'Blog yazısı yazmakta zorlanıyorum' diyenlere tavsiyeler

Blog yazısı yazmak, çoğu blog yazarı için bazen zor olabiliyor. Blog yazarları "Bugün ne yazsam?, Hangi konuya değinsem?, Yazdığım yazı ilgi çekici olur mu?" gibi kaygılardan bir türlü kurtulamıyor. İyi blog yazısı yazmak, her zaman mümkün olmuyor. Yazma sürecini etkileyen birçok faktör olsa da bence blog yazarının ruh halinin yazmaya elverişli olması en önemli faktör.

Blog yazarı, yazı yazmak için kendini şartlarsa özensiz, kalitesiz yazılar ortaya çıkabiliyor. Bunu zaman zaman ben de yaşadım. Bugün yazı yazmam lazım dediğim anlarda hiç kaliteli yazılar yazamadım.

Hatta zaman geldi yazı bile yazamadım. Olmayınca olmuyor. Yazmak, zorunluluk olarak algılandığı sürece kaliteli yazıların ortaya çıkması mümkün değil. En çok ummadığım anda aklıma gelen konular hakkında yazdığım yazılardan keyif aldım. "Şunu mu yazayım, bunu mu?" diye dolanırken üretken olunamıyor. Bazen akışına da bırakmak gerek.

Bu yüzden blog yazarlığı yapan arkadaşlara blog yazısı yazarken kendilerini "yazmam lazım" diye şartlamamalarını tavsiye ediyorum. Özensiz, kalitesiz yazılar yazmaktansa hiç yazmamak daha iyi. Yazmak, çoğu zaman basit bir uğraş olarak görülse de yazmak için bazı şartların oluşması lazım. Öncelikle kendinizi yazmak için motive edin.

Yazmaya hazırlıkta en temel unsur, bilgi sahibi olmaktır. Bilgi sahibi olmanın yolu da bol bol okumaktan geçer. Okumayı sürekli bir aktivite haline getirin. Kitap okuyun, başka blog yazılarını okuyun, gazete okuyun, makale okuyun.

Okudukça ufkunuz daha da genişleyecek. Sonra "bu konuda ben de bir şeyler yazabilirim, değinilmeyen noktalara değinebilirim" dediğinizi duyacaksınız. Unutmayın! "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olamazsınız." Fikrinizin olmadığı bir konuda da hiç yazı yazamazsınız.

Yazı yazmak;

*Düşünmek gerektirir.

*Bilgi ve fikir gerektirir.

*Okumak gerektirir.

*Araştırmak gerektirir.

*Sabır gerektirir.

*Emek gerektirir.

*Odaklanmak gerektirir.

*Bazen uzaklaşmak gerektirir.

*Yalnızlık gerektirir.

*Kelimeleri seçmeyi gerektir.

*İmla kurallarına uygmayı gerektirir.

*İyi bir ruh hali gerektirir.

*Uygun bir ortam gerektirir.

*Gelecekte işe yarayacak bilgileri toplamayı gerektirir.

*Farkındalık gerektirir.

*Gözlem gerektirir.

*Empati gerektirir.

*Görüşme yapmayı gerektirir.

*Bazen kütüphane araştırması gerektirir.





'Blog yazısı yazmakta zorlanıyorum' diyenlere tavsiyeler 'Blog yazısı yazmakta zorlanıyorum' diyenlere tavsiyeler Reviewed by Medya İstasyonu on Cumartesi, Haziran 15, 2013 Rating: 5

7 yorum:

  1. Faydalı bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir makale olmuş ;)

    YanıtlaSil
  3. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmuyor çok dogru. İyi bir ruh haliyle gelen ilhamda gerekir :)

    YanıtlaSil
  4. Çok yararlı bir makale olmuş

    YanıtlaSil
  5. Bu yazınızı okurken anladım artık sallamak yerine araştırma yapmam gerek,bilgisayar elimizde açarız google amcayı ne konusu yazacaksak örneklere bakarız daha sonra işimizi hallederiz.Teşekkür ederim yazınız için.

    YanıtlaSil
  6. Sizden öğrenilecek çok şey var.

    YanıtlaSil
  7. Bugün benim için o günlerden biriydi. :) Bazı günler peşi sıra yazılar çıkarabilirken bazı günler yazının girişini dahi yapamıyorum. Henüz bunu aşabilecek bir yol bulamadım.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.