4 Nisan 2015 Cumartesi

SEO optimizasyonu hakkında basit tavsiyeler

4 Nisan 2015 Cumartesi
Arama motoru optimizasyonu, milyonlarca web sitesi arasından sıyrılmak, daha fazla ziyaretçi çekmek açısından büyük önem taşıyor. Günümüzde birçok marka, kurumsal web sitesi, e-ticaret sitesi, haber sitesi, blog sitesi arama motoru optimizasyonu üst sıralarda yer almaya çalışıyor.

SEO optimizasyonu için SEO firmaları ile çalışanlar olduğu gibi kendi imkanları ile bir şeyler yapmaya çalışan site sahipleri de bulunuyor.

Şu ana kadar hiçbir web sitem için ücretli arama motoru optimizasyonu çalışması yaptırmadım. Hep doğal SEO yöntemleri uygulayarak üst sıralara çıkmaya çalıştım. SEO optimizasyonun ucu bucağı yok. Bu iş için 1000 TL de harcayabilirsiniz 10000 TL de. Bu tamamen yükselmek istediğiniz anahtar kelimeler ile alakalı bir durum. Bazı anahtar kelimelerde çok ciddi rekabet söz konusu.

Örneğin bir haber siteniz var ve haber kelimesinde ilk sayfalarda çıkmaya çalışıyorsunuz. Bunun için çok ciddi SEO optimizasyonu çalışmaları yaptırmak durumundasınız. Çünkü çok sayıda güçlü ve köklü haber sitesi var. Bunların bir çoğu Google'da ilk sayfada yıllardır kendine yer buluyor. Bunun yerine alt anahtar kelime grupları üzerine SEO optimizasyonu çalışması yaparsanız daha başarılı olabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu her zaman kesin sonuçlar vermez. Sıralamanız her zaman değişebilir. Bunda en önemli faktör Google'ın son zamanlarda sıkça yaptığı algoritma değişiklikleri ve ziyaretçilerin değişen arama trendleri. İçeriğiniz artık ziyaretçilerin ilgisini çekmiyorsa, doğrudan ziyaret alamıyorsanız bir süre sonra düşüşe geçeceksiniz. Bu yüzden internet ortamında markalaşmak çok önemli.

Günümüzde Türkiye'de birçok site anahtar kelime grupları sayesinde trafik alıyor. Direkt girilen site sayısı çok fazla değil. Bu noktada okuyucuların arama yapabileceği kelimeleri tespit edip bu doğrultulda SEO optimizasyonu yapmak faydalı olacak.

SEO optimizasyonu konusunda önerilerim şunlar:

Alan adı seçimini önemseyin. Mutlaka bir anahtar kelime barındırsın.

Kısa ve akılda kalıcı alan adı seçin.

Mümkünse .com uzantılı alan adı kullanın.

Alt yapı olarak Wordpress kullanın. Wordpress sitelerin Google'da daha kısa sürede iyi noktaya geldiği bilinen bir gerçek.

Basin, gözü yormayan ve ziyaretçiyi siteden kaçırmayacak temaları seçin.

Mobilden internet kullanımı tavan yaptı. Sitenizin mobil uyum olmasına dikkat edin.

Responsive uyumlu bir tema seçin.

Sitenizde kategori başlıklarını doğru bir şekilde düzenleyin.

En doğal SEO yöntemi ziyaretçilerin ilgisini çekebilecek özgün ve faydalı içerik üretmek olmalı.

Sitenize her gün düzenli içerik girmeye özen gösterin.

İçerikleri baştan savma hazırlamayın. Başlık, spot, ara başlık ve gövde metin uyumlu olsun. Fotoğraf seçimine de ayrı özen gösterin. Yüksek çözünürlüklü, konu ile alakalı fotoğrafları kullanın.

İçeriklerinizi yayınlamadan önce son kontrolleri yapın. İçerikleriniz ile alakalı etiketleri doğru ve abartıya kaçmayacak şekilde kullanın.

Wordpress kullanıyorsanız All İn One SEO ya da Yoast Wordpress SEO eklentisi kullanın.

Google Anahtar Kelime Aracı kullanarak kelime analizleri yapın. Sitenizin içeriği ile alakalı en çok aratılan anahtar kelimeleri belirleyin ve hazırlayacağınız içeriklerde bu kelimelere, konulara yer verin.

Yayınladığınız yazıları sosyal medya hesaplarınızda eş zamanlı paylaşın. Facebook, Twitter, Google+ kullanın. Bunların yanı sıra Pinterest, Instagram kullanın.

Organik ziyaret almanın yolu, anahtar kelime gruplarını içeren özgün ve eskimeyecek türden yazılara sahip olmanızdan geçiyor. Bunu mutlaka dikkate alın.

Yeni açtığınız site için başka sitelere tanıtım yazısı vermeyin. Bunun için en az 6 ay geçmesini bekleyin.

Sitenizden ilk zamanlarda dışarıya link çıkışı yapmayın. Linksiz, temiz bir yapıda en az 6 ay devam edin.

Google Analytics verilerini, arama sorgularını düzenli kontrol edin ve kendinize yeni içerikler oluşturmak için blr liste hazırlayın.

Tanıtım yazısı yayınlatacağınız zaman içeriğinizde alakalı olabilecek, kaliteli siteleri tercih edin.

Tanıtım yazısı alacağınız siteleri sırf Alexa, Pagerank iyi diye seçmeyin.

İçerik sunuş biçimlerini, güncelliğini de göz önünde bulundurun.

Tanıtım yazılarınızı yayınlatacağınız her site için ayrı hazırlatın. Aynı yazıyı kesinlikle kullanmayın.

Tanıtım yazının profesyonel, reklamdan uzak, bilgi verici olmasına ve en faza 2-3 link içermesine dikkat edin.

Tanıtım yazınızın içinde sık sık bold kelime kullanarak okuyucuda olumsuz etki oluşturmayın.

Faydalı ve eskimeyecek türden içeriklerin her zaman ziyaretçi çekeceğini unutmayın. Günlük ziyaretçi getirecek çöp içeriklerden uzak durun. Geleceğe yatırım yapın.

Tanıtım yazılarınızın da eskimeyecek, bilgi verici içerikler içermesine dikkat edin. İyi hazırlanmış, doğru mecralarda yayınlanmış bir tanıtım yazısı yıllarda geçse de size fayda sağlayacaktır.

Medya İstasyonu bu şekilde yükselişe geçti

Tüm bu sıraladığım maddeleri uygulamak çok zor ve aşırı maliyetli değil. Bunlara dikkat ederseniz doğal yollardan iyi bir noktaya gelebilirsiniz. 2013'ten beri içerik ürettiğim Medya İstasyonu bu yöntemler sayesinde bu noktaya geldi. Ziyaretçi sayım 2-3 kat arttı.

Okuyucular ilk yazdığım yazıları yeni gibi okuyor ve bilgi sahibi oluyor. Medya İstasyonu, doğrudan trafik alıyor. Organik ziyaretler yükselişe geçti. Eskimeyecek türden içerik üretimine önem verdiğim için artık çok sık periyotta yazı yazmıyorum. Doğal bir şekilde kaleme aldığım için okuyucular keyifle okuyor. En fazla haftada 2 kez yazıyorum.

Medya İstasyonu, doğal yapısı ile bugün birçok blogdan, web sitesinden çok daha iyi konumda.

Siz de acele etmezseniz, düzenli olarak içerik üretirseniz istediğiniz noktaya gelebilirsiniz.






paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·