Blogların markalar için önemli bir pazarlama aracı olduğu bilinen bir gerçek. Blogların gücünün farkında olan markalar blog yazarları aracılığı ile hedef kitlelerine ulaşma şansına sahip olabiliyor.
Günümüzde artık kullanıma, deneyime dayalı pazarlama yöntemi öne çıkmaya başladı. Markalar bu bağlamda son yıllarda özellikle bayan blog yazarları ile işbirliği yapma yoluna gitti.
Moda blogu yazan bir bayandan yola çıkacak olursak;
Blog yazarı, satın aldığı ya da markanın kendisine tanıtmak, kullanmak ve deneyimlerini paylaşmak amacıyla gönderdiği kozmetik ürününü sayfasında yazı, fotoğraf ve video şeklinde tanıtıyor. Bunu okuyan hedef kitle içinde o ürün ile ilgilenenler varsa kafalarında bir şeyler oluşmaya başlıyor. Yorum şeklinde ürünü test eden blogger'a sorular soruyorlar. Sonrasında da o ürünü satın alma kararı verebiliyor. Bu noktada blogger, marka ile tükeci arasında bir nevi köprü vazifesi görüyor.
Bunun örnekleri çok fazla. Türkiye'de aktif olarak blog yazan bayan blog yazarlarının birçoğıu şekilde hem para kazanıyor, hem online mecrada söz sahibi oluyor hem de son çıkan ürünleri deneme, test etme ve sahip olma avantajı elde ediyor.
Bloglar son derece basit bir tasarıma sahip. Erkek blog yazarları gibi Alexa, Pagerank, tekil hit, sayfa görüntülenmesi, tema, tasarım, SEO gibi dertleri yok. İçinden geldikleri gibi yazıyorlar. Sosyal medyayı da aktif bir şekilde kullanıyorlar.
Hemcinsleri ile iyi ilişkiler kurabiliyorlar. Bu da işleri kolaylaştırıyor. Blogger etkinlikleri genelde bayan blogculara yönelik düzenleniyor. Hedef kitlesi bayanlar olan markalar için bloglar bulunmaz bir nimet. Markalar bu tür etkinliklerde bayanlara hediyeler veriyor ve onların markaya karşı pozitif bir izlenime sahip olmasını amaçlıyor.
Anlayacağınız üzere işler oldukça "doğal" bir şekilde işliyor. Bayan blogcuların sayfalarında yazdıkları sponsorlu içeriklere bakın. Son derece doğal ifadeler var. Günlük hayattan cümleler var. Yazı içindeki link göze batmıyor. Meraktan zaten tıklanıyor. Erkek blogcuların yazdığı tanıtım yazılarına bir bakın. Çoğu anlam karmaşası. SEO olsun diye yazılmış içeriklerin %90'ı okunmaktan uzak. Erkek blogger'lar ile işbirliği yapan markalara şu ana kadar pek rastlamadım desem yeridir.
Blog yazarlığı konusunda erkeklerin bazılarının biraz daha kolaya kaçtığını, emek harcamaktan, işi severek yapmaktan kaçındıklarını görüyorum. Blogculuk zevk meselesi. Yazmayı sevmeyen, iletişim kurmayı sevmeyen blog yazarı olarak uzun süre dayanamaz.
Bu noktada erkek blog yazarlarının da hedef kitlesi erkek tüketiciler olan markaların dikkatini çekecek nitelikte içerikler üretmesi büyük önem taşıyor.
Günümüzde artık kullanıma, deneyime dayalı pazarlama yöntemi öne çıkmaya başladı. Markalar bu bağlamda son yıllarda özellikle bayan blog yazarları ile işbirliği yapma yoluna gitti.
Moda blogu yazan bir bayandan yola çıkacak olursak;
Blog yazarı, satın aldığı ya da markanın kendisine tanıtmak, kullanmak ve deneyimlerini paylaşmak amacıyla gönderdiği kozmetik ürününü sayfasında yazı, fotoğraf ve video şeklinde tanıtıyor. Bunu okuyan hedef kitle içinde o ürün ile ilgilenenler varsa kafalarında bir şeyler oluşmaya başlıyor. Yorum şeklinde ürünü test eden blogger'a sorular soruyorlar. Sonrasında da o ürünü satın alma kararı verebiliyor. Bu noktada blogger, marka ile tükeci arasında bir nevi köprü vazifesi görüyor.
Bunun örnekleri çok fazla. Türkiye'de aktif olarak blog yazan bayan blog yazarlarının birçoğıu şekilde hem para kazanıyor, hem online mecrada söz sahibi oluyor hem de son çıkan ürünleri deneme, test etme ve sahip olma avantajı elde ediyor.
Bloglar son derece basit bir tasarıma sahip. Erkek blog yazarları gibi Alexa, Pagerank, tekil hit, sayfa görüntülenmesi, tema, tasarım, SEO gibi dertleri yok. İçinden geldikleri gibi yazıyorlar. Sosyal medyayı da aktif bir şekilde kullanıyorlar.
Hemcinsleri ile iyi ilişkiler kurabiliyorlar. Bu da işleri kolaylaştırıyor. Blogger etkinlikleri genelde bayan blogculara yönelik düzenleniyor. Hedef kitlesi bayanlar olan markalar için bloglar bulunmaz bir nimet. Markalar bu tür etkinliklerde bayanlara hediyeler veriyor ve onların markaya karşı pozitif bir izlenime sahip olmasını amaçlıyor.
Anlayacağınız üzere işler oldukça "doğal" bir şekilde işliyor. Bayan blogcuların sayfalarında yazdıkları sponsorlu içeriklere bakın. Son derece doğal ifadeler var. Günlük hayattan cümleler var. Yazı içindeki link göze batmıyor. Meraktan zaten tıklanıyor. Erkek blogcuların yazdığı tanıtım yazılarına bir bakın. Çoğu anlam karmaşası. SEO olsun diye yazılmış içeriklerin %90'ı okunmaktan uzak. Erkek blogger'lar ile işbirliği yapan markalara şu ana kadar pek rastlamadım desem yeridir.
Blog yazarlığı konusunda erkeklerin bazılarının biraz daha kolaya kaçtığını, emek harcamaktan, işi severek yapmaktan kaçındıklarını görüyorum. Blogculuk zevk meselesi. Yazmayı sevmeyen, iletişim kurmayı sevmeyen blog yazarı olarak uzun süre dayanamaz.
Bu noktada erkek blog yazarlarının da hedef kitlesi erkek tüketiciler olan markaların dikkatini çekecek nitelikte içerikler üretmesi büyük önem taşıyor.
Bayan blogcular markaların kıskacında
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Haziran 03, 2015
Rating:
Hiç yorum yok: