Bloglar markalar için neden önemli?

Bloglar, son yıllarda internet dünyasının en önemli içerik kaynaklarından biri olarak öne çıkıyor. Sosyal medya kavramının yükselişe geçmesi ile blogların yok olacağını düşünenler olsa da tam tersi bloglar daha da önemli bir noktaya erişecek. Çünkü artık bloglar markaların pazarlama faaliyetlerinde önemli bir konumda yer alıyor.

Bloglar pazarlamada kilit noktada

Blogların günümüzde markalar /şirketler için önemli bir pazarlama mecrası olarak adından sıkça söz ettirmesi, geleneksel pazarlama yöntemlerinin online mecralara doğru kaymasında önemli bir etken. Çoğu büyük şirket blogları ciddi bir pazarlama aracı olarak uzun zamandır kullanıyor. Markaların çekim alanına giren ve her geçen gün büyümeyi sürdüren blogları/blog yazarlarını takip etmek, kontrol altına almak uzun ve zorlu bir çaba gerektiriyor.

Günümüzde markaların bloggerlara ulaşmak istemesinin temel nedeni, blog yazarlarının bloglarında yazacağı kitleleri etkileyici cümleler ile markanın ürünlerinin ya da hizmetlerinin daha çok konuşulmasını sağlamak.

Bloglar sayesinde daha daha fazla imkana erişmek de mümkün. Tüketiciler ile sürekli etkileşim içinde olmak, ürün ve hizmetini sunarak geri bildirimler almak, ağızdan ağıza pazarlama yapacak, viral etki oluşturacak sadık müşteri kitlesi yaratmak, müşteri trafiği çekmek ve kemikleştirmek bloglar aracılığı ile yapılabilecek önemli çalışmalardan sadece birkaçı.

Bloglardan faydalanmayı düşünen markaların blog yazarlarını yakından tanıması ve onlarla sürekli etkileşim içerisinde olması çok önemli bir husus. Markalar önce ilgi alanlarına giren blogları/blog yazarlarını belirlemek durumunda. Markalar kendilerine yakın anahtar kelimelerle ilgili yazılar yazan blog yazarlarını öncelikli olarak izlemeye almalı. Markanın faaliyet gösterdiği alan, ürün ya da hizmet ile ilgili bir blog yazıldığında haberdar olmak rakiplerin önüne geçmek açısından da bir gereklilik. Bunun için çeşitli blog arama araçlarından yararlanılabilir.


Markalar blog yazarlarına imkanlar sağlamalı

Markalar, blog yazarlarından maksimum düzeyde yararlanmak istiyorsa blog yazarlarına reklam yapmanın, ürün denetmenin ötesinde imkanlar sağlamak durumunda. Bu bağlamda daha ciddi adımlar atmak uzun vadede olumlu bir gelişim sağlarmak açısından sağlıklı olacak. Belli zamanlarda blog yazarları ile bir araya gelmek, ürün, hizmet veya markaya dair fikirleri dinlemek, blogger'ların önerilerde bulunmalarını sağlamak ve onları daha fazla işin içine katmak bir markayı online mecralarda şaha kaldırabilecek önemli girişimler olacak.

Günümüzde blog yazarlarının sosyal medyadaki gücünün her geçen gün arttığını dikkate almak hem büyük markalar hem de küçük ve orta ölçekli markalara önemli katkılar sağlayacak.

Bloglar markalara ne gibi faydalar sağlar?

*Kaliteli ve özgün içeriğe sahip bloglar hedef kitlenin ilgisini daha çabuk çeker.

*Arama motoru Google orijinal içerikleri ve güncel blogları sever ve sıralamada öncelik tanır.

*Markaların farklı yönlerini ortaya koymak için bloglar önemli bir fırsat oluşturur.

*Bloglar marka-tüketici, tüketici-marka etkileşimini sağlar.

*Bloglar vasıtasıyla marka iletişimi daha sağlıklı sağlanır.

*Blog yazarları markaların elçisi gibi konumlanabilir.

*Bloglar markaların çok büyük reklam bütçeleri ile alamadıkları verimi, geri dönüşü kısa sürede almayı sağlar.
 

 

 

Bloglar markalar için neden önemli? Bloglar markalar için neden önemli? Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Temmuz 11, 2013 Rating: 5

1 yorum:

  1. Sanırım ,Türkiye de bunun değerini anlayabilmek için biraz daha zaman geçmesini bekleyeceğiz:SS

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.