Bloglar için 'hedef kitle' önemli

Blog yazarlığında en önemli konulardan biri de kimin için yazdığınız. Eğer hedef kitlenizi tanımlayamazsanız, onlarla iletişim kurmanız son derece zordur.

Yazdıklarınızı okumalarını istiyorsanız hedef kitlenizin kimler olduğunu, ne sevip ne sevmediklerini, ne yiyip ne içtiklerini anlamaya çalışmak zorundasınız.

Başlangıçta hedef kitlenizle ilgili ön görüleriniz belki başarılı olmayabilir. Hiç hedeflemediğiniz kullanıcı profillerine rastlayıp, “bunlar da kim?” dediğiniz ziyaretçilerle karşılaşacak olursanız panik yapmayın.

Hazırladığınız içerik sizin başlangıçta hedeflediğinizden farklı bir kitlenin ilgisini çekebilir. Örneğin siz sosyal medya profesyonellerine hitap etmeyi planlarken, sosyal medya eğitimi alan, bu mecraya yeni başlayan kullanıcılar sitenizi daha yararlı bulabilirler. Bu gibi durumlarda, ziyaretçilerinizi değil en başta tanımladığınız hedef kitlenizi gözden geçirmekte fayda var.

Benim de Medya İstasyonu'nu açmamdaki amaç medya sektörü ile ilgilenen, bu sektörde kariyer yapmayı hedefleyenlere yararlı içerikler sunmaktı. Medya başlığı altında internet haberciliği, sosyal medya, blog yazarlığı, gazetecilik, halkla ilişkiler, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi vb. başlıklarda kendi deneyimlerime dayalı içerikler hazırlıyorum.

Medya İstasyonu henüz çok yeni bir blog. Şu an bulunduğu konumdan memnunum. Buna rağmen takip edenlerden olumlu tepkiler alıyorum. Bu da beni daha kaliteli yazılar yazmak için motive ediyor. Medya İstasyonu'nun gelecek vizyonu belli. Yazacağım konuların planını çoktan yaptım. Hepsi notlarımda duruyor. Zaman içinde hepsi sitede yer alacak. Bir blogger'ın yol haritası hazır olmalı.

Alakasız konular blogun saygınlığına gölge düşürüyor

Blog yazarlığında belirlenen konu üzerinden gitmek daha sağlıklı ve etkili. Geçenlerde blogları ziyaret ederken bir blog sitesi dikkatimi çekti. Blogun içeriğini oluşturan konular sosyal medya ağırlıklıydı. Daha eski yazılara ulaştıkça farklı konular da dikkatimi çekti.

Bitkisel ürün tanıtımı, bitkisel ürünlerin yararlarını anlatan makaleler görünce  siteyi daha fazla ziyaret etmeden çıktım. Bu tarz blogların herhangi bir ağırlığı yok. Ne amaçla yayında oldukları belli değil. Ben tematik konularda yazıların yer aldığı blogları daha çok seviyorum. Daldan dala atlanan bloglar bana samimi gelmiyor. Blogun içeriği kaliteli, okunabilir olmalı ve insanı çekebilmeli.

Sosyal medya ile ilgili yazıların yanında bitkisel ürün tanıtımının ne işi var? Amaç para kazanmak olabilir ancak en azından sitenin içeriği ile ilgili tanıtımlara yer verilmeli. Bunun gibi olumsuz blog örnekleri çok fazla.

Blog yazarak para kazanmak fikri çoğu arkadaşın odak noktası. Bunu bir kenara bırakmak lazım. Para kazanacağım derken şekilden şekile girilmemeli. Blog yazarlığının da bir adabı var.

Blog yazarlığı ile ilgili bilgileri taratırken bu işin nasıl daha kaliteli olacağı değil de blog yazarak nasıl para kazanılacağı ile ilgili içerikler öne çıkıyor. Hep aynı şeylerden bahsediliyor. Bu içerikler blog sitesi sahipleri tarafından kopyalanarak bloglarda yer almaya başlıyor. Birkaç tık daha fazla alırım hayaliyle bloggerlar bu tuzaklara çok düşüyorlar. Bu konuda da ciddi bir bilgi kirliliği var. Blog yazarak para kazanmak çok kolay olsaydı her blogger zengin olurdu. Çoğu blogun sonu hüsran oldu. Bunu hepimiz biliyoruz.

Blog yazarlarına önerim; hedef kitlelerini iyi belirlemeleri ve bu doğrultuda okunabilir içerikler oluşturarak bilgi kirliliğinin önüne geçmeleri...


Bloglar için 'hedef kitle' önemli Bloglar için 'hedef kitle' önemli Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Mayıs 01, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.