu bağlamda topluluk yönetimi kavramı da öne çıktı ve ciddi anlamda önemsenmeye başlandı.

Günümüzde, yaygın kullanılan sosyal medya siteleri rejim değiştirmek, hareket başlatmak için kullanılan birer organizasyon araçları oldu. Sosyal medyanın ne kadar etkili bir araç olduğunu Gezi Parkı olaylarında, Suriye ve Mısır'da yaşanan olaylarda kullanıcıların paylaşımlardan gördük.

Gelişen teknoloji ile birlikte günümüzde, insanlar arasında bilgi paylaşımı ve içerik oluşturulması daha az emek isteyen bir iş haline geldi. Artık temel bilgisayar ve internet bilgisi olan herkes kolayca içerik oluşturabiliyor ve bunu birçok platformda paylaşabiliyor. Bu durum siyasetçilerin de ilgisini çekti ve ibre sosyal medyaya yönelmeye başladı.

Eskiden bu yana siyasetçiler daha kısa sürede daha çok insana ulaşmak için çabaladı. Teknolojik alanda yaşanan gelişmelere paralel olarak, artık sosyal paylaşım ağlarını kullanan politikacılar, bu amaca ulaşmada geleneksel medya araçları ile iletişim kurmaya çalışanlara göre daha yakın görünüyorlar. Artık siyasiler, milyonlarca insanla anlık olarak istedikleri yerde ve zamanda iletişime geçebiliyorlar. 

Sosyal medya günümüzde neden bu kadar önemli?

·  Organize olmayı kolaylaştırıyor.
·  Olayları, yaşananları kolaylıkla öğrenebilme imkânı sağlıyor.
·  Bireyler arasında iletişimi arttırılabiliyor.
·  Fikirlerin hızlıca yayılabiliyor.
·  Organizasyon ve iletişim maliyeti geleneksel kanallara göre daha düşük.
·  Daha çok sayıda insanın siyasi veya sosyal olaylara daha kısa sürede tepki gösterebiliyor.

Siyasetçiler, 2014'te sosyal medyada da yarışacak

2014 yılında yapılacak yerel seçimlerde birçok aday adayı seçim çalışmalarında sosyal medyaya ayrı bir önem verecek. Adaylar şimdiden sosyal medya yönetimi ve siyasal iletişim çalışmaları için sosyal medya ajanslarının kapısını çalmaya başladı.

Sosyal medya, seçim dönemlerinde siyasetçilerin kendilerini tanıtabilecekleri, fikir ve amaçlarını kitlelere anlatabileceklere ve bunun karşılığında seçmenin nabzını ölçebilecekleri etkileşimli bir ortam sağlıyor.

Seçim çalışmalarında sosyal medyayı kullanan bir siyasetçi seçimlerden önce geri bildirim alıyor ve böylece alacağı oy oranını seçim öncesinde daha tutarlı tahmin etme fırsatına sahip oluyor. Bu durum siyasetçinin politikasını seçim öncesinde oy oranına geri şekillendirmesini kolaylaştırıyor.  

Kesenin ağzı açılacak

2014 yerel seçimleri öncesinde seçmenlerine Facebook, Twitter ve Google’dan seslenecek olan belediye başkanı adayları sosyal medya harcamaları için kesenin ağzını açacak.

Sosyal medya ajanslarıyla anlaşmanın yanı sıra Facebook ve Twitter ekipleri kuran belediyelerin yapacakları harcamaların, mart ayında gerçekleşecek seçimlere kadar 30 milyon TL’ye ulaşılacağı konuşuluyor.

Bunun yanı sıra belediye veya siyasi partilerin ilçe örgütleri sosyal medya ajansıyla anlaşabiliyor. Sosyal medya ajansları, belediye başkan adayının veya ilçe örgütlerinin sosyal medya hesaplarını yönetiyor. Bunun karşılığında da aylık binlerce lira ücret talep ediliyor.

Belediye başkanı adayları hazırladıkları metinleri, bültenleri sosyal medya ajansıyla paylaşarak il veya ilçedeki sosyal medya kullanıcılarına ulaştırabiliyor.

Bazı belediye başkanı adayları ve ilçe örgütleri de kendi bünyesinde sosyal medya çalışmalarını sürdürüyor. Bütçesi yeterli olmayan birçok belediyenin kullandığı bu modelde bir ekip kuruluyor ve sosyal medya çalışmaları bu ekiple gerçekleştiriliyor.

Sosyal medyanın gelir modelleri hesaplandığında sadece 2014'teki yerel seçimlerde bile önemli bir pazar oluşması kaçınılmaz olacak.

Sosyal medya ajansları da yarışacak

Bu yerel seçimler aynı zamanda sosyal medya ajansları arasında da kıyasıya bir rekabeti beraberinde getirecek. Sosyal medyada seçim çalışmalarını yürüttükleri başkan adaylarının başarılı olması ve seçimden galip çıkması o ajansa hem prestij katacak hem de önünü daha da açacak.

2014'teki yerel seçimlerde sosyal medyayı aktif olarak kullanmak isteyen, seçim çalışmasını kendi ekibi ile yapacak başkan adaylarına bazı öneriler

-Hangi sosyal medya sitelerinin sizin için daha uygun olacağını tepsit edin.

-Her sosyal medya sitesinin huyu suyu farklı. Her site için aynı içerikler hazırlamayın.

-Sosyal medyadaki hesaplarınızı aktif olarak kullanın. Bir gün girip bir hafta girmemezlik yapmayın.

-Düzenli içerikler üretin, paylaşımda bulunun.

-Sosyal medyada da seçim bölgenize odaklanın.

-Sosyal medya reklamlarınızda seçim bölgenizi hedefleyerek tanıtımlarınızın bu bölgeden kullanıcılara görünmesini sağlayın.

-Siyasi konularda düzenli olarak blog tutan takipçisi olan blog yazarları ile iletişime geçin, toplantılar düzenleyin.

-Seçim bölgenizdeki internet kullanım oranları ile ilgili bilgi edinmeye çalışın.

-Tablet bilgisayar, akıllı telefon kullanımını önemseyin. Mobil interneti kullanın.

-Seçim bölgenizde yayın yapan yerel haber sitelerine ve yöneticilerine ulaşın. Tanıtım ve reklam çalışmaları için bu yayınları portföyünüze katın.

- Sosyal medya hesaplarınızdaki ifade tarzınıza dikkat edin.

-Sosyal medya paylaşımlarınızda dili doğru ve etkili kullanın.

-İmla hatalarından kaçının.

-Hakkınızda sosyal medyada yazılanları, retweetlenenleri kayıt altına alın.

-Dijital itibar çalışmalarına önem verin.

-Seçmenlerle birebir iletişim kurmayı özen gösterin.

-Sizi etiketleyerek bir şeyler yazanlara kayıtsız kalmayın.

-Sosyal medya faaliyetlerinizi kendiniz değil de ajans ile yürütecekseniz siyasi alanda tecrübesi olanlar ile çalışın.

-Size her yazılanı, her atılan tweeti önemseyin.

-Bölgenizdeki seçmeni iyi tanımaya çalışın.

-Değer oluşturabilecek içerikler üretmeyi önemseyin.

-Sosyal medyada polemik oluşturabilecek içerikler paylaşmaktan kaçının

-Sosyal medyaya yönelik basın bültenleri üretin.

-Uzun, sıkıcı içerikler ve bültenler üretmekten kaçının.

-Kişisel web sitesi oluşturun. İçini doldurun. Seçim dönemi sonrası çöp olmayacak türden olsun.

-Sosyal medya optimizasyonu için çalışmalar yapın.
Başkan adayları sosyal medyayı nasıl kullanmalı? Başkan adayları sosyal medyayı nasıl kullanmalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Ağustos 21, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.