Inbound Pazarlama blog yazarları için neden önemli?

Inbound pazarlama son yıllarda pazarlama alanında en çok öne çıkan kavramlardan biri. İnsanlar artık kendilerine sürekli bir şeylerin satılmak istenmesinden, pazarlama çalışanlarının ısrarcı ve can sıkan satış yöntemlerinden, web sitelerinin sağından solundan fırlayan banner reklamlardan çok  sıkıldı.

Bu durum pazarlama sektöründe daha doğal ve insanların tepkisini çekmeyecek şekilde satış ve pazarlama faaliyetlerinin yapılması için farklı arayışları beraberinde getirdi.

Kendimden örnek verecek olursam dakikalarca süren televizyon reklamlarını izlemiyorum. Reklam gördüğümde hemen kanal değiştiriyorum. Radyo reklamlarını hiç dinlemiyorum. Frekansı hemen değiştiriyorum. Her yerinden banner fışkıran, reklam olduğunu belli eden amatörce kurgulanmış yazılar içeren web siteleri birkaç saniye içinde terkediyorum. Benim gibi milyonlarca insan da aynı şekilde davranıyor. Reklam engelleme uygulamalarının yükselmesindeki en büyük faktör de bu. İnsanlar artık reklam ile muhatap olmak istemiyor.

Inbound pazarlama, hedef kitlenin dikkatini kaliteli ve paylaşılabilir içerikler ile çekerek potansiyel müşterilerin markalara organik bir şekilde ulaşmasını sağlamak açısından önemli bir işlev görüyor.

Doğru zamanda, doğru yerde ve doğru kanaldan paylaşılan içeriklerin etkisi binlerce liralık reklamları bile geride bırakabiliyor. Müşteriler için rahatsız edici olmayan aksine yararlı olan içerikler ile yapılan inbound pazarlama sayesinde sadık ve kaliteli müşteri trafiği elde etmek mümkün olabiliyor.

Inbound pazarlama ihtiyacı artacak

İnsanların temel problemlerini ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik üretilen içeriklerin yıllarca güncel olacağını unutmamak gerek. Inbound pazarlama, eskimeyen faydalı içerik üretimine odaklanan bir anlayış. Bunu blog yazılarımda sıkça dile getiriyorum. Eskimeyen içerik ile yıllarca yazılarının okunması ve blogunuzun trafik alması mümkün. Bu sadece bloglar için değil e-ticaret siteleri, kurumsal siteler ve diğer site türleri için de geçerli. Bu yüzden ınbound pazarlama gelecekte daha fazla müşteri ve daha fazla satış için çok daha önemli olacak.

Markalar ınbound pazarlama için blog yazarları ile çalışacak

Blog yazarlığı, ınbound pazarlamanın temelini oluşturduğu için çok önemli. Yakın gelecekte nitelikli ve düzenli içerik üreten blog yazarları birer ınbound pazarlama uzmanı olarak markaların kıskacında olacak. Çünkü blog yazarlarının bir hedef kitlesi var. Bu da potansiyel müşteri demek. Birçok marka bünyesinde ınbound pazarlama uzmanı istihdam edecek ya da freelance destek alacak. Tüketiciler artık kullanıcı deneyimi içeren, farklı bakış açıları ile üretilmiş içerikleri daha fazla önemsiyor.

Kimse sıkıcı ansiklopedik bilgiler ile kurgulanmış içerikler istemiyor. Bu noktada bloglar trafiği satışa dönüştürmede kilit rol oynayacak. Blog yazarlığı yapanlara ve yapacak olanlara kaliteli ve profesyonel içerikler üretmeleri konusunda kendilerini geliştirmelerini şiddetle tavsiye ediyorum. İçeriğinize yatırım yaparsanız diğer bloglara ve blog yazarlarına göre bir adım önde olacaksınız.

Inbound pazarlama Medya İstasyonu örneği

Medya İstasyonu'nunda yazdığım yazılar sayesinde farklı konularda bana ulaşan, benden danışmanlık talep eden, içerik konusunda çalışmak isteyen, tanıtım yazısı yayınlatmak isteyen birçok markadan ve kişiden mail aldım.

Bu da ınbound pazarlama dediğimiz kavramın aslında ne kadar önemli olduğunun açıkça göstergesi. Siz ihtiyaç sahiplerine ulaşmıyorsunuz. Onlar size ulaşıyor. Ürettiğiniz kaliteli içerikler ile ilgilenen hedef kitle arama motorundan sizi buluyor. Yazılarınızı okuyor ve yorumluyor. Hedef kitleniz içinde İhtiyaç doğrultusunda sizinle iletişim kuruyor.

Inbound pazarlama ile aslında bilginizi, donanımınızı doğal ve etkileyici bir şekilde pazarlıyorsunuz. Size içerikleriniz aracılığı ile ulaşanlar, sizi alanınızda otorite olarak görüyor ve profesyonel anlamda destek almak istiyor. Bu sizin online mecralardaki itibarınızı kuvvetlendirmek, yeni potansiyel müşterilere ulaşmanızı ve ağınızı genişletmenizi sağlamak açısından büyük önem taşıyor. Inbolund pazarlama konusunda kendinizi donanımlı hale getirirseniz blogunuzdan para kazanmak için önemli bir adım atmış olacaksınız. Böylece blog yazarak sürekli gelir ve geniş bir network oluşturabileceksiniz.

Blog yazarlarına ınbound pazarlama konusunda tavsiyelerim

Bol bol yazı pratikleri yapın.

Kaliteli ve eskimeyecek türden içerik oluşturun.

Samimi bir şekilde yazın.

Diğer blogları takip edin.

İçerikleriniz ile okuyucularınızın güvenini kazanın.

İçeriklerinizi arama motorunda üst sıralarda yer alacak şekilde optimize edin.

Reklam cümleleri içeren içeriklerden uzak durun.

Blogunuzun sade ve içeriği öne çıkaran bir temaya sahip olmasına dikkat edin.

Kendinizi daima okuyucuların yerine koyun ve şu soruyu sorun: "Ben olsam bu içeriği okur muydum?"

Paylaşılabilir içerikler üretmeye dikkat edin.

İçeriğinizin bilgi verici, kolay okunabilir, imla kurallarına uygun olmasına dikkat edin.

Online görünürlüğünüzü artırın. Sosyal medyada yer alın.

Inbound Pazarlama hakkında bilgi edinin.















Inbound Pazarlama blog yazarları için neden önemli? Inbound Pazarlama blog yazarları için neden önemli? Reviewed by Medya İstasyonu on Salı, Ekim 06, 2015 Rating: 5

1 yorum:

  1. Pazarlama açısından blogların önemi giderek artıyor ve sizin de belirttiğiniz gibi ilerleyen zamanlarda daha da artacak. O yüzden kaliteli içerikler üreten ve blogunu güncel tutan blog yazarlarına ihtiyaç olacak. İşte burada da bloguna gereken önemi veren blog yazarları diğerlerinden önde olacak. Bu yolda blog yazarlarını bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.