Online itibar yönetiminde nelere dikkat edilmeli?

Sosyal medyanın etkili bir pazarlama ve tanıtım mecrası olması birçok markanın ve şirketin sosyal ağları önemsemesi sağladı. Artık sosyal medyada var olmayan markalar rakiplerine bir adım geride yer alıyor.  Sosyal ağlara adım atmak son derece kolay. Birkaç dakika içerisinde bir sosyal medya hesabına sahip olunabiliyor. Peki bundan sonraki süreç?

Sosyal medyada bir yer edinmek isteniyorsa bazı kriterlere dikkat etmek gerekiyor. Sosyal medyaya yönelik  çalışma yapmak, sosyal ağlara giriş yapmak çok kolay. Sonraki süreçte ile markanın itibarını korumak hususunda bazı sıkıntılar yaşanabiliyor. Çünkü online itibar yönetimi çoğu zaman doğru yapılmıyor. Türkiye'de bu alanda uzman insan sayısının azlığı bu işi daha da zorlaştıran en önemli etken.

 Kökten değişiklikler yaparken iki kere düşünün

Markanızı sosyal ağlarda çok iyi temsil etmeniz, hata yapmamanız ve tepki çekecek hareketlerde bulunmamanız gerekiyor. İsmini tam hatırlamadığım ünlü bir marka bir dönem logo değişikliğine gitti ve bunu sosyal medyada duyurdu. Sonra  bu markayı takip eden, sempati duyan  kişilerden binlerce yorum ve mesaj aldı. Bunların çoğu olumsuz maillerdi. Sonra marka bu tepkilere daha fazla dayanamadı ve geri adım attı. Sonra ne mi oldu? Marka tekrar eski logosunu kullanmak zorunda kaldı. Bu ve benzeri durumları yaşamamak için online itibar yönetimini iyi bilmek ve uygulamak gerekiyor.

Sosyal medyaya yeni giren markaların yöneticileri de bazen sabırsız tutumları ile markanın sosyal medyadaki geleceğini tehlike altına atabiliyor. Bu tip yöneticiler ile çalışmak gerçekten zor. Ciddi bir sabır ve etkili strateji oluşturmak şart.

Kriz yönetimi eylem planınız hazır mı?

Sosyal medya, büyük markaların bile tüketici kitleleri karşısında bazen aciz olabildiği bir alan. Sosyal medya yeni nesil pazarlama yöntemleri için bir anlamda sınav yeri. Şöyel bir düşünün  karşınızda tutumlarının ne olduğunu bilmediğiniz, kestiremediğiniz binlerce insan var.  Siz markanız ile yalnızsınız. Sizin hakkınızda olumsuz konuşabilirler, sizi kötüleyebilirler. Yerden yere vuran yorumlar ile itibarınızı çok kısa bir sürede yok edebilirler. Böyle bir senaryoya gerçekten hazırlıklı olduğunuzu düşünüyor musunuz? Sosyal medyada kriz yönetimi için eylem planınız hazır mı?

İşiniz kolay eleştirilebilir,  dikkat!

Sosyal medya uzmanları markaların sosyal ağlarda yer almasını bir marka ya da şirket için hayati bir girişim olarak görüyor. Sosyal medya sayesinde markaların her şeyden haberdar olabileceği söyleniyor. Bu durum markanızın durumuna, faaliyet alanınıza göre değişiklik gösterebilir. Riskleri olan ve kolayca eleştirilebilen türden bir iş yapıyorsanız sosyal medyada çok daha dikkat etmeniz gerek. Sosyal medyada görünür olmaya başladığınız anda sosyal medya dışındaki alanlarda almayacağınız yorumları, tepkileri orada anında alabilirsiniz. Bu da sizin canınızı sıkabilir.

Sosyal medya risklidir

Sosyal medya riskli bir mecra. Aynı zamanda önceden kontrol edilmesi de son derece zor. Sosyal medyada kesin başarı için garantili bir formül ya da yol haritası tam olarak yok. Hesaplarınız, hayran sayfalarınız, sosyal medya kampanyalarınız her türlü tehlikeye açık. Sosyal medyada yer edinmek için bu alanları 24 saat takip etmek gerekiyor. Düşünün, gece yazılan olumsuz bir yorum binlerce kişi arasında yayılıyor ve siz bunu sabah fark ediyorsunuz. Tepkiniz ne olurdu? Sizin hesaplarınızı 24 saat takip edebilecek ve krizin kokusunu alıp engelleyebilecek bir ekip şart.

Sosyal medyada yer almadan önce bir kere daha düşünün...









Online itibar yönetiminde nelere dikkat edilmeli? Online itibar yönetiminde nelere dikkat edilmeli? Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Nisan 11, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.