Kendini tanıtma yazısı nasıl olmalı?

Kendini tanıtma yazısı iş dünyasına yeni adım atacak ya da yeni iş bağlantıları kurmak isteyen kişiler için büyük önem taşıyor.

Son zamanlarda freelance çalışanlar için kendini tanıtma yazısı daha çok önem kazandı. Yeni bağlantılar ve müşteriler kazanmak için bu yazı türüne sıkça başvuruyorlar.

Zaman zaman ben de kendini tanıtma yazıları içeren mailler alıyorum. Bu yazıların birçok SMS ya da bir tweet gibi yazıldığı için biçim ve anlam bakımından problemli. Bu yüzden açıkçası ilgimi çekmiyor.

Peki, en çok ihtiyaç duyulan tanıtım yazısı çeşitleri arasında yer alan kendini tanıtma yazısı nasıl olmalı? Kendizi tanıtacak bir yazı hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Öncelikle kendinizi tanıtacak yazıyı nerelerde kullanacağınızı (kariyer siteleri, kişisel blog, CV, mail) netleştirin.

Yazının ortalama uzunlukta olmasına dikkat edin. 300-350 kelimeyi geçmemesi önemli. Kendinizi, yaptıklarınızı ve yapacaklarınızı en fazla 4-5 kısa paragrafta anlatmaya gayret edin.

Cümle kurgusu kişisel tanıtım yazılarında önemli. Kolay anlaşılabilecek cümleler kurun. Arkadaşınıza mesaj yazar gibi yazı yazmayın. Ciddiyet ve profesyonellik önemli. Yazdıklarınız ile yüz yüze görüştüğünüzde söyleyeceğiniz şeyler tutarlı olmalı.

İmla kurallarına dikkat etmek her yazı türünde olduğu gibi kendini tanıtma yazılarında da önemli. İmla hataları içeren yazılar karşı tarafı etkilemeyecek.

Yazıda yer alması gereken temel öğeler şunlar olmalı: Adınız, soyadınız, doğum tarihiniz, doğum yeriniz, eğitim durumunuz, bitirdiğiniz kurslar ve aldığınız eğitimler, askerlik durumunuz (erkek adaylar için) iş deneyimleriniz, yer aldığınız projeler, hedefleriniz, kendini tanıtma yazısı ile muhatap olacak kişi ya da şirkete katacaklarınız, adres ve iletişim bilgileriniz.

Kişisel tanıtım yazınızı Word ve PDF formatlarında muhafaza edin.

Tanıtım yazınızda mutlaka bir fotoğrafınız yer almalı. Fotoğrafsız tanıtım yazıları etkili değil.

Yazınızı hazırladıktan sonra baştan sona okuyun, biçim bakımından inceleyin. Eksiklik varsa düzeltin.


Kendini tanıtma yazısı nasıl olmalı? Kendini tanıtma yazısı nasıl olmalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Haziran 02, 2016 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.