E-ticaret sitesi sayısının her geçen arttığı günümüzde birçok alışveriş sitesi ilk yılını doldurmadan kapanıyor. Rekabetin kızıştığı e-ticaret sektöründe ayakta durmak gittikçe zorlaşıyor.
E-ticaret sitelerinin en önemli problemlerinin başında ziyaretçi sıkıntısı, satış yapamamak, mevcut müşteri portföyünü artıramamak gibi faktörler ilk sırada yer alıyor.
Peki, e-ticaret siteleri neden satış yapamıyor?
E-ticaret sitelerinin satış yapamamasındaki en önemli neden markalaşma, online görünürlük, tanıtım ve reklam faaliyetlerine gerçek anlamda önem vermemek. E-ticaret girişimcilerinin çoğu tanıtım faaliyetlerini geri plana ittiği ve tecrübesiz olduğu için sektörde başarısız oluyor.
E-ticarette marka bilinirliği online alışverişlerin hangi sitelerden yapılacağını belirlemede çok önemli bir kriter. Kendinizden pay biçin. Tanımadığınız, ismini hiç duymadığınız bir e-ticaret sitesinden ürün satın almak ister misiniz? Online mecralarda görünür olan, medyada yer alan, sosyal medyada aktif olan alışveriş sitelerini tercih edersiniz öyle değil mi? İnternet üzerinden alışverişlerde güven çok önemli. Tüketicilerin gözünde güvenilir olan e-ticaret markalarının daha fazla satış yaptığı bir gerçek.
Hepsiburada, N11, GittiGidiyor, Sahibinden, Trendyol, Markafoni, Modanisa, Tozlu, Sanalpazar, Hızlıal, Morhipo gibi e-ticaret platformlarının hep ön planda yer aldığı bir gerçek. Bu siteler online medyanın, sosyal medyanın gücünden olabildiğince yararlanıyorlar. Basın bültenleri haber sitelerinde sürekli yer alıyor. Marka bilinirlikleri oldukça fazla. İnfografikler ile, sektörel açıklamalar ile e-ticaret pazarında otorite konumundalar.
Yeni açılan e-ticaret siteleri arasında güçlü sermaye desteği alanlar olsa da büyük oyuncu olamadan kapanıp giden çok sayıda girişim var. Medya ilişkilerini üst seviyede tutmak, pr çalışmaları yapmak çok önemli. Yapılan araştırmalar Türkiye'de irili ufaklı 10-15 bin e-ticaret sitesi olduğunu gösteriyor. Bunların %99'unun online görünürlüğü yok denecek kadar az. Tanıtım çalışmaları yok. Profesyonel bir ekibe sahip değiller. Online alışveriş tüketicilerinin isteklerilerini analiz etmede yetersiz kalıyorlar. Arama motoru optimizasyonu için sağlıklı ve geleceğe yönelik çalışmalar yapamıyorlar.
Mantık aynen şu: Alışveriş ile ilgili bir domain, hosting, e-ticaret sitesi yazılımı, xml ile çekilmiş ürünler. Peki, sonrası? İş bununla kalmıyor ki... Yatay e-ticarette çok güçlü oyuncular olduğu halde hala yatay e-ticaret sitesi oluşturup boşa kürek çekenler var. Üstelik e-ticaret sitelerini bir süre para kazanmadan idare edebilecek güçlü finans yapıları da yok.
Bu düşünce ile başlanılan e-ticaret serüveni er ya da geç bitecek. Gerçekçi olmak lazım. Pazar her gün büyüyor. Mobil teknolojiler ön plana çıkıyor. Mobil e-ticaret yükseliyor. E-ticaret danışmanlığı hizmeti almadan işe koyulmak çok büyük risk. Rakip çok fazla ve güçlü. Hem tasarım hem de e-ticaret hizmeti anlayışı bakımından farklılık şart.
E-ticaret sektörüne yeni adım atacak olanlara tavsiyelerim:
Sektöre girmeden önce bir fizibilite çalışması yapın.
Amaçlarınızı, kısa ve uzun vadedeki hedeflerinizi netleştirin.
Hedef kitlenizi belirleyin.
Mevcut rakiplerinizi tespit edin, sektördeki hareketlerini takip edin.
Online görünürlüğü mutlaka önemseyin.
Kurumsal kimlik çalışmalarına ağırlık verin.
Medyada yer alın.
Basın bülteni yazdırın, basın bültenlerinizi hedef kitlenize uygun mecralara dağıtın.
İşini iyi yapan pr ajansları ile ya da freelance pr uzmanları ile dostane bir şekilde çalışın.
Sadece Adwords reklamları ile müşteri çekmeyi hedeflemeyin.
Sosyal medyayı etkili kullanın, sadık ve gerçek takipçiler edinin.
Basın bültenlerinizin haber değeri taşımasına mutlaka dikkat edin.
Kaliteli içerik üreten blog yazarlarından destek alın.
Blog yazarlarını marka elçiniz yapın.
E-ticaret sitenizde mutlaka bir blog oluşturun ve düzenli olarak güncelleyin.
Finansal anlamda güçlü bir alt yapınız yoksa dikey e-ticareti deneyin.
Mobil e-ticareti önemseyin. Siteniz mobil uyumlu olsun.
Ürün açıklamaları, fotoğrafları tatminkar olsun.
Dinamik ve profesyonel bir ekip ile çalışın.
Taklit etmeyin, özgün olun.
Google Analytics verilerini iyi analiz edin.
Müşteri memnuniyeti için ön hazırlıklarınızı yapın.
Oluşturduğunuz site için kendinize şunu sorun: "Ben olsam bu siteden alışveriş yapar mıydım?"
E-ticaret sitelerinin en önemli problemlerinin başında ziyaretçi sıkıntısı, satış yapamamak, mevcut müşteri portföyünü artıramamak gibi faktörler ilk sırada yer alıyor.
Peki, e-ticaret siteleri neden satış yapamıyor?
E-ticaret sitelerinin satış yapamamasındaki en önemli neden markalaşma, online görünürlük, tanıtım ve reklam faaliyetlerine gerçek anlamda önem vermemek. E-ticaret girişimcilerinin çoğu tanıtım faaliyetlerini geri plana ittiği ve tecrübesiz olduğu için sektörde başarısız oluyor.
E-ticarette marka bilinirliği online alışverişlerin hangi sitelerden yapılacağını belirlemede çok önemli bir kriter. Kendinizden pay biçin. Tanımadığınız, ismini hiç duymadığınız bir e-ticaret sitesinden ürün satın almak ister misiniz? Online mecralarda görünür olan, medyada yer alan, sosyal medyada aktif olan alışveriş sitelerini tercih edersiniz öyle değil mi? İnternet üzerinden alışverişlerde güven çok önemli. Tüketicilerin gözünde güvenilir olan e-ticaret markalarının daha fazla satış yaptığı bir gerçek.
Hepsiburada, N11, GittiGidiyor, Sahibinden, Trendyol, Markafoni, Modanisa, Tozlu, Sanalpazar, Hızlıal, Morhipo gibi e-ticaret platformlarının hep ön planda yer aldığı bir gerçek. Bu siteler online medyanın, sosyal medyanın gücünden olabildiğince yararlanıyorlar. Basın bültenleri haber sitelerinde sürekli yer alıyor. Marka bilinirlikleri oldukça fazla. İnfografikler ile, sektörel açıklamalar ile e-ticaret pazarında otorite konumundalar.
Yeni açılan e-ticaret siteleri arasında güçlü sermaye desteği alanlar olsa da büyük oyuncu olamadan kapanıp giden çok sayıda girişim var. Medya ilişkilerini üst seviyede tutmak, pr çalışmaları yapmak çok önemli. Yapılan araştırmalar Türkiye'de irili ufaklı 10-15 bin e-ticaret sitesi olduğunu gösteriyor. Bunların %99'unun online görünürlüğü yok denecek kadar az. Tanıtım çalışmaları yok. Profesyonel bir ekibe sahip değiller. Online alışveriş tüketicilerinin isteklerilerini analiz etmede yetersiz kalıyorlar. Arama motoru optimizasyonu için sağlıklı ve geleceğe yönelik çalışmalar yapamıyorlar.
Mantık aynen şu: Alışveriş ile ilgili bir domain, hosting, e-ticaret sitesi yazılımı, xml ile çekilmiş ürünler. Peki, sonrası? İş bununla kalmıyor ki... Yatay e-ticarette çok güçlü oyuncular olduğu halde hala yatay e-ticaret sitesi oluşturup boşa kürek çekenler var. Üstelik e-ticaret sitelerini bir süre para kazanmadan idare edebilecek güçlü finans yapıları da yok.
Bu düşünce ile başlanılan e-ticaret serüveni er ya da geç bitecek. Gerçekçi olmak lazım. Pazar her gün büyüyor. Mobil teknolojiler ön plana çıkıyor. Mobil e-ticaret yükseliyor. E-ticaret danışmanlığı hizmeti almadan işe koyulmak çok büyük risk. Rakip çok fazla ve güçlü. Hem tasarım hem de e-ticaret hizmeti anlayışı bakımından farklılık şart.
E-ticaret sektörüne yeni adım atacak olanlara tavsiyelerim:
Sektöre girmeden önce bir fizibilite çalışması yapın.
Amaçlarınızı, kısa ve uzun vadedeki hedeflerinizi netleştirin.
Hedef kitlenizi belirleyin.
Mevcut rakiplerinizi tespit edin, sektördeki hareketlerini takip edin.
Online görünürlüğü mutlaka önemseyin.
Kurumsal kimlik çalışmalarına ağırlık verin.
Medyada yer alın.
Basın bülteni yazdırın, basın bültenlerinizi hedef kitlenize uygun mecralara dağıtın.
İşini iyi yapan pr ajansları ile ya da freelance pr uzmanları ile dostane bir şekilde çalışın.
Sadece Adwords reklamları ile müşteri çekmeyi hedeflemeyin.
Sosyal medyayı etkili kullanın, sadık ve gerçek takipçiler edinin.
Basın bültenlerinizin haber değeri taşımasına mutlaka dikkat edin.
Kaliteli içerik üreten blog yazarlarından destek alın.
Blog yazarlarını marka elçiniz yapın.
E-ticaret sitenizde mutlaka bir blog oluşturun ve düzenli olarak güncelleyin.
Finansal anlamda güçlü bir alt yapınız yoksa dikey e-ticareti deneyin.
Mobil e-ticareti önemseyin. Siteniz mobil uyumlu olsun.
Ürün açıklamaları, fotoğrafları tatminkar olsun.
Dinamik ve profesyonel bir ekip ile çalışın.
Taklit etmeyin, özgün olun.
Google Analytics verilerini iyi analiz edin.
Müşteri memnuniyeti için ön hazırlıklarınızı yapın.
Oluşturduğunuz site için kendinize şunu sorun: "Ben olsam bu siteden alışveriş yapar mıydım?"
E-ticaret siteleri neden satış yapamıyor?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Ekim 01, 2015
Rating:
Elinize sağlık çok faydalı bir yazı olmuş son cümlede de resmen nokta atışı yapmışsınız.
YanıtlaSil