Doğru tanıtım yazısı çalışması nasıl olmalı?

Tanıtım yazısı, ekonomik ve verimli SEO çalışmalarının başında gelmesi nedeniyle site sahipleri ve SEO işi yapanlar tarafından sıkça tercih ediliyor.

Tanıtım yazısı, web siteleri için faydalı bir SEO aracı olsa da sıkça yapılan yanlışlar faydadan çok zarar getirebiliyor. Bu yazımda en doğru tanıtım yazısı çalışması hakkında bilgiler vermek istiyorum.

Tanıtım yazısı yayınlamadan önce buna gerçekten ihtiyacınız olup olmadığını iyi düşünün. Örneğin sitenizden ticari anlamda bir beklentiniz yoksa, hobi amaçlı blog yazıyorsanız tanıtım yazısı almayın.

Geçtiğimiz günlerde Medya İstasyonu'nu takip eden bir okuyucu kendi blogu için tanıtım yazısı yayınlatmak istedi. Blogu çok yeniydi ve henüz içinde 3-5 yazı vardı. Tahminimce kulaktan dolma bilgilerle blogunu iyi bir noktaya getirmeyi amaçlıyordu.

Ben de bu tür bir blog için tanıtım yazısı yayınlamayacağımı, içeriğini zenginleştirmesi gerektiğini kibarca ilettim. İstesem "nasıl olsa para alacağım" diye tanıtım yazısı çalışması yapardım. İnsanlara doğru yolu göstermenin bedeli her zaman para değildir.

İçeriği zayıf olan bir siteniz varsa başka sitelerde tanıtım yazısı yayınlatmayın. İçeriğinizi zenginleştirin, kaliteyi yükseltin. Bu şekilde tanıtım yazısı yayınlatmak sizin sitenize hiçbir fayda sağlamaz.

Tanıtım yazısı yayınlatmak isteyenler 5-10 lira daha fazla vermemek için yazıları özensizce yazıyorlar ya da başkalarına yazdırıyorlar.  Bu da çöp olmaktan başka hiçbir fayda sağlamıyor. Tanıtım yazısı deyip geçmeyin, üst düzey bir makale olması çok önemli.  Tanıtım yazılarını profesyonel içerik yazarlığı yapan kişilere yazdırın.

İster kendi siteleriniz olsun ister SEO işi yaptığınız siteler olsun. Mutlaka içerik kalitesini önemseyin. Sizin iyi, kaliteli sandığınız o yazılar gerçekten hiçbir işe yaramıyor. İçine yerleştirdiğiniz 2-3 link ve 2-5 bold kelime ile bir arpa boyu yol alamazsınız. Google, son günlerde çok sık güncelleme yapıyor.

Tanıtım yazısı alacağınız sitelerin içeriklerinin sizin tanıtım yazınız ile benzer olmasına dikkat edin. Cilt bakım ürünü konulu bir yazıyı gidip teknoloji sitesinde yayınlatmayın. Ya kadın portalı ya da haber sitesinde yayınlatın. Haber siteleri geniş içerikleri sayesinde farklı konulardaki tanıtım yazıları için ilk tercih edilen mecralar. Unutmayın yayınlatacağınız 1 tanıtım yazısı eğer gerçekten kaliteliyse ürünü de sattırır, hizmeti de.. Aynı zamanda sitenize ziyaretçi de getirir.

Tanıtım yazısı fiyatlarına çok takılmayın. Bütçem şu kadar diyerek site sahibi ile 5-10 TL için pazarlık yapmayın. Bütçesi sağlam olmayın zaten bu işe girişmesin. Unutmayın kaliteli bir site, zengin içerikli site o ücreti sonuna kadar hak ediyor.

Medya İstasyonu'nta tanıtım yazısı yayınlatanlar memnun. Neden? İçeriği kaliteli, tamamen özgün, tanıtım yazıları profeyonelce yazılıyor, anahtar kelimelere linkleme profesyonel. Hedef kitle belli, organik trafik alıyor, alanında en iyi bloglardan biri. Sürekli güncel. Yazılar silinmiyor, güvenilir ve ekonomik bir mecra. Kendileri ile ilgilenebilecek, muhatap olabilecekleri biri hep var. Daha ne olsun?

Paranın adı var. Hala 20-30 TL'ye pahalı diyorsunuz. Kalıcı yazılar için bu rakam gerçekten hiçbir şey. 10 TL'ye yayınlatıp yazınız 1-2 ay sonra kaldırılınca da demediğinizi bırakmıyorsunuz. Profesyonel düşünün. Ne kadar çok para hesabı yaparsanız o kadar çok zarar edersiniz.

Tanıtım yazılarınızı zamana yayın. 100 tane siteden alacağınıza 10-20 siteden alın ama adam gibi olsun. Sağlıklı link altyapısı kaliteli içeriğe sahip siteler ile kurulur. Tanıtım yazısı paketlerinden uzak durun. Sitelerin birçoğu kalitesiz. Google News kaydı var diye aldanmayın. News'tekilerin çoğu çöp ve spam kaynağı.

Tanıtım yazılarınızda görsel kullanımı önemli. Kaliteli görseller kullanın. Stok fotoğrafları da kullanabilirsiniz.

Tanıtım yazısı yayınlanan sitede kalıcı olursa size fayda sağlar. 1-2 ay sonra silinecek bir yazı için para harcamayın. Bu zaten etik değil. Karşılıklı güven önemli.

Tanıtım yazısı başlıkları ilgi çekici olsun. Yani direkt bu tanıtım yazısı demesin. İyi bir blog yazısı gibi okumaya davet etsin. Bold kelime kullanmamaya dikkat edin. Ara başlık olsun. Anahtar kelime linklemek yerine tek link kullanın, www.siteadi.com şeklinde olsun yeter.

Tanıtım yazısı için domanin uzantısına çok takılmayın. Bakın Medya İstasyonu'na. Blogger tabanlı bir blog ama birçok ücretli siteden çok daha fazla verimli. 3 yıldır binlerce kez ziyaret edildi, yüzlerce yorum aldı. İçeriklerin çoğu kendi alanında benzersiz ve arama motorunda kafada.

Neden? Çünkü arkasında malzemesi tükenmeyen, yazmayı seven bir içerik üreticisi var. Her konuda istediği gibi içerik üretebiliyor. Taşıma su ile değirmeni döndürmüyor. Değirmen, direkt nehirden besleniyor.

Tanıtım yazısı yayınlatmadan mutlaka önce ön araştırma yapın. Daha önce hiç rastlamadığınız ama gerçekten kaliteli sitelere denk gelme şansınız çok yüksek. Örneğin Medya İstasyonu'nu daha önce hiç ziyaret etmemiş kişiler arasında sonradan bu blogun sıkı takipçisi olanlar da var. Samimi, sıcak bir ortam var burada. Soğuk ifadeler yok, resmiyet yok.

Tanıtım yazısı yayınlatacak site için sadece webmaster forumlarına bağlı kalmayın. "Tanıtım yazısı yayınlayan siteler" diye kapsamlı aramalar yapın. Google'a "tanıtım yazısı" yazdığınızda birçok site ile karşılaşacaksınız.

Tanıtım yazısı için bu yazıyı okuduğunuz yer olan Medya İstasyonu'nu da düşünebilirsiniz. Size özel tanıtım yazısı çalışması bu blogda her zaman var. Siteniz ile ilgili blog içeriğine uygun nitelikli yazılar hazırlarım.

İyi hazırlanmış ve doğru mecralarda yayınlanan tanıtım yazıları binlerce liralık banner reklamdan ve sözde SEO çalışmalarından çok daha etkili olabilir.

Medya İstasyonu'nda tanıtım yazısı yayınlatmak istiyorsanız medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. Maillerinizi en kısa sürede cevaplıyorum.

Doğru tanıtım yazısı çalışması nasıl olmalı? Doğru tanıtım yazısı çalışması nasıl olmalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Şubat 22, 2016 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.