Tanıtım yazısı yayınlatmak ve bunun sonucunda SEO açısından fayda görmek istiyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum. Tanıtım yazıları en çok tercih edilen SEO araçları arasında hala ilk sıralarda yer alıyor ancak doğru bir strateji izlenmediği takdirde sitelere ciddi anlamda bir fayda sağlamıyor.
Neden tanıtım yazısı yayınlatıyorsunuz?
SEO kapsamında tanıtım yazısı yayınlatma işleminin 5 temel amacı var. Bunlara değinecek olursam;
-Daha fazla trafik,
-Daha iyi SEO değerlerine sahip olmak ,
-Arama motoru sorgulamalarında üst sıralarda listelenme,
-Potansiyel müşterilerin dikkatini çekme,
-Para kazanmak (Ürün satışı, link, reklam alanı, hizmet satışı, Adsense, satış ortaklı vb.)
Bu yazı benim hikayem ve tanıtım yazısı yayınlatma işine bakış açım hakkında...
Aslında konu dönüp dolaşıp en sonunda yine para kazanmaya geliyor. Tanıtım yazılarını yayınlatmamızda temel amaç web sitelerimizi daha iyi bir konuma getirip para kazanmak. Olay bu kadar net. Peki, biz ne yapıyoruz? Yayınlattığımız yazılar gerçekten sitelerimize faydalı oluyor mu? Para kazanmayı kolaylaştırıyor mu? Bu soruların cevabını vermeden önce kendi hikayemden biraz bahsedeyim.
Bu blog sitesini 7 yıl önce sıfır maliyetle açtım. İsmini kendim buldum, içerikleri kendim yazdım. Temasını kendim düzenledim. SEO'sunu da kendim yaptım. Ben SEO uzmanı değilim ancak SEO ve nasıl yapıldığı konusunda bilgim var. Hiçbir profesyonel destek almadım, para da harcamadım. Amacım deneyimli olduğum ve ilgi alanıma giren konular ile ilgili kaliteli ve okunabilir içerikler üretmek ve bu içerikler ile ilgilenecek kitlenin dikkatini çekmekti. Bir diğer amacım da network oluşturmak, yeni iş fırsatları edinmekti.
Bunda başarılı oldum mu?
Evet, oldum. Bu blog sayesinde birçok marka ve kişi için içerik yazarlığı yaptım, tam zamanlı iş buldum, danışmanlık yaptım, eğitim verdim. Amacıma ulaştım. Hatta tanıtım yazısı da yayınladım. Bu blog sayesinde profesyonel blogculuk, blog yazarlığı deneyimi yaşadım. Son yıllarda yeterli düzeyde içerik üretemedim. Bloga bazı sebeplerden dolayı vakit ayıramadım. Buna rağmen yıllar önce yazdığım içerikler organik trafik almaya devam etti. Çünkü okuyuculara faydalı olabilecek nitelikte olmalarına özen göstermiştim. Birçok farklı konuda yüzlerce mail de aldım. Hala da almaya devam ediyorum.
Blogun içeriklerinin özgün olduğunun farkına varan, özgün içeriklerin ne derece etkili ve güçlü olduğunu bilenler SEO çalışmaları için bu blogu tercih etti. Hatta bir adım daha öteye gideyim bu blogu satın almak isteyen birkaç kişi bile çıktı.
Bunları neden anlatıyorum?
Ücretsiz açtığınız bir blog ile çok farklı yerlere gelebilirsiniz. Küçümsememek gerekiyor. SEO işi yapanlar ve sık sık tanıtım yazısı yayınlatanlar ise Blogger ve Wordpress tabanlı ücretsiz açılmış siteleri hiçe sayıyor. Halbuki SEO çalışması yaptıkları siteler için de amaç para kazanmak değil mi?
Şimdi bir düşünün... İyi yazılmış ve size birkaç cümle de olsa bir şeyler katmış bir blog yazısını mı referans alırsınız yoksa kelime sayıısına göre yazılmış, içinde onlarca anahtar kelime olan, 2-3 anahtar kelimesi linklenmiş hiçbir fayda sağlamayan yazıyı mı? Araştırmalar da uzun yazılmış, okuyucu odaklı blog içeriklerinin ürün ya da hizmet satın almada etkili olduğunu ortaya koyuyor. Blog yazısı kaliteliyse içerdiği linkin tıklanma, önerdiği ürün ya da hizmetin satın alınma ihtimali daha da artıyor. Tanıtım yazısı çalışmaları yaparken bunları mutlaka göz önünde bulundurun.
Freelance olarak ben de zaman zaman gelen talep doğrultusunda içerik odaklı SEO çalışmaları yürütüyorum ve yerel SEO konusunda danışmanlık veriyorum. Sitelerin backlink ağını kurmak tabi önemli ancak ben daha çok içerik kalitesine dikkat ediyorum. İçerik SEO odaklı ilerliyorum. Ne yapıyorum? Güncel, hedef kitlesi olan ve değerli içerik üreten web siteleri ve bloglar ile tanıtım yazısı yayınlama konusunda işbirliğine gidiyorum. Her blog yazarının yazım tarzı, konuyu ele alış biçimi farklı. Bu da doğal SEO açısından önemli bir avantaj ve çeşitlilik. Bunun klasik yönteme göre daha etkili ve uzun vadede faydalı olduğunu düşünüyorum.
Arama motoru sorgulamalarında aradığınız bir şey ile ilgili karşınıza çıkan ve size o an çok basit gelen siteler görürsünüz. Bunlar neden ön planda? İçeriği okura aradığını verdiği için. Bu siteler neden yıllarca üst sıralarda yer alır? İçeriği faydalı olduğu için... Bu siteler SEO çalışması mı yaptırdı? Hayır. Onlarca siteden backlink mi aldı, tanıtım yazısı mı yayınlattı? Hayır. Yazarı oturdu bilgisayarının başına içinden geldiği gibi yazdı, yazıda bilgiye ve deneyimlerine de yer verdi. Bu Google'ın da hoşuna gitti ve ödüllendirdi o basit siteyi. Sizin onlarca tanıtım yazısı yayınlattığınız, kelime sayısına göre onlarca içerik eklediğiniz siteler ne oldu? Uçtu gitti...
Peki, nasıl bir strateji izlenmeli?
Tanıtım yazısı çalışması yapacağınız sitenin son durumunu analiz edin. İçerik bakımından nasıl? Ziyaretçi trafiği ne durumda? Okuyuculara iyi bir okuma deneyimi sunacak bir teması ya da içerik düzeni mevcut mu? Yeni bir site mi?
Örneklerle gidecek olursam örneğin pet ürünleri satışı yapan bir e-ticaret platformu için tanıtım yazısı yayınlatacaksınız. Müşteriniz dedi ki sitemin Google'da üst sıralarda yer almasını istiyorum, backlink ağımı güçlendir. Ne yapacaksınız? Ucuz tanıtım yazısı satan, belli bir süre silinmeme garantisi veren siteler bulup öylesine hazırlanmış bir yazıyı hızlıca yayınlatıp paranızı alıp işlemimi tamamlayacak mısınız? Hayır deseniz de birçok kişi maalesef bu yöntemi tercih ediyor.
Ben olsam ne yapardım?
Öncelikle müşterimin sitesini incelerdim. İçeriklerine, ürün açıklamalarına bakardım. Blog sayfası varsa incelerdim. Yoksa açmasını ve kaliteli içerikler ile zenginleştirmesini önerirdim. Pet ürünleri sattığına göre evcil hayvanlar ile ilgili içerikler üreten blogları, bu tür içerikleri barındıran web sitelerini araştırırdım. Sahipleri ve yazarlar ile iletişime geçerek onlardan kendi hedef kitlelerine faydalı olabilecek, reklamdan uzak bir içerik hazırlamalarını talep ederdim. Sayısal verileri çok önemsemiyorum. Alexa, hit, manipüle edilebiliyor. Hedef anahtar kelimeleri iletirdim ve bunları en doğal şekilde yazı içinde geçirmelerini isterdim. Yazıların kolay okunması açısından ara başlık kullanmalarını da rica ederdim. Anahtar kelimeye link vermek yerine yazının ortasında ya da sonlarında tek adet link kullanmalarını isterdim. Bunun haricinde birkaç güncel haber sitesinde de haber formatına yakın tek link içerecek okunabilir bir içerik yayınlatırdım. Bu çalışmayı tek güne sığdırmazdım. Doğal olması için zamana yayardım. Böylece daha organik ve temiz bir backlink çalışması mümkün olurdu. Bu aynı zamanda o e-ticaret sitesinin online görünürlüğünü de artırabilirdi. Tanıtım yazısını normal bir içerik gibi okuyan ve memnun kalan kişilerin ilgili siteyi ziyaret etmesi ya da ürün satın alması da mümkün olabilirdi. Arama motoru sonuçlarında üst sıralarda görüntülenmenin sırrı her şeyden önce okuyucuya hilesiz bir şekilde kaliteli, fayda sağlayabilecek içerikler sunmaktan geçiyor. Büyük markaların, sitelerin kaliteli içeriğe yatırım yapmalarının nedeni de bu... Google'ın algoritmaları sürekli değişiyor. İçeriği güçlü olmayan sitelerin ayakta durması, sıralamalarda konum kaybetmeden yer alması mümkün görünmüyor.
Bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum.
Neden tanıtım yazısı yayınlatıyorsunuz?
SEO kapsamında tanıtım yazısı yayınlatma işleminin 5 temel amacı var. Bunlara değinecek olursam;
-Daha fazla trafik,
-Daha iyi SEO değerlerine sahip olmak ,
-Arama motoru sorgulamalarında üst sıralarda listelenme,
-Potansiyel müşterilerin dikkatini çekme,
-Para kazanmak (Ürün satışı, link, reklam alanı, hizmet satışı, Adsense, satış ortaklı vb.)
Bu yazı benim hikayem ve tanıtım yazısı yayınlatma işine bakış açım hakkında...
Aslında konu dönüp dolaşıp en sonunda yine para kazanmaya geliyor. Tanıtım yazılarını yayınlatmamızda temel amaç web sitelerimizi daha iyi bir konuma getirip para kazanmak. Olay bu kadar net. Peki, biz ne yapıyoruz? Yayınlattığımız yazılar gerçekten sitelerimize faydalı oluyor mu? Para kazanmayı kolaylaştırıyor mu? Bu soruların cevabını vermeden önce kendi hikayemden biraz bahsedeyim.
Bu blog sitesini 7 yıl önce sıfır maliyetle açtım. İsmini kendim buldum, içerikleri kendim yazdım. Temasını kendim düzenledim. SEO'sunu da kendim yaptım. Ben SEO uzmanı değilim ancak SEO ve nasıl yapıldığı konusunda bilgim var. Hiçbir profesyonel destek almadım, para da harcamadım. Amacım deneyimli olduğum ve ilgi alanıma giren konular ile ilgili kaliteli ve okunabilir içerikler üretmek ve bu içerikler ile ilgilenecek kitlenin dikkatini çekmekti. Bir diğer amacım da network oluşturmak, yeni iş fırsatları edinmekti.
Bunda başarılı oldum mu?
Evet, oldum. Bu blog sayesinde birçok marka ve kişi için içerik yazarlığı yaptım, tam zamanlı iş buldum, danışmanlık yaptım, eğitim verdim. Amacıma ulaştım. Hatta tanıtım yazısı da yayınladım. Bu blog sayesinde profesyonel blogculuk, blog yazarlığı deneyimi yaşadım. Son yıllarda yeterli düzeyde içerik üretemedim. Bloga bazı sebeplerden dolayı vakit ayıramadım. Buna rağmen yıllar önce yazdığım içerikler organik trafik almaya devam etti. Çünkü okuyuculara faydalı olabilecek nitelikte olmalarına özen göstermiştim. Birçok farklı konuda yüzlerce mail de aldım. Hala da almaya devam ediyorum.
Blogun içeriklerinin özgün olduğunun farkına varan, özgün içeriklerin ne derece etkili ve güçlü olduğunu bilenler SEO çalışmaları için bu blogu tercih etti. Hatta bir adım daha öteye gideyim bu blogu satın almak isteyen birkaç kişi bile çıktı.
Bunları neden anlatıyorum?
Ücretsiz açtığınız bir blog ile çok farklı yerlere gelebilirsiniz. Küçümsememek gerekiyor. SEO işi yapanlar ve sık sık tanıtım yazısı yayınlatanlar ise Blogger ve Wordpress tabanlı ücretsiz açılmış siteleri hiçe sayıyor. Halbuki SEO çalışması yaptıkları siteler için de amaç para kazanmak değil mi?
Şimdi bir düşünün... İyi yazılmış ve size birkaç cümle de olsa bir şeyler katmış bir blog yazısını mı referans alırsınız yoksa kelime sayıısına göre yazılmış, içinde onlarca anahtar kelime olan, 2-3 anahtar kelimesi linklenmiş hiçbir fayda sağlamayan yazıyı mı? Araştırmalar da uzun yazılmış, okuyucu odaklı blog içeriklerinin ürün ya da hizmet satın almada etkili olduğunu ortaya koyuyor. Blog yazısı kaliteliyse içerdiği linkin tıklanma, önerdiği ürün ya da hizmetin satın alınma ihtimali daha da artıyor. Tanıtım yazısı çalışmaları yaparken bunları mutlaka göz önünde bulundurun.
Freelance olarak ben de zaman zaman gelen talep doğrultusunda içerik odaklı SEO çalışmaları yürütüyorum ve yerel SEO konusunda danışmanlık veriyorum. Sitelerin backlink ağını kurmak tabi önemli ancak ben daha çok içerik kalitesine dikkat ediyorum. İçerik SEO odaklı ilerliyorum. Ne yapıyorum? Güncel, hedef kitlesi olan ve değerli içerik üreten web siteleri ve bloglar ile tanıtım yazısı yayınlama konusunda işbirliğine gidiyorum. Her blog yazarının yazım tarzı, konuyu ele alış biçimi farklı. Bu da doğal SEO açısından önemli bir avantaj ve çeşitlilik. Bunun klasik yönteme göre daha etkili ve uzun vadede faydalı olduğunu düşünüyorum.
Arama motoru sorgulamalarında aradığınız bir şey ile ilgili karşınıza çıkan ve size o an çok basit gelen siteler görürsünüz. Bunlar neden ön planda? İçeriği okura aradığını verdiği için. Bu siteler neden yıllarca üst sıralarda yer alır? İçeriği faydalı olduğu için... Bu siteler SEO çalışması mı yaptırdı? Hayır. Onlarca siteden backlink mi aldı, tanıtım yazısı mı yayınlattı? Hayır. Yazarı oturdu bilgisayarının başına içinden geldiği gibi yazdı, yazıda bilgiye ve deneyimlerine de yer verdi. Bu Google'ın da hoşuna gitti ve ödüllendirdi o basit siteyi. Sizin onlarca tanıtım yazısı yayınlattığınız, kelime sayısına göre onlarca içerik eklediğiniz siteler ne oldu? Uçtu gitti...
Peki, nasıl bir strateji izlenmeli?
Tanıtım yazısı çalışması yapacağınız sitenin son durumunu analiz edin. İçerik bakımından nasıl? Ziyaretçi trafiği ne durumda? Okuyuculara iyi bir okuma deneyimi sunacak bir teması ya da içerik düzeni mevcut mu? Yeni bir site mi?
Örneklerle gidecek olursam örneğin pet ürünleri satışı yapan bir e-ticaret platformu için tanıtım yazısı yayınlatacaksınız. Müşteriniz dedi ki sitemin Google'da üst sıralarda yer almasını istiyorum, backlink ağımı güçlendir. Ne yapacaksınız? Ucuz tanıtım yazısı satan, belli bir süre silinmeme garantisi veren siteler bulup öylesine hazırlanmış bir yazıyı hızlıca yayınlatıp paranızı alıp işlemimi tamamlayacak mısınız? Hayır deseniz de birçok kişi maalesef bu yöntemi tercih ediyor.
Ben olsam ne yapardım?
Öncelikle müşterimin sitesini incelerdim. İçeriklerine, ürün açıklamalarına bakardım. Blog sayfası varsa incelerdim. Yoksa açmasını ve kaliteli içerikler ile zenginleştirmesini önerirdim. Pet ürünleri sattığına göre evcil hayvanlar ile ilgili içerikler üreten blogları, bu tür içerikleri barındıran web sitelerini araştırırdım. Sahipleri ve yazarlar ile iletişime geçerek onlardan kendi hedef kitlelerine faydalı olabilecek, reklamdan uzak bir içerik hazırlamalarını talep ederdim. Sayısal verileri çok önemsemiyorum. Alexa, hit, manipüle edilebiliyor. Hedef anahtar kelimeleri iletirdim ve bunları en doğal şekilde yazı içinde geçirmelerini isterdim. Yazıların kolay okunması açısından ara başlık kullanmalarını da rica ederdim. Anahtar kelimeye link vermek yerine yazının ortasında ya da sonlarında tek adet link kullanmalarını isterdim. Bunun haricinde birkaç güncel haber sitesinde de haber formatına yakın tek link içerecek okunabilir bir içerik yayınlatırdım. Bu çalışmayı tek güne sığdırmazdım. Doğal olması için zamana yayardım. Böylece daha organik ve temiz bir backlink çalışması mümkün olurdu. Bu aynı zamanda o e-ticaret sitesinin online görünürlüğünü de artırabilirdi. Tanıtım yazısını normal bir içerik gibi okuyan ve memnun kalan kişilerin ilgili siteyi ziyaret etmesi ya da ürün satın alması da mümkün olabilirdi. Arama motoru sonuçlarında üst sıralarda görüntülenmenin sırrı her şeyden önce okuyucuya hilesiz bir şekilde kaliteli, fayda sağlayabilecek içerikler sunmaktan geçiyor. Büyük markaların, sitelerin kaliteli içeriğe yatırım yapmalarının nedeni de bu... Google'ın algoritmaları sürekli değişiyor. İçeriği güçlü olmayan sitelerin ayakta durması, sıralamalarda konum kaybetmeden yer alması mümkün görünmüyor.
Bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum.
SEO ve kazanç için en etkili tanıtım yazısı yayınlatma tekniği
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Şubat 28, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: