İnternet gazeteciliği yeterince bilinmiyor

İnternet ortamında internet gazeteciliği ile ilgili çok doyurucu bilgiye rastlamak çok zor. Uzun zamandır internet haberciliği ile ilgili araştırmalar, çalışmalar yapıyorum.

Hala kaliteli, akademik çevrelerden de talep görebilecek doyurucu bir bilgiye rastlamadım. İnternet haberciliği hakkında geleneksel medya ile karşılaştırılmasından başka elle tutulur bir veri yok.

İnternet haberciliğine meraklı olan ve nereden başlayacağını bilmeyen çok sayıda kişi var. Mesleği gazeteci olan çoğu kişi hala internetin habercilik anlamındaki önemini ve gerçek anlamda nasıl yapılması gerektiğini tam olarak kavrayabilmiş değil. Medya İstasyonu'da internet gazeteciliği ile ilgili daha önce fazla değinilmeyen ya da eksik bilgiler içeren konuları elimden geldiğince irdeleyeceğim.

Türkiye'de online medya ile ilgili referans kaynağı olabilecek yayınlar yok denecek kadar az. İletişim fakültelerinde okuyan binlerce öğrenci online medya ile ilgili bilgileri nereden temin edecek? Çoğu öğrenci, sınırlı bilgi ile mezun oluyor. Mezuniyet sonrası internet haberciliği alanında istihdam edilirken sıkıntı çekiyorlar.

Türkiye'de kaliteli bir online gazetecilik ve medya eğitimi verildiğini pek düşünmüyorum. Bunu medyanın içinde bulunduğu durumdan, haber sitelerinden anlamak mümkün. Medya sektöründe çalışanların çoğu hala iletişim fakültesi dışındaki alanlardan mezun olanlardan ya da alaylı olarak tabir edilenlerden oluşuyor.

Ben de bir iletişim fakültesi mezunuyum. İletişim fakültelerinin ders müfredatını, derslerin işleniş şeklini, eksikliklerini, öğrencilerin medyaya bakış açısını gayet iyi biliyorum. Benim öğrenci olduğum döneme nazaran şimdi şartlar biraz daha iyi. Seneden seneye çok şey değişiyor. Umarım bundan sonra çok daha iyi olur.

Medya İstasyonu'da internet haberciliği nasıl yapılır?, haber sitesi kurmak için neler gerekli?, İnternet haberciliğine nereden başlanmalı?, Haber sitesi yönetimi nasıl olmalı?, Haber sitesi yazılımı nasıl olmalı?, Haber sitesi editörünün vasıfları neler olmalı?, İnternet gazetelerinin temel sorunları neler?, İnternet gazeteciliği eğitimi nasıl olmalı? gibi birçok konuya değineceğim.

Bu konuların özellikle iletişim fakültesi öğrencileri ya da iletişim fakültesinde okumayı hedefleyen öğrenciler tarafından takip edilmesini öneriyorum. Ayrıca medya ve online medya ile ilgilenen herkesin takip etmesi, yorum yapması ve önerilerde bulunması benim için çok önemli. Yazılarımda değerli yorumlarınızı lütfen eksik etmeyin. Her bir yorum benim için çok önemli. Okurlarım ile samimi bir iletişim ortamı kurmak istiyorum.
İnternet gazeteciliği yeterince bilinmiyor İnternet gazeteciliği yeterince bilinmiyor Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Mayıs 02, 2013 Rating: 5

1 yorum:

  1. Yazıyı yazan kişiye ulaşabileceğimiz bir adres olsa iyi olurdu.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.