Özgün içeriğe yatırım yapan kazanıyor

Arama motoru Google'ın son güncellemeleri ile birlikte daha fazla öne çıkan özgün içerik, çoğu web sitesi sahibinin çekim alanına girmeye başladı.

Web sitesi sahipleri SEO uyumlu, tamamen özgün bir şekilde yazılmış makalelere ayrı bir önem veriyor. Bu da özgün içerik yazarlığına olan ilginin hızla artmasını sağlıyor. Yazmaya vakit bulamayanlar makale satın alarak sitelerini sürekli güncel tutmayı hedefliyor.

Özgün içeriğin önem kazanacağı ile ilgili tahminlerimde yanılmadım. Dünya çapında internet kullanımının artması, anlık veri trafiğindeki baş döndürücü hız ile birlikte bilgi hızla eskimeye ve kirlenmeye başlamıştı.

Sosyal medya denen kavramın da yaygın olarak kullanılması bilgi trafiğini artırdığı gibi kirliliğin de had safhaya ulaşmasına neden olmuştu. Er ya da geç temiz bilgiye ihtiyaç duyulacağı ile ilgili düşüncelerim son yıllarda daha da somutlaşmaya başlamıştı.

Özgün içerik internet var olduğu sürece önemini yitirmeyecek. "Özgün içerik; kraldır, internetin canıdır." Kopya içeriklerden nefret etmeye başladığımız bu zamanlarda özgün, nitelikli makaleler, yazılar, görseller daha da önemli hale gelecek.

Kendimden örnek verecek olursam kopya web siteleri benim hiç ilgimi çekmiyor. Ziyaretçi çekmek uğruna her telden içeriği barındıran, düzensiz, güncel tutulmayan siteleri hiç hesaba katmıyorum. Bir defineci gibi internetin kuytu köşelerinde kalmış siteleri, blogları artık daha fazla önemsiyorum. Çünkü genel web sitelerinin bana katmadıklarını bu sitelerden öğrendim.

Geçen gün bir forum sitesinde gördüğüm soruya verilen cevaplar dikkatimi çekti. Soru şöyleydi: "Kaliteli ve reklam alma potansiyeli olabilecek bir sitede sizin için hangi kriter önemli?" Verilen cevapları az çok tahmin edersiniz. Ziyaretçi sayısının fazla olması, görsellik, Alexa verilerinin iyi olması, pagerank'ın yüksek olması, kelimesinde üst sıralarda olması vb.

"Kral" gözden kaçmıştı. Diyecekseniz kral da neyin nesi? Kral, içeriktir. Hani meşhur bir söz var ya "Content is King ( "İçerik, Kraldır") Cevap verenler, özgün içeriği dikkate almamıştı. Sitelerin hayati besin kaynağı olan içerik, siteler için candır. İçeriğin olmadığı ya da zayıf olduğu bir site nasıl ayakta duracak ki? Sizce mümkün mü?

Hep söylüyorum, yine söyleyeceğim içeriğin geri plana itildiği hiçbir internet girişimi uzun soluklu olamaz ve sahibine gerçek anlamda para kazandıramaz.

"Ben içeriksiz de kazanıyorum" diyenler genelde senede 1-2 kez Google Adsense reklamı yayınlayarak aldıkları para ile övünüyor. Ya da forum sitesinde 1 aylık 5 TL ye  reklam, ya da tanıtım yazısı alınır ilanları ile müşteri kovalıyor.

Bu sevdadan artık gerçekten vazgeçilmeli. Google, size işin püf noktasını açık açık söylüyor:  "Benim için, özgün olarak ürettiğin, fayda sağlayıcı içerikler önemli. Beni, bayat SEO teknikleri ile kandıramazsın, gözüme girmek istiyorsan kendin bir şeyler üret. Sen doğal ol, işin hilesine kaçma ben de seni hatırı sayılır bir konuma yükselteyim."

Bundan sonra öncelikleriniz şunlar olsun;

*Özgün içerik

*Düzenli çalışmak, istikrar

*Sabır

*İyi ilişkiler

*Doğallık

*Özgüven

*Gerçekçi hedefler

*Doğru bilgi için sürekli araştırmak

*Tecrübeli kişilerin önerilerine kulak asmak

*Para kazanmayı hatırı sayılır bir süre düşünmemek


Bunları uygulamak gerçekten çok mu zor?



.


Özgün içeriğe yatırım yapan kazanıyor Özgün içeriğe yatırım yapan kazanıyor Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Temmuz 08, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.