Etkili dijital pazarlama için 6 yöntem

İnternet kullanımının hızla arttığı günümüzde markalar ürün ve hizmetlerini daha fazla tüketiciye ulaştırmak için online mecraları aktif bir şekilde kullanmaya başladı.

Potansiyel müşterilerin internet ortamında dikkatini çekmek için dijital pazarlama çalışmalarına ağırlık vermek önem taşıyor.

Peki, dijital pazarlama ile rakiplerinden önde olmak isteyen markalar, şirket yöneticileri ve girişimciler nelere dikkat etmeli? Etkili dijital pazarlama teknikleri hangileri?

E-posta / E-bülten pazarlama: Hedef kitlenin ilgisini çekecek içeriklere sahip e-postaların belli periyotlarda ilgili kişilere iletilmesi dijital pazarlamanın önemli ayaklarından biri. Günümüzde hala birçok marka e-posta bülten gönderimi ile hedef kitlenin dikkatini çekmeye çalışıyor. İyi hazırlanmış, profesyonel görünüme sahip e-bültenler ve e-posta şablonlarının geri dönüşü yüksek olacaktır. E-posta gönderimi konusunda çözümler sunan servisleri kullanmak gönderilen e-postaların getirisini ölçümlemek için önemli.

İçerik pazarlama / Blog pazarlama: "İçerik, kraldır" diye boşuna dememişler. Günümüzde en etkili pazarlama aracı içerik. Hedef kitlenin ilgisini çekebilecek, faydalı ve uzun ömürlü içerikler dijital pazarlamanın sağlam temeller üzerinde yürütülmesi için önemli. Bu yüzden yüksek kalitede, profesyonel içerik üretimine odaklanmak gerek. Bunun için kaliteli içerik editörleri ile işe koyulmak faydalı olacak. Makale yazarıyım diyen her kişiye itibar edilmemeli. İyi içerik üretmek, herkesin harcı değil.

Sosyal medya pazarlama: Sosyal medya kullanımı her geçen gün artıyor. Artık milyonlarca kişi günlük gelişmeleri ve etkinlikleri sosyal ağlar üzerinden takip ediyor. Sosyal medyada var olmamak dijital pazarlamanın sağlam temel üzerine kurulmasını engeller. Her markaya hitap edebilecek bir sosyal ağ elbette var. Önemli olan bu ağları doğru bir şekilde kullanmak. Yapılacak paylaşımlar için bir takvim oluşturmak, hedef kitle ile bağ kurabilecek bir iletişim stratejisi geliştirmek, sosyal ağlar üzerinden gelen talepleri, soruları kısa sürede yanıtlamak gerekiyor. İlgi çekici, tüketicilerin markayı takip etmesini sağlayacak içerik üretmek yine çok önemli.

Arama motoru pazarlaması: Rekabetin hızla arttığı internet ortamında arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almak isteyen markalar SEO yatırımlarını artırıyor. Daha üst sıralarda yer almak için doğal ve gelecek odaklı SEO çalışmalarının yürütülmesi dijital pazarlama açısından çok önemli. İşini düzgün yapan SEO ajansları ve SEO uzmanları ile çalışmak önemsenmeli. Arama motoru algoritmaları zaman zaman değişiyor. Kullanıcıların internet üzerinden o markanın ürün ve hizmetlerine kolayca erişebilmesi için şeffaf SEO teknikleri üzerine yoğunlaşmak gerek.

Tanıtım yazısı - backlink: SEO ve dijital pazarlama konusunda son yıllarda en çok öne çıkan yöntem. Hem ekonomik hem de etkili. Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalar tanıtım yazısı yayınlatılacak sitelerin iyi seçilmesi ve tanıtım yazılarının özenli bir şekilde hazırlanması. Bu işlemin belli periyotlarda yapılması sağlıklı link inşası açısından önemli.

Basın bülteni yazımı & dağıtımı / Dijital PR: Dijital pazarlama çalışmaları kapsamında yukarıda sıraladığım başlıklar kadar önemsenmese de en etkili yöntemlerden biri. İyi yazılmış ve medyada haber olarak yer bulmuş bir basın bülteni binlerce liralık reklamdan daha etkili olabilir. Marka bilinirliğini artırmak, medyanın dikkatini çekmek ve itibar için basın bülteni çalışması çok önemli. Yapılan çalışmanın ölçülebilir olması yeni kampanyaların daha etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi açısından fikir verecek. Bu konuda da profesyonel basın bülteni servisleri ile çalışılmalı.

Dijital pazarlama çalışmaları konusunda profesyonel çözümler ve size özel çalışmalar konusunda işbirliği için medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. Maillerinize gün içinde yanıt vereceğim.



Etkili dijital pazarlama için 6 yöntem Etkili dijital pazarlama için 6 yöntem Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Eylül 23, 2016 Rating: 5

4 yorum:

  1. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/09/medya-istasyonu.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba;
    Neredeyse dijital pazarlamanın tüm alanları belirtilmiş yazı için teşekkürler. Bu alanların hedefler doğrultusunda kullanılması daha etkin olacaktır. Örneğin sosyal medya markalaşma ve yaygınlaşma temelinde, SEO hedef kitleyi arttırma anahtar kelimelerle ilk sayfada yer almak için, medya satın alması bilinirlik oluşturma vb. hedefler doğrultusunda gerçekleştirilmektedir.

    YanıtlaSil
  3. not ettim.hem siteyi hemde konuyu not ettim.site işe yarar.takip etmeye değer

    YanıtlaSil
  4. Bu maddeleri 2019 yılında olmamıza rağmen halen tam anlamıyla yapabilen marka sayısı o kadar az ki. Sosyal medyanın popülaritesinda kurtulup, gerçekten katma değerli çalışmalara yönelemiyor markalar.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.