E-ticaret sitesi tanıtımı nasıl yapılır?

E-ticaret, son yıllarda en popüler iş kollarından biri. İnternetin hayatımızda büyük bir yer kapladığı günümüzde ticari faaliyetler de internet ortamına taşındı. Artık dükkan dükkan gezmeden ihtiyacımız olan ürünleri internetten üzerinden satın alabiliyoruz.

E-ticaret sektörünün her geçen gün büyümesi girişimcilerin iştahını kabartıyor. Son yıllarda peş peşe açılan birçok e-ticaret sitesi var. Bunlar arasında uzun ömür olmayanların sayısı çok fazla. Çünkü e-ticaret, site açmak ve içine ürün resimleri yerleştirmekten çok daha fazlasını gerektiriyor.

Yeni açılan e-ticaret sitesi için reklam ve tanıtım çalışmaları hayati önem taşıyor. Kendini hedef kitleye etkili bir şekilde tanıtamayan e-ticaret girişimleri yok olup gidiyor. Rekabetin kızıştığı e-ticaret sektöründe düzenli olarak reklam çalışmaları şart. Tüketicilerde bir izlenim oluşturmak, dikkat çekmek, markalaşma ve bilinirlik açısından bir gereklilik.

Bu yazımda e-ticaret sektörüne adım atmayı düşünen girişimci adaylarına e-ticaret sitesi tanıtımı hakkında bazı tavsiyelerde bulunmak istiyorum.

E-ticaret sitesi tanıtımı nasıl yapılır?

E-ticaret sitesi tanıtımında öncelikle internet ortamına ağırlık vermek gerek. E-ticaret sitesinin amacına, hedeflerine ve konseptine dair profesyonelce hazırlanmış içeriklerin nitelikli ve trafiği yüksek sitelerde yer alması sağlanmalı.

Profesyonel ve reklam kokan ifadelerden uzak basın bültenleri hazırlanmalı.

E-ticaret sitesi yöneticilerinin dikkat çekecek, okuyuculara fayda sağlayacak konular üzerine açıklamaları yer almalı.

E-ticaret sitesinin içeriğindeki ürünler ile alakalı olabilecek türden web siteleri, bloglar ile advertorial içerik çalışmaları yapılmalı.

Basın bülteni dağıtım servislerinden faydalanılmalı.

Tüketicileri e-ticaret sitesinden soğutacak türden içerik bombardımanı (yorumlar, sosyal medya paylaşımları, reklam dolu ifadeler) yapılmamalı.

Nitelikli blog yazarları ile işbirliği yapılmalı.

Hedeflemeli Facebook ve Google Adwords reklamları kullanılmalı.

En çok önemsenen anahtar kelimelerde üst sıralarda yer almak için SEO çalışmaları doğal bir şekilde emin adımlarla sürdürülmeli.

Viral reklam çalışmaları yapılmalı.

Mevcut e-ticaret sitelerinden farklı özellikler öne çıkarılmalı.

Instagram, WhatsApp gibi uygulamalar aktif kullanılmalı.

Görsel içerik pazarlaması üzerine çalışmalar yapılmalı.

Hedef kitlenin demografik yapısı, beğenileri, ekonomik durumu analiz edilmeli.

TV, gazete, dergi, radyo gibi mecralara yönelik reklam ve tanıtım çalışmaları ayrı bir şekilde yönetilmeli.

İnternet ortamındaki reklamlarda yerel siteler de önemsenmeli.

Reklam ve tanıtım bütçesinin tümü yaygın mecralara harcanmamalı.

Medya Planlaması profesyonelce yapılmalı.

Sosyal medya, dijital pazarlama, halkla ilişkiler, dijital pr, blog yönetimi deneyimli kişiler tarafından yürütülmeli.

Samimi, doğal bir reklam dili kullanılmalı. Resmi ifadeler hiçbir reklam ve tanıtım çalışmasında yer almamalı.

Prodüksiyon firmaları tarafından hazırlanmış profesyonel tanıtım filmlerinin YouTube, Vimeo, Dailymotion gibi popüler video sitelerinde yer alması sağlanmalı.

NOT: E-ticaret sitesinizin tanıtımı için Medya İstasyonu'nda tanıtım yazısı yayınlatabilirsiniz. Yazıyı profesyonelce okuyucu odaklı hazırlıyorum. Yazı blogda kalıcıdır, silinmez.

İletişim için medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.




E-ticaret sitesi tanıtımı nasıl yapılır? E-ticaret sitesi tanıtımı nasıl yapılır? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Nisan 10, 2015 Rating: 5

2 yorum:

  1. Üstad sitenizi yakından takip ediyorum. Her paylaşımınızda yeni bir şeyler öğreniyorum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı bir yazı olmuş, elinize sağlık

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.