Instagram'da satış yapmak amacıyla bir Instagram satış sayfası açan ya da Instagram butik sahibi olduğu halde satış yapamayan ya da çok az sayıda satış yapanlar Instagram satış artırma konusunda arayış içinde.
Instagram satışlarını artırmada en önemli aşamalardan biri güvenilir bir sayfa olmaktan geçiyor. Birçok kişi Instagram'dan beğendiği ürünü satın almak istiyor ancak güven konusunda ciddi anlamda tereddüt yaşıyor.
Instagram satış sayfası olarak oluşturulan ancak güven vermekten uzak birçok sayfa var. Bu sayfalardaki ürün görselleri gerçek çekimler değil, biyografi kısmı açıklamaları ya yok ya da yetersiz. Ürün açıklama metinleri yok ya da son derece eksik. Sipariş, kargo ve fiyat bilgisi hakkında net açıklamalar yok. DM'ler cevaplanmıyor.
Şu ana kadar onlarca farklı Instagram satış sayfasını inceledim. Büyük çoğunluğu gerçekten profesyonel bir görünümden ve satış yapmaktan uzak. Bundan dolayı ne dikkat çekebiliyor ne de satış yapabiliyorlar. Öncelikle potansiyel müşteriler gibi düşünmek lazım. Ben müşteri olsam bu sayfadan alışveriş yapar mıyım, neden yaparım?
Potansiyel müşterilerin aklına güven konusunda şu sorular takılıyor:
Bu Instagram satış sayfası gerçekten güvenilir mi?
Siparişim kargoya en kısa sürede verilir mi?
Sipariş verdiğim ürün yerine paketten başka bir ürün çıkar mı?
İade ve değişim yapabilir miyim?
Kargo ücreti öder miyim?
Ürün beğendiğim sayfanın binlerce takipçisi var ancak neden beğeniler düşük?
Ürün fotoğrafları gerçek mi yoksa bir yerlerden alınıp mı paylaşılıyor?
Ürün bana zarar görmeden teslim edilecek mi?
Ürün hakkında sorularıma hemen cevap bulabilir miyim?
Instagram satış sayfası yetkililerine hangi kanallardan ulaşabilirim? (DM, e-mail, WhatsApp, Web sitesi vb.)
Instagram satış sayfası olanlar güvenilir olmak adına ne yapmalı?
Anlaşılır bir logo
Akılda kalıcı bir sayfa ismi
Biyografi kısmı satılan ürünler ile ilgili en açık ifadeler içermeli.
İletişim bilgileri olmalı. Bir telefon olabilir, e-mail, DM vb.
Ürün fotoğrafları doğal bir şekilde çekilmeli. Önceden çekilen ya da başka sayfalarda ve sitelerde yer alan görsellerden uzak durulmalı.
Doğal bir şekilde çekim yapılan ürünler daha fazla ilgi çekiyor. Potansiyel müşteriler light box kullanarak, stüdyo ortamındaki fotoğraflara eskisi kadar ilgi göstermiyor.
Ürün açıklama metni profesyonelce hazırlanmalı. Ürüne ait temel nitelikler belirtilmeli.
Ürün ile en alakalı etiket kullanımı yapılmalı.
Düzenli olarak gönderi ve hikaye paylaşılmalı.
Potansiyel müşterilere zamanında ve kibar bir şekilde cevap verilmeli. Şimdi almaz, yarın almaz bir bakmışsınız 1 ay sonra sizden ürün alır ve müşteriniz olur. Müşteri ilişkilerini profesyonel yürütmek sizi büyütür.
Alışveriş yapan müşterilerin geri bildirimleri varsa mutlaka hikaye, gönderi olarak paylaşılmalı.
Siparişler en geç 2 gün içinde kargoya verilmeli ve takip no karşı tarafa iletilmeli.
Kapıda ödeme olup olmadığı belirtilmeli.
Kargoda zarar görmeyecek şekilde paketleme yapılmalı.
Farklı ödeme seçenekleri (Banka kartı, kredi kartı, havale, EFT)
Instagram satış sayfası tanıtımı Instagram dışındaki platformlarda da yapılmalı. Bunun için internet haber siteleri, bloglar düşünülmeli. Buralarda bir haber çalışması olumlu bir izlenim açısından faydalı olacaktır.

Hiç yorum yok: