SEO haberciliği internet gazeteciliğini bitiriyor

Haber siteleri daha fazla ziyaretçi çekmek için haber değeri taşımayan birçok içeriği okuyuculara haber olarak sunuyor.

Hatta bunun için büyük gazeteler de internet siteleri için SEO haber editörü, SEO internet editörü istihdam ediyorlar.

İş ilanları sitelerinde SEO haber editörü aranıyor başlıklı ilanlara rastlıyorum. Bu editörler daha fazla tık almak adına ilgi çekebilecek her içeriği haberleştirip bize sunuyor.

Haber nasıl bulunur, haber nasıl yapılır? 

Haber sitelerinin büyük çoğunda kimdir, nedir, nasıl yapılır, ne zaman, nerede, neden, kim elendi, nasıl sorgulanır, nereden bakılır, ne zaman açıklanacak, açıklandı mı, kim kazandı, saat kaçta, hangi kanalda, ne zaman başlayacak, son tarih ne zaman gibi ifadeler içeren yüzlerce haber içeriği ile karşılaşıyoruz.

İşte bu tür ifadeler içeren haberlerin her biri daha fazla ziyaretçi çekmek aklınıza gelebilecek her konudan trafik almak adına haber sitelerinin SEO editörleri tarafından bizlere sunuluyor. SEO haberciliği internet medyasının ciddi anlamda tehdit ediyor. Her içerik daha fazla tık almak adına yeniden kurgulanıyor. Defalarca önümüze koyuluyor. SEO editörlerini gazeteci olarak tanımlayanlar da var. Ben buna karşıyım. Gazetecilik, habercilik SEO'dan çok farklı bir şey. SEO editörü gazeteci değildir.

SEO haber editörleri tarafından oluşturulan bu içerikler kaliteli haber ihtiyacını karşılamak isteyen okurların tepkisini çekse de haber sitelerinin en çok trafik aldığı kaynaklar arasında yer alıyor. Haber siteleri Google News üzerinden magazin yönü daha fazla olan içerikler ile her gün binlerce kullanıcıya ulaşıyor.

Yeni açılan ya da çok az ziyaretçisi olan haber siteleri de organik trafik alamadığı için Google News'te yer almaya çok büyük önem veriyor. Birçoğu Google Adsense geliri ile ayakta durmaya çalıştığı için daha fazla trafik almak daha çok reklam geliri anlamına geliyor. Bundan dolayı da daha çok ziyaretçi çekebilmek adına her şey haber olarak bizlere sunuluyor.

Magazinsel içeriklere daha fazla ilgi gösteriyoruz

Google'da trends.google.com.tr linkini tıklayarak günlük trend olan başlıklara baktığımızda gerçek haberler yerine suni gündeme çok daha fazla ilgi gösterdiğimizi açıkça görebiliyoruz. Ne kadar çok eleştirsek de magazin haberleri, sabah kuşağı programları, cinayet haberleri, kadın programları, diziler, yarışma programları ve yarışmacılar bizim ana gündemimizi oluşturuyor. Bir magazin içeriği yüz binlerce defa aranırken normal bir habere ilgi o kadar olmuyor.

Durum böyle olunca da ciddi haberler yerine magazinsel içerikler haber siteleri tarafından bizlere daha fazla sunuluyor. Haber sitelerinin çok büyük bir kısmı özgün ve özel haber üretmeye yönelmiyor. Çünkü ne bütçeleri ne de profesyonel haber editörleri mevcut. Masa başında sağdan soldan derlenen habercilik dilinden uzak içeriklerle oluşturulan haberler daha fazla tık alıyor.

Haber siteleri hala clickbait ile ayakta durmaya çalışıyor. Yeni açılan haber siteleri de büyükleri taklit ederek aynı yolda hızla ilerliyor. Bu durum internet haberciliğini kalitesizleştirdiği gibi ciddi anlamda kurumsallaşmasını, itibar görmesini ve kazançlı bir alan haline gelmesini de engelliyor.

Çok okunan haberler bulmak zor değil !

Haber sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut haber sitenize daha fazla trafik çekmek istiyorsanız aslında yapmanız gerekenler o kadar zor değil !

İnternet haberciliğinin daha saygın bir şekilde yapılması gerektiğine inanıyorum. Bu noktada profesyonel habercilik bilinciyle hareket edilmesi gerektiğine inanıyorum. Türkiye'de internet gazeteciliği alanında ciddi eksiklikler var. Bu alana yönelik eğitimlerin artırılması gerekiyor.

Nitelikli ve belli bir alanda uzman haber editörlerinin sayısı artmalı. SEO haberciliği yerini araştırmacı, daha derin haberlerin üretildiği bir yapıya bırakmalı. Hiçbir habercilik deneyimi olmayan sırf prestij ya da ek gelir elde etmek için haber sitesi açan, parayla içerik yazdıran, haber eklemesi için editör! tutan kişiler var.

Haber sitelerinin kendilerine has bir kimlikleri, yayın politikaları olmalı. Ciddi haberler üreten, saygın bir kimliğe sahip olan haber sitelerinin kamuoyunda gündem belirleyici olması, reklam veren tarafından daha çok tercih edilen mecra olması mümkün olacak.

Not: Haber sitesi projeleriniz ya da mevcut haber sitenizin daha nitelikli bir şekilde ilerlemesi için profesyonel habercilik ve haber editörlüğü konusunda işbirliği yapmak isterseniz bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. Yayın politikası, haber planı, kategori planı, haber merkezi oluşturma, haber üretimi gibi konularda işbirliği yapabiliriz.

İnternet haberciliğine ilgi duyuyorsanız bu konu ile ilgili yazmış olduğum birçok farklı içerik mevcut. Sitede bu içerikleri de bulup okumanızı tavsiye ediyorum.





SEO haberciliği internet gazeteciliğini bitiriyor SEO haberciliği internet gazeteciliğini bitiriyor Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Mart 02, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.