Takipçi satın alınarak başarılı olunmaz!

Takipçi satın alma tuzaklarına düşmeyin!
Facebook ve Twitter'ın son zamanlarda etkili bir pazarlama alanı olarak öne çıkması birçok markanın bu platformlarda yer almasını sağladı.

Günümüzde sosyal medyada yer almayan markalara "çağın gerisinde kalmış" gözüyle bakılıyor. Her an milyonlarca kişinin online olması ve her yerden internet erişimini sağlaması sosyal ağlarda yer almayı zorunlu hale getirdiğini bilmeyenimiz yoktur. İnsanlar sevdiği, ilgi duyduğu markaları, ürünleri internet ortamından sürekli takip etmek istiyor.

Durum böyle olunca markalar sosyal ağlarda daha itibarlı bir konuma gelmek için bazen kendi başlarına bazen de profesyonel yardım alarak sosyal medya pazarlaması yapmaya çalışıyor. Markaların bu çabalarından faydalanmak ve kolay yoldan para kazanma derdinde olanlar, sosyal medya takipçisi satma adı altında adeta bir sektör oluşturdu.

Neden sektör diyorum? Çünkü bu işi yapan o kadar çok kişi var ki... Elektronik posta kutuma her gün 2-3 tane "Sosyal medyadaki takipçilerini arttırıyoruz, Twitter takipçisi alın kazanın, Twitter'da binlerce takipçinizin olması hayal değil" gibi başlıklar içeren mailler geliyor. Bunların hepsinin ortak amacı cuzi fiyatlar ile size binlerce takipçi satmak. Birtakım programlar yoluyla hesaplara istenilen sayıda takipçi gönderiyorlar.


Bu takipçilerin çoğu organik takipçi değil. Hemen hemen hepsi yabancı lokasyondan geliyor ve sizinle ilgili hiçbir şey bilmiyorlar. Türk takipçiler de belli bir süre hesapları takip ediyorlar. Sonra takibi bırakıyorlar. Burada takipçi satanların B planı da mevcut. Örneğin 50 TL verdiniz ve 1000 takipçi istediniz. Size 1300-1500 takipçi gönderiyorlar. Takibi bırakanlara karşı satın alınan takipçi sayısını düşürmemek için bu yol izleniyor. Böylece sizin para verip anlaştığınız 1000 kişi sizi takip etmiş oluyor.

Ben para ile takipçi satın almayı hiç kimseye önermiyorum. Bu son derece başarısız ve etkisiz bir yöntemdir. Organik ve etkileşimli takipçiye sahip olmak gibi yoktur. Organik ve kaliteli takipçi bir markanın sosyal medyada tutunabilmesi için hayati önem taşıyor. Bunu aklınızdan çıkarmayın.

Satın aldığınız takipçi kitlesinin gerçekten sizi takip ettiğini sanıyorsunuz. Ya da hesabınızda gözüken binlerce takipçinin sayfanıza gelenleri etkilediğini varsayıyorsunuz. Yanılıyorsunuz.  Sahte takipçi istatistikleriyle gerçek takipçileriniz karşısında uğrayacağınız itibar kaybını bir düşünün... Maalesef çoğu marka bunu düşünmüyor.

Ben  bu noktada sosyal medya platformlarıyla ilgili gerçekleri öğrenmeye bakmanızı öneriyorum. Kendinizin kandırılmasını hiçbir zaman istemeyeceğiniz gibi başkalarını da kandırarak yol alma merakından uzak durun. Binlerce etkileşimsiz takipçi yerine 100-200 tane etkileşim gücü yüksek, kaliteli takipçiniz olsun markanızı çok daha iyi bir noktaya taşıyabilir.

Sosyal medyada itibar kaybına uğradığınızda, bu itibar kaybına neden olan konuşmaları online dünyanın veritabanından kaldırmanız, zarar gören online itibarınızı onarmanız mümkün olmuyor.

İşin kolayına kaçmayı bir tarafa bırakın. Sosyal medyanın markanıza ve prestijinize sağlayabileceği imkanlarından yararlanmak için olaylara profesyonelce bakın ve profesyonelce hareket edin.

Zaten bunu becerenler her şekilde ayakta kalacak.

Para ile takipçi satın almak;

*Online itibarınızı zedeler,
*Sosyal medya pazarlama faaliyetlerinizin amacına ulaşmasını engeller,
*Sosyal medya üzerinden sağlıklı geri dönüşler almanızı engeller,
*Ürün ve hizmetinizin hedef kitle tarafından tanınması, anlaşılması çıkmaza girer,
*Sosyal medyada sizi takip eden kitle ilgili hiçbir zaman sağlıklı verilere ulaşmanızı imkansız hale getirir,
*Sosyal medyada kısa sürede başarıya ulaştığınız hissine kapılmanıza neden olur,
*"Nasıl olsa binlerce takipçim var daha fazlasına gerek" yok diyerek sosyal medyadaki vizyonunuzu etkiler.



Takipçi satın alınarak başarılı olunmaz! Takipçi satın alınarak başarılı olunmaz! Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Mayıs 03, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.