İçerik pazarlama çalışmalarında süreç nasıl işliyor?

Geleneksel pazarlama yöntemlerinin online mecralara doğru kayması, yeni nesil pazarlama tekniklerinin de ortaya çıkmasını beraberinde getirdi.

Son yıllarda adı en çok duyulan pazarlama yöntemlerinden biri olan içerik pazarlama, online ortamda saatlerce vakit geçiren milyonlarca kişiye ulaşmada etkili bir güç olarak kullanılmaya başlandı.

Doğru zamanda, doğru içerik ve doğru hedef kitleye yönelik yapılan içerik pazarlaması ile markanın online mecralarda hedeflediği konuma ulaşmasını, satışlarını ve müşterilerini artırmasını sağlamak hayal değil.

İçerik pazarlamasının başarıya ulaşması için izlenmesi gereken adımlar var.

İçerik pazarlamada izlenecek adımlar

Brief vermek

Brief, markanın içerik pazarlama faaliyetlerini yürütecek içerik ajanslarına talep ve beklentilerini ifade etmeleri için hazırladıkları dosyalar olarak tanımlanabilir. İçerik pazarlamanın amacına ulaşması için doğru brief vermek büyük önem taşıyor. Bu yüzden brief hazırlayacak kişilerin tecrübeli olması büyük önem taşıyor.

Brief, eksik ve yanlış bilgilerden oluşursa içerik ajansının o marka için nitelikli ve uygun içerikler üretme süreci de sıkıntılı geçecektir. İçerik pazarlama çalışmaları için çalışılacak ajansa şirket ve içerik pazarlamadan beklentiler hususunda doyurucu bilgilerin verilmesi mutlaka önemsenmeli.
   
Konsept çizilir, belirlenir

Çalışacağı markadan brief alan içerik ajansı marka ile ilgili bir konsept çizer. İçerik pazarlamasının temel hatlarını oluşturur.






Anahtar kelime araştırması 

İçerik pazarlama kapsamında üretilen içeriklerin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için anahtar kelime araştırması yapmak büyük önem taşıyor. Bu aşamada markanın faaliyet gösterdiği alanda en çok aratılan anahtar kelimeler ve anahtar kelime grupları tespit edilir. Üretilecek içeriklerde bu anahtar kelimelerin içerik akışını bozmayacak şekilde profesyonel bir şekilde kullanılması gerekiyor.





İçerik üretilir

İçerik konsepti ve anahtar kelime analizinden sonra içerik üretimi için start verilir. İçerik üretiminde ihtiyaç duyulan kaynakların önceden hazır olması, süreci daha hızlandıracağı gibi gereksiz zaman kaybını da engeller. İçerik üretim süreci içerik pazarlama en önemli aşamalardan biridir. Üretilen içerikler üzerinde defalarca oynama ve değişiklik yapılabilir. İmla kurallarına uygunluk, çarpıcı başlıklar, reklam kokan ifadelerin yer almaması, faydalı olabilecek öğelerin vurgulanması, içeriklerin uzunlukları, ara başlık kullanımı, yazı dili, yazı fontu içerik üretim sürecinde mutlaka dikkat edilmesi gereken unsurlardır.




Yer alınacak mecralar 

Üretilen içeriğin pazarlanması için içeriğin yer alacağı mecraların tespit aşaması da son derece önemli bir konudur. Markanın hedef kitlesine yönelik mecralarda yapılacak içerik pazarlamasının başarılı olma şansı yüksektir. İçerik pazarlama kapsamında mecra seçiminde haber siteleri, bloglar, forum siteleri, sosyal medya siteleri, dergiler, yerel ve ulusal gazetelerin netleştirilmesi ve önemlidir.

Üretilen içerikler ile ilgilenebilecek yayınların tespit edilmesi başarılı bir pazarlama çalışması için çok önemli. Örneğin tablet bilgisayar üreticisi bir marka ile ilgili üretilen içeriklerin öncelikle yer alacağı mecralar teknoloji siteleri, teknoloji konulu bloglar, teknoloji konulu forum siteleri, teknoloji kategorisi bulunan haber siteleri, teknoloji dergileri olmalıdır.
       
Raporlama/ölçümleme/değerlendirme

Üretilen ve yayılan içeriğin etkili olup olmadığının ölçümlenmesi son derece önemli bir nokta.

Bu kapsamda yapılması gereken temel şeyler

*İçeriğin ulaştırıldığı mecraların ve basın mensuplarının listesini oluşturmak

*İçeriklerin hangi tarihte gönderildi ve ne zaman yayınlandığının listesini çıkarmak

*İçeriklerin hangi mecralarda ne boyutta yer aldığını tespit ederek bir rapor oluşturmak

*İçeriklerin belirlenen anahtar kelimelerde arama moturundaki konumunu tespit etmek

*İçeriklerin sosyal medyada ne kadar değer gördüğünü tespit etmek

*Yapılan tüm çalışmaların markanın beklentileri ile örtüşüp örtüşmediğini analiz etmek

*Çalışmalarının devamının yapılıp yapılmayacağını yapılacaksa ne tür bir yöntem izleneceğini belirlemek

*Çalışmanın başarısızlıkla sonuçlanması durumunda nedenlerini ve neler yapılması gerektiğini ilgili şirket yöneticilerine ifade etmek











  



İçerik pazarlama çalışmalarında süreç nasıl işliyor? İçerik pazarlama çalışmalarında süreç nasıl işliyor? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Nisan 11, 2014 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.