E-ticaret sitesi kurmak, son yıllarda online girişimler arasında en popüler girişim türü olarak ciddi anlamda ilgi görüyor. E-ticaretin hızla yükselişe geçtiği günümüzde, büyük şirketlerin yanı sıra küçük ve orta çaplı girişimciler de e-ticaret sitesi kurarak, internetten ürün satışı yaparak kazanç elde edebiliyor.
Peki, e-ticaret yapmayı düşünen kişiler nelere dikkat etmeli?
E-ticaret, çok geniş bir alan. Bu alanda başarılı olmak için yatay projeler yerine dikey projelere yönelmekte fayda var.
Yatay projelerde çok güçlü rakipler var ve ciddi anlamda yatırım yapıyorlar. Dikey e-ticarette tek ürün satışı ya da birkaç ürün satışı ile büyüme yakalamak mümkün. Başlangıç olarak dikey e-ticarete yönelmenizi tavsiye ederim.
Satmayı düşündüğünüz ürün ya da ürünler için mutlaka bir araştırma yapın. Aynı ürünleri satan siteler neler bunları tespit edin.
Rekabetçi bir fiyat politikası ile hareket etmeyi hedefleyin.
Mümkünse bir e-ticaret danışmanı ile işe başlayın.
Satacağınız ürün ya da ürünlerin kolay tedarik edilebilir olması önemli. Müşteri beklemeyi çok sevmez.
Ürün fotoğrafları profesyonel bir şekilde çekilmeli. Fotoğrafçılıktan anlamıyorsanız işi profesyoneline bırakın.
Garanti, iade gibi durumlarda müşterilere hızlı dönüş yapmak ve bu konuda memnuniyeti üst seviyede tutmak ilke edinilmeli.
Kullanılan e-ticaret yazılımı profesyonel ve fonksiyonel olmalı. İlk başlarda hazır e-ticaret paketlerini tercih etmek hem kuruluş maliyetini düşürmek hem de girişimin önünü görmek açısından iyi bir seçim olacak.
E-ticarette ekip şart. Ekip kurmadan işe başlamayın. Kargo, sipariş, muhasebe, ürün tedariği, müşteri hizmetleri, site yönetimi gibi alanlarda tek başınıza işin altından kalkamazsınız. En az 3-4 kişi olmakta fayda var.
E-ticaret sitesi için reklam ve tanıtım çok önemli. Facebook ve Google Adwords reklamları için bütçeniz olmalı. Tanıtım bütçesi olmadan işe koyulmayın.
Online görünürlük için tanıtım yazısı çalışmaları için bir yol haritası çizin. Advertorial reklamlar banner reklamlara göre daha etkili olabiliyor.
Mutlaka sabit bir ofisiniz olmalı. Künye bilgileri yer alan e-ticaret siteleri her zaman daha çok tercih ediliyor. Müşteri nereden alışveriş yaptığını bilmek ister.
Kullanıcılara geniş ödeme seçenekleri sunmalısınız. Havale, EFT, PayPal, mobil ödeme, kredi kartı ile ödeme vb. Bunun entegrasyonunu yapmadan işe başlamayın.
Kurumsal kimlik çalışmalarını önemseyin. Logo, kartvizit, logonuzun ve sloganınızın yer aldığı teslimat kolileri vb. Güven ve kurumsal bir kimlik oluşturmak şart.
E-ticaret sitenizin blog sayfası olsun. Düzenli olarak içerikler girin. Bunları sosyal medyada paylaşın.
Maillere gün içinde cevap verecek bir sistem kurun. Telefonunuz kesinlikle açık olsun. Müşteri size her kanaldan ulaşabilsin.
İndirimli gönderiler için bir kargo firması ile anlaşın.
Vergi kaydı, şirket kurulumu, fatura kesimi gibi prosedürleri tamamlayın.
Peki, e-ticaret yapmayı düşünen kişiler nelere dikkat etmeli?
E-ticaret, çok geniş bir alan. Bu alanda başarılı olmak için yatay projeler yerine dikey projelere yönelmekte fayda var.
Yatay projelerde çok güçlü rakipler var ve ciddi anlamda yatırım yapıyorlar. Dikey e-ticarette tek ürün satışı ya da birkaç ürün satışı ile büyüme yakalamak mümkün. Başlangıç olarak dikey e-ticarete yönelmenizi tavsiye ederim.
Satmayı düşündüğünüz ürün ya da ürünler için mutlaka bir araştırma yapın. Aynı ürünleri satan siteler neler bunları tespit edin.
Rekabetçi bir fiyat politikası ile hareket etmeyi hedefleyin.
Mümkünse bir e-ticaret danışmanı ile işe başlayın.
Satacağınız ürün ya da ürünlerin kolay tedarik edilebilir olması önemli. Müşteri beklemeyi çok sevmez.
Ürün fotoğrafları profesyonel bir şekilde çekilmeli. Fotoğrafçılıktan anlamıyorsanız işi profesyoneline bırakın.
Garanti, iade gibi durumlarda müşterilere hızlı dönüş yapmak ve bu konuda memnuniyeti üst seviyede tutmak ilke edinilmeli.
Kullanılan e-ticaret yazılımı profesyonel ve fonksiyonel olmalı. İlk başlarda hazır e-ticaret paketlerini tercih etmek hem kuruluş maliyetini düşürmek hem de girişimin önünü görmek açısından iyi bir seçim olacak.
E-ticarette ekip şart. Ekip kurmadan işe başlamayın. Kargo, sipariş, muhasebe, ürün tedariği, müşteri hizmetleri, site yönetimi gibi alanlarda tek başınıza işin altından kalkamazsınız. En az 3-4 kişi olmakta fayda var.
E-ticaret sitesi için reklam ve tanıtım çok önemli. Facebook ve Google Adwords reklamları için bütçeniz olmalı. Tanıtım bütçesi olmadan işe koyulmayın.
Online görünürlük için tanıtım yazısı çalışmaları için bir yol haritası çizin. Advertorial reklamlar banner reklamlara göre daha etkili olabiliyor.
Mutlaka sabit bir ofisiniz olmalı. Künye bilgileri yer alan e-ticaret siteleri her zaman daha çok tercih ediliyor. Müşteri nereden alışveriş yaptığını bilmek ister.
Kullanıcılara geniş ödeme seçenekleri sunmalısınız. Havale, EFT, PayPal, mobil ödeme, kredi kartı ile ödeme vb. Bunun entegrasyonunu yapmadan işe başlamayın.
Kurumsal kimlik çalışmalarını önemseyin. Logo, kartvizit, logonuzun ve sloganınızın yer aldığı teslimat kolileri vb. Güven ve kurumsal bir kimlik oluşturmak şart.
E-ticaret sitenizin blog sayfası olsun. Düzenli olarak içerikler girin. Bunları sosyal medyada paylaşın.
Maillere gün içinde cevap verecek bir sistem kurun. Telefonunuz kesinlikle açık olsun. Müşteri size her kanaldan ulaşabilsin.
İndirimli gönderiler için bir kargo firması ile anlaşın.
Vergi kaydı, şirket kurulumu, fatura kesimi gibi prosedürleri tamamlayın.
E-ticaret sitesi kurmak isteyenlere tavsiyeler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Salı, Mart 10, 2015
Rating:
Hiç yorum yok: