Blog yazarları özgün içerikten yana olmalı

İçerik pazarlama, internet dünyasında son yıllarda en çok önemsenen konuların başında yer alıyor. Özgün, fayda sağlayıcı içeriklerin bir web sitesi/blog için ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz.

Birçok web sitesinde, blogda özgün içerikler ile ilgili farklı farklı makaleler yer alıyor. Buna rağmen hala özgün içeriğin bir getirisi olmadığına inanan kişiler var. Üye olduğum birkaç webmaster sitesi var. Burada site/blog sahiplerinin açtığı konulara bakıyorum. Çoğu forumda son derece yüzeysel ve yetersiz paylaşımlar var.

Webmaster forumlarında en çok öne çıkan konu başlıkları

*Arama motorlarında yükselme

*İnternetten para kazanma

*Google Adsense ile para kazanma

*Blog yazarak para kazanmak

*Backlik-link ticareti

*Tanıtım yazısı alış-satış

*Reklam alış-satış

*SEO teknikleri

*Alexa'da düşme, yükselme

*SEO uyumlu tema

*Makale yazarlığı

*Sosyal medya ticaret (hayran, takipçi artırma, hesap ve sayfa alış satışı)

Bu başlıklar altında yazılan içeriklerin çoğu aynı ve ciddi bir bilgi kirliliği oluşturuyor. Hatta her forumda bu tür tekrar içeriklere rastlayabiliyorsunuz. Bu forumlarda "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan" kişilerin birbirilerine yaptığı yorumlar da hiçbir değer taşımıyor.

 Site sahipleri özgün içeriğin önemini kavramış değil

Geçenlerde blog yazımı paylaştığım bir forum sitesinde yazılan yorumlar çoğu kişinin nasıl uzman! olduğunun bir göstergesi. Özgün içeriklerin internet dünyası için ne kadar hayati bir önem taşıdığını anlamayan, anlamak istemeyen kişiler çok ucuz polemiklere giriyor.

Biri diyor ki "Özgün içerik girdiğim sitem arama motorlarında istediğim noktaya ulaşmadı. Kopyala-yapıştır yapan siteler benim hedef kelimemde daha çabuk yükseldi. Bu da beni özgün içerikten soğuttu."

Özgün içerik üreten siteler her zaman var olacaktır. Kopya içerikler ile bir noktaya gelmeye çalışan sitelerin uzun ömürlü olmayacağını biliyoruz. Bu yüzden bu yola başvurmanın son derece faydasız ve zaman kaybı olduğunu söylemek istiyorum.

Yazarken kaygılarınızdan kurtulun

Yazın, sadece yazın. SEO, ziyaretçi kaygısı, sıralama kaygısı olmadan yazın. O zaman ortaya hem okunabilir yazılar çıkacak hem de yazma yeteneğiniz gelişecek.  Kimseye aldırış etmeyin. Unutmayın kimse bu işleri ana karnında öğrenmiyor. Kim kime göre uzman? Neye göre uzman? Herkes okunabilir yazı yazamaz. SEO uyumlu diye yazılan yazıların kalitesini çok iyi biliyorum. Son derece berbat ve insanı soğutucu türden.

Bunu ticarete döken, kaliteyi hızla aşağılara çekenler nedeniyle nitelikli yazılar yazan, yazmak ile iç içe olan kişiler zarar görüyor. Şimdi bir kampanya yapsam "100 kelimelik SEO uyumlu makale 50 kuruş" diye eminim onlarca kişi atlayacak. Siparişler arka arkaya gelecek. İnsanlar hem kolaya hem de ucuza kaçıyor. 100 tane kelime çöplüğüne dönmüş, berbat makale alacağıma 5-10 tane adam gibi yazılmış makale alırım daha iyi.

Daha iki kelimeyi bir araya getiremeyen, hangi kelimelerin nasıl yazılacağını bilmeyen kişilerin webmaster olması, SEO uyumlu makale yazarı olması, profesyonel içerik yazarı olarak hizmet vermesine gülüp geçiyorum. Bazılarınız "bu tarz konulara çok takılıyorsun" diyebilir. Haklı olabilirsiniz. Ancak bu noktada bazı gerçeklere dikkat çekmek, bir kaliteyi savunmak biz blog yazarlarının temel sorumluluğu olmalı diye düşünüyorum.

Az ya da çok bloglarımızı takip eden, devamlı diyalog kurduğumuz bir kitle var. Bu kitle içinde webmaster dünyasının, internet dünyasının  iç yüzünü anlamaya çalışanlara yardımcı olmak kötü bir şey değil. Unutmayın, blog yazarlığı özgün içerikler ile yapıldığı zaman anlam kazanır. Bu yüzden özgün içerik üretimi bizim temel kaygımız olmalı.

Webmaster dünyasına yeni adım atan, herhangi bir tecrübesi olmayan kişilerin edindiği yalan yanlış bilgilerin sitelere uygulanması yarardan çok zarar getiriyor. Zarar gören kişilerin ileri geri konuşmaları ise tam bir fiyasko.

Daha birkaç günlük sitelere link almak, reklam almak, tanıtım yazısı almak da neyin nesi? Nerde görülmüş? Özgün içerik üretiminin önemini kavramamış, yazma kabiliyeti olmayan, para ile yazı satın alarak yükselmeyi ümit eden kişilerin internet dünyasında kalıcı olması gerçekten çok zor.

İş işten geçmeden önleminizi alın ve çalışmalarınızı özgünlük doğrultusunda yapılandırın.

Özgün içerik ile ilgili aşağıdaki yazımı da okuyabilirsiniz.

Özgün içeriğe yatırım yapan kazanıyor



Blog yazarları özgün içerikten yana olmalı Blog yazarları özgün içerikten yana olmalı Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Temmuz 11, 2013 Rating: 5

3 yorum:

  1. Engin Bey, düşüncelerinize katılıyorum. Ben belki klasik bir blog yazarı değilim; ama yazdıklarımın arama motorlarında ilk sıralarda çıkmasını önemsiyorum. Bunun için de, seo uyumlu yazı yazma üzerine yazılar okumaya çalışıyorum. Dediğiniz gibi, kopyala-yapıştır içerikler çok fazla. Ama sizin gibi özgün (yani normal)olmaya çalışan blog yazarları da var tabi. Çalışmalarınızda başarılar.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Emek verilerek yazılmış özgün ve kaliteli yazılar zaten arama motorlarında üst sıralarda yer alıyor. SEO uyumlu yazı yazmanın çoğu kişi tarafından yeterince bilinmediğini düşünüyorum. Çünkü kendini SEO uzmanı diye tanımlayan çoğu kişi farklı yorumluyor ve kafa karıştırıcı yazılarla bilgi kirliliği oluşuyor. Ben her zaman özgün içerikler üretmekten yanayım. Çalışmalarımı bu doğrultuda sürdürüyorum. Özgün içerikler sayesinde kısa zamanda önemli bir yol aldığımı görebiliyorum. Blog yazarları hem içerik üretimini hem de sağlıklı iletişim kurmayı önemsemeli.

    YanıtlaSil
  3. Engin Bey,bence bu uygulamalara sebebiyet veren bazı sistemler var!Mesela :Yazar Kafe..Üye olmanız için günde 4-5 post yayınlamanızı vs bekleniyor;(Yazarkafe üyesi arkadaşlardan öğrendiğim bilgiye dayanarak)yorumluyorum. Özgün yazı yazabilmek için-bana göre- günde en fazla 2 post yayınlayabilirsiniz.Sağlıkta 'performans sistemi'gibi bir durum...Blogger olmak biraz da konuyu, kendini dinlendirmek demektir.Şarap gibi.Keyif verip keyif alacaksınız- bazen hüzün,düşünce..Özgün yazı yazanlar biraz kırılıyor,hal böyle olunca.. Böyle düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.