Reklam engelleme eklentilerinin kullanım oranının son yıllarda hızla artması, internet sektörü için ciddi kayıpları beraberinde getiriyor. Yapılan son araştırmalar, reklam engelleme eklentilerinin intenet reklamcılığına bu yıl yaklaşık 21.8 milyar dolar maliyet getireceğini ortaya koyuyor.
Reklamları engelleyen internet kullanıcılarının sayısındaki ciddi artış, internet reklamcılığı için çok büyük bütçeler ayıran şirketleri zora sokacak. Bu durumdan sadece reklam veren şirketler değil reklam yayıncıları da zarar görecek. Online reklam gelirleri düşeceği için birçok site giderlerini karşılamakta zorlanacak. Bu durum web sitelerinin yayın hayatını sonlandırmasına bile neden olabilir.
Ben, reklam engelleme nedeniyle mali açıdan kayıp yaşayan şirketlerin alternatif reklam yöntemleri üzerine yoğunlaşacağını düşünüyorum.
Bu noktada içerik reklamcılığının öne çıkacağını söyleyebilirim. Advertorial reklam, basın bülteni yayınlama, tanıtım yazısı yayınlama gibi içerik pazarlama yöntemlerinin yaygın olarak kullanılacağını söylemek yanlış olmayacak.
Reklamlar engellese de kullanıcılar içerikle muhatap olacağı için içerik reklamcılığı daha etkili olarak kullanılacak.
Markalar ürün ve hizmetleri için basın bültenlerini, advertorial haberleri daha sık ve profesyonel bir şekilde yayınlatacak. Sitelerine yönlendirme amaçlı tanıtım yazısı çalışmalarına ağırlık verecek. Bu yöntem hem markaların reklam bütçelerini önemli ölçüde düşerecek ve reklam çalışmalarının boşa gitmesini engellemiş olacak.
İyi optimize edilmiş içerikler ile muhatap olan kullanıcıların markaların ürün ve hizmet sayfalarına yönlenme oranları artacak. Çünkü artık milyonlarca internet kullancısı reklam bannerları dolu web siteleri görmekten sıkıldı.
Artık içerik odaklı siteler daha çok önemseniyor. Bu yüzden içerik pazarlamasına yatırım yapanlar kazanacak. Sağdan soldan banner fışkıran sitelere itibar edilmiyor. Markaların Google Adwords reklam bütçelerini düşürerek alternatif yöntemler deneyeceği bir döneme giriyoruz. İçerik reklamcılığı düşük bütçeler ile iyi geri dönüş almanın önünü açacak.
Web siteleri için önerilerim;
İçerik kalitenizi yükseltin.
Kullanıcılara doğru başlıklar ile doğru içerikler sunun.
Kullanıcı odaklı içerik üretimine odaklanın.
Kopya içeriklerden uzak durun.
Bilgi verici içerikler üreterek kullanıcılara alanınızda otorite olduğunuzu kanıtlayın.
Eskimeyecek türden içerikler üreterek geleceğe yatırım yapın.
Profesyonel içerik üreticileri ile çalışın.
Banner reklamları ziyaretçilerinizin gözüne sokmayın.
Sayfalarınızda içeriğinizi öne çıkartacak adımlar atın.
Markalar için önerilerim;
Haber değeri yüksek basın bültenleri hazırlatın.
Basın bültenlerinizi hedef kitleniz ile ilgili mecralarda yayınlatın.
Reklam ifadeleri dolu metinler ile hedef kitlenizi bunaltmayın.
Kurumsal bloglarınızı güncel tutun.
Profesyonel içerik üreticileri ile çalışın.
Online itibarınızı güçlendirecek pr çalışmalarına odaklanın.
Hedef kitlenizin en çok ihtiyacı olabilecek içerikleri onlara sunun.
Kendinizden bahsederek müşterilerinizi fazla bunaltmayın.
İçerik pazarlama için profesyonel destek alın.
Blog yazarları ile çalışın.
Advertorial reklam çalışmalarını belli periyotlarda yürütün.
Kurumsal web sitelerinizi mobil uyumlu ve kolay erişilebilir şekilde optimize edin.
Kurumsal SEO çalışmaları için uzman SEO şirketlerinden destek alın.
Yerel içerik pazarlamayı da önemseyin.
"Yaygın medya organlarında yer almak bize yeter" demeyin, yerel medyada da yer alın.
Hedef kitleniz ile örtüşen mecralarda linkli bilgi verici eskimeyecek türden içerik yazıları (tanıtım yazısı) yayınlatın.
Reklamları engelleyen internet kullanıcılarının sayısındaki ciddi artış, internet reklamcılığı için çok büyük bütçeler ayıran şirketleri zora sokacak. Bu durumdan sadece reklam veren şirketler değil reklam yayıncıları da zarar görecek. Online reklam gelirleri düşeceği için birçok site giderlerini karşılamakta zorlanacak. Bu durum web sitelerinin yayın hayatını sonlandırmasına bile neden olabilir.
Ben, reklam engelleme nedeniyle mali açıdan kayıp yaşayan şirketlerin alternatif reklam yöntemleri üzerine yoğunlaşacağını düşünüyorum.
Bu noktada içerik reklamcılığının öne çıkacağını söyleyebilirim. Advertorial reklam, basın bülteni yayınlama, tanıtım yazısı yayınlama gibi içerik pazarlama yöntemlerinin yaygın olarak kullanılacağını söylemek yanlış olmayacak.
Reklamlar engellese de kullanıcılar içerikle muhatap olacağı için içerik reklamcılığı daha etkili olarak kullanılacak.
Markalar ürün ve hizmetleri için basın bültenlerini, advertorial haberleri daha sık ve profesyonel bir şekilde yayınlatacak. Sitelerine yönlendirme amaçlı tanıtım yazısı çalışmalarına ağırlık verecek. Bu yöntem hem markaların reklam bütçelerini önemli ölçüde düşerecek ve reklam çalışmalarının boşa gitmesini engellemiş olacak.
İyi optimize edilmiş içerikler ile muhatap olan kullanıcıların markaların ürün ve hizmet sayfalarına yönlenme oranları artacak. Çünkü artık milyonlarca internet kullancısı reklam bannerları dolu web siteleri görmekten sıkıldı.
Artık içerik odaklı siteler daha çok önemseniyor. Bu yüzden içerik pazarlamasına yatırım yapanlar kazanacak. Sağdan soldan banner fışkıran sitelere itibar edilmiyor. Markaların Google Adwords reklam bütçelerini düşürerek alternatif yöntemler deneyeceği bir döneme giriyoruz. İçerik reklamcılığı düşük bütçeler ile iyi geri dönüş almanın önünü açacak.
Web siteleri için önerilerim;
İçerik kalitenizi yükseltin.
Kullanıcılara doğru başlıklar ile doğru içerikler sunun.
Kullanıcı odaklı içerik üretimine odaklanın.
Kopya içeriklerden uzak durun.
Bilgi verici içerikler üreterek kullanıcılara alanınızda otorite olduğunuzu kanıtlayın.
Eskimeyecek türden içerikler üreterek geleceğe yatırım yapın.
Profesyonel içerik üreticileri ile çalışın.
Banner reklamları ziyaretçilerinizin gözüne sokmayın.
Sayfalarınızda içeriğinizi öne çıkartacak adımlar atın.
Markalar için önerilerim;
Haber değeri yüksek basın bültenleri hazırlatın.
Basın bültenlerinizi hedef kitleniz ile ilgili mecralarda yayınlatın.
Reklam ifadeleri dolu metinler ile hedef kitlenizi bunaltmayın.
Kurumsal bloglarınızı güncel tutun.
Profesyonel içerik üreticileri ile çalışın.
Online itibarınızı güçlendirecek pr çalışmalarına odaklanın.
Hedef kitlenizin en çok ihtiyacı olabilecek içerikleri onlara sunun.
Kendinizden bahsederek müşterilerinizi fazla bunaltmayın.
İçerik pazarlama için profesyonel destek alın.
Blog yazarları ile çalışın.
Advertorial reklam çalışmalarını belli periyotlarda yürütün.
Kurumsal web sitelerinizi mobil uyumlu ve kolay erişilebilir şekilde optimize edin.
Kurumsal SEO çalışmaları için uzman SEO şirketlerinden destek alın.
Yerel içerik pazarlamayı da önemseyin.
"Yaygın medya organlarında yer almak bize yeter" demeyin, yerel medyada da yer alın.
Hedef kitleniz ile örtüşen mecralarda linkli bilgi verici eskimeyecek türden içerik yazıları (tanıtım yazısı) yayınlatın.
Reklam engelleme içerik reklamcılığını güçlendirecek
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cumartesi, Eylül 05, 2015
Rating:
Hiç yorum yok: