Haber sitelerinin nasıl para kazandığını merak edenlerin bloguma "Haber sitesi nasıl para kazanır" anahtar kelimesi ile girdiğini görmem açıkçası beni şaşırttı. Meğer ne kadar çok haber sitesi kurmak isteyen ve haber sitesinden para kazanmak isteyenler varmış. Keşke işler öyle kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleşse...
Haber siteleri son yıllarda en çok açılan web sitesi türlerinden. İnternet, haber sitesinden geçilmiyor. Arattığınız bir içeriğin yer aldığı sitenin haber sitesi olması muhtemel. Çünkü haber siteleri daha fazla ziyaretçi çekebilmek için internette yer alan her şeyi bünyelerinde barındırma hırsı ile hareket ediyor.
Haber sitesi yazılımı fiyatlarının uygun seviyelere inmesi, bir haber sitesi kurma maliyetinin gazete çıkarmaya göre çok daha ucuz olması nedeniyle habercilik tecrübesi olsun olmasın herkes haber sitesi açmaya başladı. Haber siteleri de blog siteleri gibi çoktan çöp olmaya başladı. Büyük umutlar ile açılan haber siteleri şu anda çöp durumunda.
Haber sitesi sayısının artması çok sesli bir online medya oluşması açısından iyi görünse de maalesef çok sesliliğin sağlandığını söyleyemeyeceğim. Haber sitelerin tüm içerikleri neredeyse aynı. Çünkü beslenilen kaynaklar belli. Haber ajansları, basın bültenleri, internetten derlemeler, yabancı basından derlemeler, klasik foto galeriler falan filan...
Gelelim haber sitelerinin neden para kazanamadığına...
Birileri haber sitesi açarak para kazanmanın blog yazarak para kazanmak gibi kolay bir iş olduğunu söylemiş olacak ki peş peşe bir sürü haber sitesi açıldı. Dolayısıyla kalite düştü. Gerçek anlamda habercilik yapan, gündem oluşturabilen, organik okuyucuya sahip olan çok fazla haber sitesi yok.
Son yıllarda açılan haber sitelerin birçoğu Facebook ve Twitter üzerinden ziyaretçi ile ayakta duruyor. Organik trafik hızla azalıyor. Çünkü yıllar önce yapılan içerikleri yeniymiş gibi sunmak kolay geldiği için yeni içerik üretemiyorlar. Ciddi bir yazı işleri ekibi yok.
Böyle olunca da haber sitesinden para kazanmak gittikçe zorlaşıyor. Haber siteleri, kağıt gazeteler gibi resmi ilan alamıyor. Google Adsense reklamları ile ayakta durmaya çalışıyorlar. Trafiği fazla olanlar medya satın alma ajansları aracılığı ile ya da doğrudan reklam alabiliyor. Bazı siteler de eş dost hatırına reklam yayınlayabiliyor.
Büyük şirketlerin reklamlarının büyük haber sitelerinde, özellikle gazetelerin haber sitelerinde daha fazla yer alması sizin de dikkatinizi çekmiştir. Günümüzde birçok haber sitesi finansal anlamda kendini döndürme konusunda yetersiz.
Peki, neden?
-Haber siteleri hızla tek tipleşiyor.
-Haber siteleri arasında büyükleri taklit etme alışkanlığı kronikleşiyor.
-Hazır tema kullanımı nedeniyle dikkat çekmek, fark oluşturmak zorlaşıyor.
-Haber siteleri profesyonelce yönetilemiyor.
-Haber siteleri markalaşmayı önemsemiyor.
-Haber siteleri geleceği düşünmüyor, günü kurtarma derdinde.
-Yeni açılan haber siteleri yöneticilerinin "Adsense reklamları bize yeter" mantığı ile ayakta durmaya çalışıyor.
-Reklam veren markalar geri dönüşlerin yüksek olmasını beklediği için küçük ve orta ölçekli haber sitelerini önemsemiyor.
-Medya satın alma ve medya planlama şirketleri, haber sitelerini değerlendirme ve portföylerine yeni siteler katma konusunda konusunda yetersiz ve son derece isteksiz.
-Haber siteleri ile ilgili kapsamlı bir piyasa araştırması yapan ajans yok denecek kadar az.
-Haber sitelerinin reklam çözümlerini tek bir çatı altında toplayacak bir organizasyon henüz yok.
- Hedef kitle belirmede sağlıklı kararlar alınamıyor.
-Haber sitelerinde reklam birçok işletme için ekstra masraf olarak algılanıyor.
-Reklamın her zaman büyük mecralarda yapılacağı düşüncesi hakim.
-Haber siteleri ile ilgili resmi bir düzenleme olmaması reklam ve ilan sorununu çözmeyi geciktiriyor.
-Online medyada kalitenin yaygınlaşmasına yönelik çalışmalar yok.
-Online medya ve internet yayıncıları dernekleri yetersiz.
-Haber siteleri profesyonel danışmanlık hizmeti almaya sıcak bakmıyor.
-Para harcamadan para kazanma düşüncesi hakim.
Haber siteleri son yıllarda en çok açılan web sitesi türlerinden. İnternet, haber sitesinden geçilmiyor. Arattığınız bir içeriğin yer aldığı sitenin haber sitesi olması muhtemel. Çünkü haber siteleri daha fazla ziyaretçi çekebilmek için internette yer alan her şeyi bünyelerinde barındırma hırsı ile hareket ediyor.
Haber sitesi yazılımı fiyatlarının uygun seviyelere inmesi, bir haber sitesi kurma maliyetinin gazete çıkarmaya göre çok daha ucuz olması nedeniyle habercilik tecrübesi olsun olmasın herkes haber sitesi açmaya başladı. Haber siteleri de blog siteleri gibi çoktan çöp olmaya başladı. Büyük umutlar ile açılan haber siteleri şu anda çöp durumunda.
Haber sitesi sayısının artması çok sesli bir online medya oluşması açısından iyi görünse de maalesef çok sesliliğin sağlandığını söyleyemeyeceğim. Haber sitelerin tüm içerikleri neredeyse aynı. Çünkü beslenilen kaynaklar belli. Haber ajansları, basın bültenleri, internetten derlemeler, yabancı basından derlemeler, klasik foto galeriler falan filan...
Gelelim haber sitelerinin neden para kazanamadığına...
Birileri haber sitesi açarak para kazanmanın blog yazarak para kazanmak gibi kolay bir iş olduğunu söylemiş olacak ki peş peşe bir sürü haber sitesi açıldı. Dolayısıyla kalite düştü. Gerçek anlamda habercilik yapan, gündem oluşturabilen, organik okuyucuya sahip olan çok fazla haber sitesi yok.
Son yıllarda açılan haber sitelerin birçoğu Facebook ve Twitter üzerinden ziyaretçi ile ayakta duruyor. Organik trafik hızla azalıyor. Çünkü yıllar önce yapılan içerikleri yeniymiş gibi sunmak kolay geldiği için yeni içerik üretemiyorlar. Ciddi bir yazı işleri ekibi yok.
Böyle olunca da haber sitesinden para kazanmak gittikçe zorlaşıyor. Haber siteleri, kağıt gazeteler gibi resmi ilan alamıyor. Google Adsense reklamları ile ayakta durmaya çalışıyorlar. Trafiği fazla olanlar medya satın alma ajansları aracılığı ile ya da doğrudan reklam alabiliyor. Bazı siteler de eş dost hatırına reklam yayınlayabiliyor.
Büyük şirketlerin reklamlarının büyük haber sitelerinde, özellikle gazetelerin haber sitelerinde daha fazla yer alması sizin de dikkatinizi çekmiştir. Günümüzde birçok haber sitesi finansal anlamda kendini döndürme konusunda yetersiz.
Peki, neden?
-Haber siteleri hızla tek tipleşiyor.
-Haber siteleri arasında büyükleri taklit etme alışkanlığı kronikleşiyor.
-Hazır tema kullanımı nedeniyle dikkat çekmek, fark oluşturmak zorlaşıyor.
-Haber siteleri profesyonelce yönetilemiyor.
-Haber siteleri markalaşmayı önemsemiyor.
-Haber siteleri geleceği düşünmüyor, günü kurtarma derdinde.
-Yeni açılan haber siteleri yöneticilerinin "Adsense reklamları bize yeter" mantığı ile ayakta durmaya çalışıyor.
-Reklam veren markalar geri dönüşlerin yüksek olmasını beklediği için küçük ve orta ölçekli haber sitelerini önemsemiyor.
-Medya satın alma ve medya planlama şirketleri, haber sitelerini değerlendirme ve portföylerine yeni siteler katma konusunda konusunda yetersiz ve son derece isteksiz.
-Haber siteleri ile ilgili kapsamlı bir piyasa araştırması yapan ajans yok denecek kadar az.
-Haber sitelerinin reklam çözümlerini tek bir çatı altında toplayacak bir organizasyon henüz yok.
- Hedef kitle belirmede sağlıklı kararlar alınamıyor.
-Haber sitelerinde reklam birçok işletme için ekstra masraf olarak algılanıyor.
-Reklamın her zaman büyük mecralarda yapılacağı düşüncesi hakim.
-Haber siteleri ile ilgili resmi bir düzenleme olmaması reklam ve ilan sorununu çözmeyi geciktiriyor.
-Online medyada kalitenin yaygınlaşmasına yönelik çalışmalar yok.
-Online medya ve internet yayıncıları dernekleri yetersiz.
-Haber siteleri profesyonel danışmanlık hizmeti almaya sıcak bakmıyor.
-Para harcamadan para kazanma düşüncesi hakim.
Haber siteleri neden para kazanamıyor?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Aralık 12, 2014
Rating:
Hiç yorum yok: