Makale yazarlığı son yıllarda internet dünyasında en çok yükselişe geçen iş kollarından biri oldu. Yazma deneyimi olsun ya da olmasın birçok kişi "yazarak para kazanmak" amacıyla bu alana yönelmeye başladı.
Makale ihtiyacının fazla olması, makale yazarı sayısının da artmaya başlaması ile birlikte bir nevi piyasa haline gelen makale yazarlığı aslında dibe vurmuş durumda. Bu alanda yapılan ciddi yanlışlar devam ettiği sürece makale yazımından fayda sağlama olayı tarihe karışacak.
Neden mi?
-Yazma tecrübesi olmayan kişilerin bu alana yönelmesi.
-İmla kurallarına uygun olmayan yazıların SEO uyumlu makale diye birilerine satılması.
-Web sitelerinin içeriklerine, yayın politikalarına uymayan içeriklerin sırf site güncel olsun diye düşük fiyatlardan satın alınması.
-Kelime sayısına göre ücret gibi saçma sapan bir sistemin geliştirilmesi.
-Bu işi sırf para kazanmak için yapanların kelime sayısını doldurmak için cümle tekrarlarına yönelmesi.
-100 kelime 1 TL diye taban fiyatı belirlenerek gerçekten kaliteli içerik üreten kişilerin de sözde yazarlar ile aynı kefeye konulması.
-İçerik yazarlığı ile ilgili araştırmaların yapılmaması.
-Makale yazarlığı işinin sadece webmaster forumları üzerinden yapılması, kurumsallaşamaması.
-1-2 TL'lik makaleler için bile pazarlık yapan kişilerin varlığı.
-Kaliteli, özgün ve SEO uyumlu makale kavramının yanlış anlaşılması.
-Yazılan makalelerde kullanılan anlatım dilinin okuyucuları yeterince çekmemesi.
-Makale siparişi veren site sahiplerinin Adsense odaklı yaklaşımda bulunması.
-Kaliteli birkaç makale almak yerine yüzlerce çöp makalenin tercih edilmesi.
-Piyasa araştırması ve rakip analizi yapılmadan açılan web sitelerinden niteliksiz yazılar ile başarı beklenilmesi.
-Sabırsız kişilerin makale yazarı üzerinde teslimat noktasında baskı oluşturması.
-Kaliteli bir makalenin dakikalar içinde yazılamayacağının hala anlaşılamaması.
-Makale yazarı ve makale işi veren kişi arasında güven probleminin olması.
-SEO uyumlu makale adı altında hazırlanan sözde makalelerin anlam bütünlüğüne sahip olmaması.
-Makalelerin haber tadında, blog yazısı tadında yazılamaması.
-Makale başlıklarının etkileyici unsurlar taşımaması.
-Makalelerin ara başlık içermemesi.
Bu yazımda makale yazarlığının neden dibe vurmaya başladığını, neden can çekiştiğini maddeler halinde anlatmak istedim. Yıllardır "içerik kraldır" deniyor. Evet, çok doğru. Peki, hangi içerik? İçeriği kral yapacak kim? Bir içerik nasıl kral olur? Yazarın rolü ne? İçerk okuyucuyu yakalayabiliyor mu? Yukarıdaki maddelerde bunun cevabı var.
Umarım bu yazı makale yazarlığı yapan, makale yazarak para kazanmak isteyen ve sitelerine makale alımı yapan kişiler için faydalı olur.
Temennim, kaliteli ve gelecekte de okunabilecek nitelikteki makalelerin üretilmesi.
Makale ihtiyacının fazla olması, makale yazarı sayısının da artmaya başlaması ile birlikte bir nevi piyasa haline gelen makale yazarlığı aslında dibe vurmuş durumda. Bu alanda yapılan ciddi yanlışlar devam ettiği sürece makale yazımından fayda sağlama olayı tarihe karışacak.
Neden mi?
-Yazma tecrübesi olmayan kişilerin bu alana yönelmesi.
-İmla kurallarına uygun olmayan yazıların SEO uyumlu makale diye birilerine satılması.
-Web sitelerinin içeriklerine, yayın politikalarına uymayan içeriklerin sırf site güncel olsun diye düşük fiyatlardan satın alınması.
-Kelime sayısına göre ücret gibi saçma sapan bir sistemin geliştirilmesi.
-Bu işi sırf para kazanmak için yapanların kelime sayısını doldurmak için cümle tekrarlarına yönelmesi.
-100 kelime 1 TL diye taban fiyatı belirlenerek gerçekten kaliteli içerik üreten kişilerin de sözde yazarlar ile aynı kefeye konulması.
-İçerik yazarlığı ile ilgili araştırmaların yapılmaması.
-Makale yazarlığı işinin sadece webmaster forumları üzerinden yapılması, kurumsallaşamaması.
-1-2 TL'lik makaleler için bile pazarlık yapan kişilerin varlığı.
-Kaliteli, özgün ve SEO uyumlu makale kavramının yanlış anlaşılması.
-Yazılan makalelerde kullanılan anlatım dilinin okuyucuları yeterince çekmemesi.
-Makale siparişi veren site sahiplerinin Adsense odaklı yaklaşımda bulunması.
-Kaliteli birkaç makale almak yerine yüzlerce çöp makalenin tercih edilmesi.
-Piyasa araştırması ve rakip analizi yapılmadan açılan web sitelerinden niteliksiz yazılar ile başarı beklenilmesi.
-Sabırsız kişilerin makale yazarı üzerinde teslimat noktasında baskı oluşturması.
-Kaliteli bir makalenin dakikalar içinde yazılamayacağının hala anlaşılamaması.
-Makale yazarı ve makale işi veren kişi arasında güven probleminin olması.
-SEO uyumlu makale adı altında hazırlanan sözde makalelerin anlam bütünlüğüne sahip olmaması.
-Makalelerin haber tadında, blog yazısı tadında yazılamaması.
-Makale başlıklarının etkileyici unsurlar taşımaması.
-Makalelerin ara başlık içermemesi.
Bu yazımda makale yazarlığının neden dibe vurmaya başladığını, neden can çekiştiğini maddeler halinde anlatmak istedim. Yıllardır "içerik kraldır" deniyor. Evet, çok doğru. Peki, hangi içerik? İçeriği kral yapacak kim? Bir içerik nasıl kral olur? Yazarın rolü ne? İçerk okuyucuyu yakalayabiliyor mu? Yukarıdaki maddelerde bunun cevabı var.
Umarım bu yazı makale yazarlığı yapan, makale yazarak para kazanmak isteyen ve sitelerine makale alımı yapan kişiler için faydalı olur.
Temennim, kaliteli ve gelecekte de okunabilecek nitelikteki makalelerin üretilmesi.
Makale yazarlığı için tehlike çanları çalıyor
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Haziran 05, 2015
Rating:
Hiç yorum yok: