Büyük markalar için etkili bir pazarlama alanı olan sosyal medya, planlı bir şekilde hareket edildiği takdirde esnaf ve KOBİ’ler için reklam,
iletişim, marka bilinirliği konularında düşük maliyetlerle uygun
fırsatlar sunuyor.
Online ve mobil platformlarda yer almayan KOBİ'ler, potansiyel müşterilerilerinden mahrum kalarak önemli fırsatları kaçırabilirler.
Türkiye'de son yıllarda internet ve mobil kullanım oranlarında ciddi artışlar yaşansa da bu durumun KOBİ’ler için pek fayda sağladığını söyleyemeyebiliriz. KOBİ'ler gelişen teknoloji ile birlikte değişen tüketici davranışlarına yeterince hızlı adapte olamıyor.
Günümüzde birçok KOBİ'nin hala bir web sayfası yok. Web sitesine sahip KOBİ’lerin önemli bir kısmı ise gerekli altyapıya sahip olmadıkları için arama motorlarında üst sıralara çıkamıyor. Bunların yanı sıra KOBİ sitelerinin mobile uyumlu olmamaları, meta başlıklarının, gizlilik politikalarının ve anahtar kelimelerinin olmamasını bu şirketlerin en büyük eksiklikleri olarak değerlendirebiliriz.
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin sosyal medyada kendine yer edinebilmesi için bu alana yönelik çalışmaları hızlandırması gerekiyor.
KOBİ web sitelerindeki temel eksiklikler şunlar:
*Web sitelerinin çoğu mobil cihazlarda düzgün olarak görüntülenmelerini sağlayan optimizasyona sahip değil.
*Web sitelerinin ana sayfasında tüketicilerin firma ile iletişime geçebilmesini sağlayacak bir telefon numarası bulunmuyor. Mail ile ilgili ayarlar da aktif değil. Gönderilen mailler ilgili birimlere ulaşmıyor.
*Web sitelerinin ana sayfasında Twitter ve Facebook gibi sosyal medya sitelerinin bağlantısı yer almıyor.
*Web sitelerinin çoğunda firmaya ait harita veya yol tarifi mevcut değil.
*Web sitelerinin çoğunda gizlilik ilkeleri yok.
*Çoğu web sitesi güncellenmiyor.
*Web siteleri kurumsal kimlik ile pek örtüşmüyor.
Online ve mobil platformlarda yer almayan KOBİ'ler, potansiyel müşterilerilerinden mahrum kalarak önemli fırsatları kaçırabilirler.
Türkiye'de son yıllarda internet ve mobil kullanım oranlarında ciddi artışlar yaşansa da bu durumun KOBİ’ler için pek fayda sağladığını söyleyemeyebiliriz. KOBİ'ler gelişen teknoloji ile birlikte değişen tüketici davranışlarına yeterince hızlı adapte olamıyor.
Günümüzde birçok KOBİ'nin hala bir web sayfası yok. Web sitesine sahip KOBİ’lerin önemli bir kısmı ise gerekli altyapıya sahip olmadıkları için arama motorlarında üst sıralara çıkamıyor. Bunların yanı sıra KOBİ sitelerinin mobile uyumlu olmamaları, meta başlıklarının, gizlilik politikalarının ve anahtar kelimelerinin olmamasını bu şirketlerin en büyük eksiklikleri olarak değerlendirebiliriz.
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin sosyal medyada kendine yer edinebilmesi için bu alana yönelik çalışmaları hızlandırması gerekiyor.
KOBİ web sitelerindeki temel eksiklikler şunlar:
*Web sitelerinin çoğu mobil cihazlarda düzgün olarak görüntülenmelerini sağlayan optimizasyona sahip değil.
*Web sitelerinin ana sayfasında tüketicilerin firma ile iletişime geçebilmesini sağlayacak bir telefon numarası bulunmuyor. Mail ile ilgili ayarlar da aktif değil. Gönderilen mailler ilgili birimlere ulaşmıyor.
*Web sitelerinin ana sayfasında Twitter ve Facebook gibi sosyal medya sitelerinin bağlantısı yer almıyor.
*Web sitelerinin çoğunda firmaya ait harita veya yol tarifi mevcut değil.
*Web sitelerinin çoğunda gizlilik ilkeleri yok.
*Çoğu web sitesi güncellenmiyor.
*Web siteleri kurumsal kimlik ile pek örtüşmüyor.
KOBİ'lerin web sayfaları sıkıntılı
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Nisan 25, 2013
Rating:
Yeni çıkan yasa ile tüm kobilere web site açma zorunluluğu geldi.Artık kobiler isteseler de istemeseler de site açmak ve istenilen özelliklerde sitelerini düzenleyerek güncel tutmak zorunda.Aksi taktirde ciddi cezalar söz konusu.
YanıtlaSilZorunluluğun dışında giderek önemi artan internet ortamlarının etkili kullanımı marka bilinirliğinin arttırma adına belirtmiş olduğunuz gibi gerçekten önemli.