Sosyal medya pazarlama sadece kurumsal şirketler, markalar için hayati önem taşımıyor. Sosyal medyanın hızla yükseldiği bu dönemde bireylerin de sosyal medya pazarlamasına ihtiyaç olduğu bilinen bir gerçek.
Çoğu zaman ürettiğiniz bir içeriğin, hazırladığınız bir kampanyanın, sunduğunuzun yeni hizmetin veya yazdığınız bir kitabın geniş bir kesim tarafından duyulmasını sosyal medya yolu ile çok rahat bir şekilde sağlayabileceğinizi bilseniz de nereden işe başlayacağınız konusunda kafanız çoğu zaman karışıktır.
Macera genelde şöyle başlıyor: Bir konuda iyi bir bilgi birikimine sahipsiniz ve kaliteli içerikler yazıyorsunuz. Uzun süre büyük şirketlerde üst düzey pozisyonlarda çalıştınız, önemli görevlerde bulundunuz. Belki de Türkiye’de alanınızda uzman birkaç kişiden birisiniz. Amacınız artık kurumsal kimlikten sıyrılıp kendinizi kitlelere duyurmak ve dijital pazarlamanın nimetlerinden faydalanmak.
Öncelikle amacınıza ulaşmak için herşeyi bir günde yapmanızın imkansız
olduğu bilmeniz gerekiyor. Sabırla ve istikrarlı bir şekilde hareket etmediğiniz sürece
isminizi, içeriklerinizi ve site ismini duyurmanız çok
zor.
Bu yazımda kendi tecrübelerim doğrultusunda kişilerin kendi sosyal medya stratejilerini nasıl geliştirebilecekleri konusunda bazı önerilerde bulunacağım.
Kişisel sosyal medya pazarlama stratejisi geliştirirken nelere dikkat edilmeli?
Okunabilir içerik üretin
Araştırmaya dayalı, okuru bilgilendirecek, uzunluğu ile can sıkmayacak içerikler üretmeniz sizin için son derece önemlidir. Okurlar artık çok uzun yazılara itibar etmiyor. Daha yalın, imla kurallarının iyi uygulandığı, ara başlıkların olduğu, örneklerin verildiği bilgilendirici ve eğitici yazılar çok ilgi çekiyor. Okuduğu yazıdan fayda sağlayan okur, sizin sitenizi yeniden ziyaret edecektir. Unutmayın; "Okurlar sizin velinimetinizdir"
Anahtar kelimelerinizi belirleyin
İnternet ortamında her gün binlerce web sitesinin açıldığını unutmayın. Sizi diğer web sitelerinin arasından sıyıracak en önemli şeylerden biri de anahtar kelimelerdir. Uzmanlık alanınız ile alakalı anahtar kelimeleri belirleyin. Hazırladığınız ve paylaştığınız makalelerin başlığında ve içinde bu anahtar kelimeleri aşırıya kaçmadan kullanın. Bilgilendirici, eğitici ve içeriğinizi okuyacak insanların yararlanabileceği tarzda yazılar yazmanız sizin ürettiklerinizin kalıcı referans olarak internet ortamında uzun yıllar kalmasını sağlayacak.
İçeriğiniz hızlı indeks alsın
Yeni yazdığınız içeriğinizi ilk olarak web sitenizde yayınladıktan sonra arama motoru Google’ın bu içeriği indekslemesi zaman alacak. Bunun için ping sitelerinden faydalanabilirsiniz. Pingomatic bunun için kullanacağınız iyi sitelerden biri.
Sosyal ağlarda yerinizi alın
Sosyal medya sitelerinde hesap oluşturun, sayfa açın, grup oluşturun. Yazdığınız her içeriği buralarda paylaşın. Böylece yazılarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu yöntem ile sitenizin ziyaretçi trafiğinde de ciddi artışlar yaşanacak.
Uzmanlık konularınızdan birkaç slayt hazırlayın
Blog ya da web sitenizin logosunu veya ismini içeren bir Powerpoint slayt şablonu oluşturun. Yazdığınız tüm özgün içerikleri slideshare.com’da paylaşın. Sunumlarınızın sonuna ‘’benzeri yazıları okumak için şu siteyi ziyaret edebilirsiniz" vb. gibi okuyucularda merak uyandıracak vurucu cümleler kullanın. Google Slideshare’i önemsiyor. Dikkate almanızda fayda var.
Yazarkafe'ye üye olun
Hürriyet'in Yazarkafe uygulaması web sitesi ve blog sahiplerine ürettikleri içerikleri yayınlama şansı tanıyor. Bu platformda yer alan kategorilere uygun bir şekilde yayınladığınız özgün içeriklerinizin binlerce kişi tarafından okunması mümkün. Bu da siteniz için trafik kaynağı ve sizin tanınabilirliğiniz açısından önemli bir avantaj.
Diğer yazarlar ile iletişim kurun
Uzmanlık alanızla alakalı başka kişilerin ve sitelerin olması doğal. Bunlar sizden çok daha popüler de olabilir. Bu kişilerle, siteler ile iletişim kurmaktan kaçınmamalısınız. Sizin sitenizdeki bir yazı onların dikkatini çekebilir ve kendi sitelerinde yayınlamak isteyebilirler. Bu da sizin tanınmanız için iyi bir fırsat.
Mobil web sitesi optimizasyonunu yapın
Web sitenizin ya da blogunuzun mobil cihazlarda da düzgün bir şekilde görünmesinin daha fazla ziyaretçiye ulaşmak açısından önemli olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Artık çoğu kişi mobil cihazlardan internete giriyor. Girdiği sitenin cihazında doğru görüntülenmediğini gören kişiler o siteyi hemen terkediyor. Mobil web sitelerinin mobil cihazlarda normal sitelere göre yüklenmesi daha hızlı ve okunması da pratik.
Reklam kokan içerikler yazmayın
İçeriğinizin daha fazla kişiye ulaşmasında reklamdan arındırılmış olması büyük önem taşıyor. Kullanıcıya ‘gerçekten’ işine yarar bir içerik sunmazsanız, oluşturduğunuz içeriğin size hiçbir katkısı olmayacak. İçeriğinizde kendini övücü ifadelere asla yer vermeyin. Bırakın okur sizi övsün. Reklam kokan bir içeriği kaç kişi okur ve dikkate alır ki? Siz bilginizi, tecrübelerinizi samimi ifadelerle aktarın yeter.
Çoğu zaman ürettiğiniz bir içeriğin, hazırladığınız bir kampanyanın, sunduğunuzun yeni hizmetin veya yazdığınız bir kitabın geniş bir kesim tarafından duyulmasını sosyal medya yolu ile çok rahat bir şekilde sağlayabileceğinizi bilseniz de nereden işe başlayacağınız konusunda kafanız çoğu zaman karışıktır.
Macera genelde şöyle başlıyor: Bir konuda iyi bir bilgi birikimine sahipsiniz ve kaliteli içerikler yazıyorsunuz. Uzun süre büyük şirketlerde üst düzey pozisyonlarda çalıştınız, önemli görevlerde bulundunuz. Belki de Türkiye’de alanınızda uzman birkaç kişiden birisiniz. Amacınız artık kurumsal kimlikten sıyrılıp kendinizi kitlelere duyurmak ve dijital pazarlamanın nimetlerinden faydalanmak.
Bu amaç doğrultusunda önce bir blog açıyorsunuz ve birikimlerinizi, tecrübelerinizi, düşüncelerinizi okurlarla paylaşmaya başlıyorsunuz.
Özenle yazdığınız makaleler, içerikler az kişiye ulaşıyor ve yazılarınızın okunma oranı son derece düşük. Okurlardan beklediğiniz yorumları da alamıyorsunuz. Bu durum bir süreden sonra sizin canınızı sıkmaya başlıyor. "Nerede hata yapıyorum?" diye düşünmeye başlıyorsunuz. İşte Kişisel Sosyal Medya
Pazarlama Stratejisinin önemi bu noktada anlaşılıyor.
Bu yazımda kendi tecrübelerim doğrultusunda kişilerin kendi sosyal medya stratejilerini nasıl geliştirebilecekleri konusunda bazı önerilerde bulunacağım.
Kişisel sosyal medya pazarlama stratejisi geliştirirken nelere dikkat edilmeli?
Okunabilir içerik üretin
Araştırmaya dayalı, okuru bilgilendirecek, uzunluğu ile can sıkmayacak içerikler üretmeniz sizin için son derece önemlidir. Okurlar artık çok uzun yazılara itibar etmiyor. Daha yalın, imla kurallarının iyi uygulandığı, ara başlıkların olduğu, örneklerin verildiği bilgilendirici ve eğitici yazılar çok ilgi çekiyor. Okuduğu yazıdan fayda sağlayan okur, sizin sitenizi yeniden ziyaret edecektir. Unutmayın; "Okurlar sizin velinimetinizdir"
Anahtar kelimelerinizi belirleyin
İnternet ortamında her gün binlerce web sitesinin açıldığını unutmayın. Sizi diğer web sitelerinin arasından sıyıracak en önemli şeylerden biri de anahtar kelimelerdir. Uzmanlık alanınız ile alakalı anahtar kelimeleri belirleyin. Hazırladığınız ve paylaştığınız makalelerin başlığında ve içinde bu anahtar kelimeleri aşırıya kaçmadan kullanın. Bilgilendirici, eğitici ve içeriğinizi okuyacak insanların yararlanabileceği tarzda yazılar yazmanız sizin ürettiklerinizin kalıcı referans olarak internet ortamında uzun yıllar kalmasını sağlayacak.
İçeriğiniz hızlı indeks alsın
Yeni yazdığınız içeriğinizi ilk olarak web sitenizde yayınladıktan sonra arama motoru Google’ın bu içeriği indekslemesi zaman alacak. Bunun için ping sitelerinden faydalanabilirsiniz. Pingomatic bunun için kullanacağınız iyi sitelerden biri.
Sosyal ağlarda yerinizi alın
Sosyal medya sitelerinde hesap oluşturun, sayfa açın, grup oluşturun. Yazdığınız her içeriği buralarda paylaşın. Böylece yazılarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu yöntem ile sitenizin ziyaretçi trafiğinde de ciddi artışlar yaşanacak.
Uzmanlık konularınızdan birkaç slayt hazırlayın
Blog ya da web sitenizin logosunu veya ismini içeren bir Powerpoint slayt şablonu oluşturun. Yazdığınız tüm özgün içerikleri slideshare.com’da paylaşın. Sunumlarınızın sonuna ‘’benzeri yazıları okumak için şu siteyi ziyaret edebilirsiniz" vb. gibi okuyucularda merak uyandıracak vurucu cümleler kullanın. Google Slideshare’i önemsiyor. Dikkate almanızda fayda var.
Yazarkafe'ye üye olun
Hürriyet'in Yazarkafe uygulaması web sitesi ve blog sahiplerine ürettikleri içerikleri yayınlama şansı tanıyor. Bu platformda yer alan kategorilere uygun bir şekilde yayınladığınız özgün içeriklerinizin binlerce kişi tarafından okunması mümkün. Bu da siteniz için trafik kaynağı ve sizin tanınabilirliğiniz açısından önemli bir avantaj.
Diğer yazarlar ile iletişim kurun
Uzmanlık alanızla alakalı başka kişilerin ve sitelerin olması doğal. Bunlar sizden çok daha popüler de olabilir. Bu kişilerle, siteler ile iletişim kurmaktan kaçınmamalısınız. Sizin sitenizdeki bir yazı onların dikkatini çekebilir ve kendi sitelerinde yayınlamak isteyebilirler. Bu da sizin tanınmanız için iyi bir fırsat.
Mobil web sitesi optimizasyonunu yapın
Web sitenizin ya da blogunuzun mobil cihazlarda da düzgün bir şekilde görünmesinin daha fazla ziyaretçiye ulaşmak açısından önemli olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Artık çoğu kişi mobil cihazlardan internete giriyor. Girdiği sitenin cihazında doğru görüntülenmediğini gören kişiler o siteyi hemen terkediyor. Mobil web sitelerinin mobil cihazlarda normal sitelere göre yüklenmesi daha hızlı ve okunması da pratik.
Reklam kokan içerikler yazmayın
İçeriğinizin daha fazla kişiye ulaşmasında reklamdan arındırılmış olması büyük önem taşıyor. Kullanıcıya ‘gerçekten’ işine yarar bir içerik sunmazsanız, oluşturduğunuz içeriğin size hiçbir katkısı olmayacak. İçeriğinizde kendini övücü ifadelere asla yer vermeyin. Bırakın okur sizi övsün. Reklam kokan bir içeriği kaç kişi okur ve dikkate alır ki? Siz bilginizi, tecrübelerinizi samimi ifadelerle aktarın yeter.
İçeriğinizi nasıl pazarlayabilirsiniz?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Mayıs 06, 2013
Rating:
Hiç yorum yok: