Haber siteleri neden tek tip?

Haber sitesi sayısının her geçen gün arttığı internet dünyasında haber sitelerindeki tek tipleşme gözlerden kaçmıyor. Online haberciliğin geleneksel haberciliğe göre daha kolay olması ve daha geniş kitlelere ulaşabilmesi haber sitesi sayısında patlamaya yol açtı.

Günümüzde habercilik tecrübesi olsun ya da olmasın herkes haber sitesi açabiliyor. Bu da online habercilikte kalite ve güven sorununu her geçen gün daha da artırıyor. Haber sitesi açmak çocuk oyuncağı gibi görünse de online medya sektöründe rekabeti göz önünde bulundurmayan ve ileriye yönelik adımlar atamayan siteler birer birer siliniyor.

Haber sitesi yönetmek, diğer site türlerini yönetmeye kıyasla daha zor. Habercilik, bir ekip işi. Aynı zamanda da tecrübe işi. Büyük hevesler ile açılan ve birkaç ay ayakta durduktan sonra dayanamayıp kapısına kilit vuran çok sayıda haber sitesi var. Haber sitesi açıp çok kısa sürede binlerce hite ulaşan ve iyi değerlere sahip haber siteleri olsa da bunların birçoğu uzun soluklu olamıyor. En ufak bir Google güncellemesinde sıralamada gerilere düşüyor.

Peki, binlerce haber sitesinin var olduğu internet ortamında haber siteleri neden fark yaratamıyor? Haber sitelerinde tek tipleşme neden bu kadar fazla?

Haber sitelerinin çoğunda muhabir yok. Haberlerin hemen hemen hepsi masa başında copy -paste olarak yapılıyor.

Özel haber, röportaj, özel foto galeriler ve videolar yok.

Birçok haber sitesinde yer alan haberlerin fotoğrafları, başlıkları hep aynı. Çarpıcı öğeler yok.

Bir haber sitesinde yer alan ve imla hatası içeren haber aynı anda onlarca sitede yer alabiliyor. Bu da bilgi ve görüntü kirliliğine sebep oluyor.

Küçük ve orta ölçekli haber siteleri taklitten öteye gidemiyor.

Haber sitelerinin sloganları bile neredeyse aynı.

Ajans üyesi olan haber sitelerinde ajans haberlerini düzenleyecek ve yeniden sunacak nitelikte habercilik tecrübesi olan editör, personel yok.

Birçok haber sitesi tek kişi ile ayakta durmaya çalışıyor. Bütçe olmadığı için personel istihdam edemiyorlar.

Haber sitelerinde haber içeriklerinden yok reklam banner'ları ve biçimsizce yazılmış tanıtım yazıları ön planda.

Haber sitelerinde reklam yerleşimleri problemli.

Google Adsense haber sitelerinin en büyük gelir kalemi olduğundan dolayı diğer reklam seçenekleri için profesyonel girişimde bulunulmuyor.

Spam içerikler ile hit çekmek, haber siteleri arasında moda.

Google Haberler'e kayıtlı olan haber siteleri aratılan her anahtar kelimede spam içerikler ile karşımıza çıkıyor.

Google Haberler, haber siteleri için hit kaynağı olarak çok önemli.

Google Haberler'e kayıtlı olmayan haber siteleri ise Facebook'tan ziyaretçi çekiyor.

Televizyon dünyası, magazin içerikleri haber sitelerinin can simidi.

Diziler ile ilgili spam içerikler sayesinde haber siteleri ciddi hitler çekiyor.

Haber sitelerinin verileri ve ziyaretçi sayıları iyi olsa da büyük haber siteleri hariç birçoğunda etkileşimli okuyucu yok. Bunu haberlere gelen yorumlardan anlamak mümkün.

Haber siteleri okuyuculara yönelik değil Google'ın gözüne girmek için içerik üretiyor.

Kullanılan haber sitesi yazılımlarının neredeyse birçoğu aynı. Aynı tasarıma sahip yüzlerce haber sitesi var. Az maliyetli olsun ve kolay olsun diye diye paket yazılımlar tercih ediliyor. Wordpress alt yapılı haber siteleri de oldukça fazla.

Haber sitelerinin çoğunda manşet, başlık ve kategori yönetimi özensiz.

Haber sitesi kurmadan önce habercilik tecrübesi olan kişilerden danışmanlık hizmeti alanlar yok denecek kadar az.

Haber sitelerinin birçoğu SEO adı altında faydasız çalışmalar nedeniyle çöp oluyor.

Haberciliği uzun soluklu düşünen ve iyi bir noktaya gelmeyi sabır işi olarak görenlerin sayısı oldukça az.

Marka haber sitesi olmak için çalışmalar yapılmıyor.

Profesyonel içerik üreticilerinden destek alınmıyor.

Okuyucu kazanmak ve okuyucu elde tutmak için standart kalıpların dışına çıkılamıyor.





Haber siteleri neden tek tip? Haber siteleri neden tek tip? Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Ekim 09, 2014 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.