Blog yazarlığında başarılı olmada üretilen içeriklerin hedef kitlenin ilgisini çekebilecek türden olması büyük önem taşıyor. Blog yazılarının hedef kitle tarafından dikkate alınmasında, okunması, paylaşılması için blog başlıkları, yazı içeriği, yazım dili, yazının paylaşıldığı mecralar belirletici unsurların başında geliyor.
Blog okuyucuları genelde çok uzun, paragrafsız, ara başlıksız yazılara pek itibar etmiyor. Hız ve zaman kavramının son derece önemli olduğu günümüzde çoğu kişinin uzun bir yazıyı okuyacak kadar yeterli vakti yok. Bu yüzden ana fikrin daha kolay bir şekilde sunulduğu yazılar ilgi görüyor.
Uzun yazılar okuyucuların gözünü korkutur
Blog yazılarının ortalama uzunlukta olması, daha fazla okunmasını sağlar. Bu zamanda birçok kişinin binlerce kelimelik bir blog yazısını renkli ekranlardan baştan sona kadar okuyacak vakti yok. Bu yüzden yazıları ortalama uzunlukta tutmaya özen göstermek lazım. Uzun metinler çoğu zaman korkutucu ve sıkıcıdır. Medya İstasyonu'ndaki yazılarımda uzunluğun konuya göre 300-800 kelime arasında olmasına özen gösteriyorum.
Etkileyici başlık okuyucuları çeker
Blog yazılarını okutan en önemli öğe yazının başlığıdır. Blog okuyucusu ziyaret ettiği blogda ilk olarak başlık ile karşılaşır. Eğer blog yazısının başlığından etkilenmişse yazının devamını okuyacaktır.
-Bu yüzden başlıkların merak uyandırıcı nitelikte olmasına dikkat edilmeli. Başlık okuyuculara "Beni tıklamalısın" diyebilmeli.
-Cümle yazar gibi başlık kullanımı tercih edilmemeli. Gözlemlediğim çoğu blogda başlıklar problemli.
-Sonu nokta işareti ile biten, direkt cümle olarak yazılmış blog yazısı başlıkları bile gördüm. Böyle başlıklar ile başarılı bir blog yazarlığı hayal.
-Blog yazılarının vitrini konumunda olan blog başlıklarında imla kurallarına mutlaka dikkat edilmeli. Ç, Ş, Ğ gibi harfler doğru bir şekilde kullanılmalı. Bu harfler yerine C, S, G kullanılıyor.
-Blog yazarlığında profesyonel bir izlenim oluşturmak ve itibar son önemli. Doğru düzgün bir başlıkla yazılmamış bir yazı çoğu kişinin dikkatini çekmez.
Ara başlık yazıyı kolay okutur
Blog yazılarında ara başlıklar kullanmak yazıların kolay bir şekilde okunmasını sağlar. Ara başlıklı yazılarda okuyucular yazının tamamını okumasa da ilgilendikleri paragrafı okuyabilirler. Yazının hiç okunmaması göz önünde bulundurulduğunda bir paragrafının bile okunması önemli bir husus. Tabi her yazıda ara başlık kullanılacak diye bir kural da yok. Yazı tek bir fikir üzerine ise düz yazı şeklinde de yazılabilir. Ara başlık kullanacaksanız ara başlıkların da ilgi çekici nitelikte olmasına dikkat etmelisiniz.
Maddeli yazılar ilgi çeker
Okuyucuların uzun bir yazıyı baştan sona okumasının çoğu zaman mümkün olmadığını söylemiştim. İşte yazıyı en kolay okutan yöntemlerden biri olan madde yazılar bu noktada büyük rol oynuyor.
Alt alta birkaç cümlelik maddeler şeklinde yazdığınız yazı ile okuyucularınızın dikkatini çekmeniz ve yazının tamamını okumalarını sağlamanız mümkün. Maddeli 1-, 2- gibi numaralandırma, * işareti, - işareti gibi işaretleri kullanabilirsiniz. Maddeli yazılar gözü yormadığı gibi okuyucuların içerikten keyif almasını da sağlar. Medya İstasyonu'nundaki yazıları incelediğinizde bu konudaki örnekleri görebilirsiniz.
Püf noktalı yazılar çok okunur
Okuyucuların çoğu okudukları metinlerden fayda sağlamayı, yeni bir şeyler öğrenmeyi bekler. Yazdıınız blog yazısı okuyucuların işine yarayabilecek nitelikte püf noktalar içeriyorsa daha fazla okunabilir ve paylaşılabilir. Yabancı blog yazarlarının sıklıkla uyguladığı bir yöntem olan püf nokta sunmak bloglar için çoğu zaman iyi bir kurtarıcıdır. "Blog yazarak para kazanın" başlıklı düz bir yazı yerine "Blog yazarak para kazanmanın 10 püf noktası" gibi bir başlık atarak püf noktaları yazı içinde sunmak okuyucuların ilgisini çekmede son derece etkilidir.
Yazıların sosyal medyada sunum biçimi önemlidir
Blog yazılarının daha fazla okuyucuya ulaşmasında en etkili araç sosyal medyadır. Sosyal medyada düzenli olarak paylaşımlar yapmak bir yazının daha fazla kişiye ulaşması ve paylaşılmasını sağlar. Bu yüzden blog yazılarını sosyal medyada paylaşırken ilgi çekici bir şekilde sunmaya dikkat etmekte fayda var. Yaygın olarak kullanılan sosyal ağlara göre farklı ve ilgi çekici başlıklar ile paylaşılan linklerin dikkat çekme ihtimali yüksek. Facebook'ta Google+' ve Twitter'da paylaşım yaparken farklı stilleri denemeniz işinize yarayacaktır.
Yazı sonu ifadeler etkileyicidir
Blog yazısını yazdıktan sonra yazı sonunda mesaj vermek okuyucuda önemli bir etki bırakır. Bazen yazılarımı blog yazısının konusuyla alakalı olabilecek atasözleri, özlü sözler ile bitiriyorum. Bu yazıya hem farklı bir hava katıyor hem de etkileyici oluyor. Yazacağınız her konu ile ilgili bir güzel söz bulmanız mümkün. Eğer yazdığınız yazının devamı gelecekse "Not: Devam edecek" gibi ifadeler kullanarak okuyucuların merakını artırabilirsiniz. Okuyucu bu noktada "Acaba devamında ne yazacak?" diye düşünür.
Yazacağınız fayda sağlayıcı nitelikli bir yazı internet ortamında her zaman ulaşılabilecek önemli bir referans olarak kalacaktır.
Bir söz; "Söz kulağa, yazı uzağa gider."
Blog okuyucuları genelde çok uzun, paragrafsız, ara başlıksız yazılara pek itibar etmiyor. Hız ve zaman kavramının son derece önemli olduğu günümüzde çoğu kişinin uzun bir yazıyı okuyacak kadar yeterli vakti yok. Bu yüzden ana fikrin daha kolay bir şekilde sunulduğu yazılar ilgi görüyor.
Uzun yazılar okuyucuların gözünü korkutur
Blog yazılarının ortalama uzunlukta olması, daha fazla okunmasını sağlar. Bu zamanda birçok kişinin binlerce kelimelik bir blog yazısını renkli ekranlardan baştan sona kadar okuyacak vakti yok. Bu yüzden yazıları ortalama uzunlukta tutmaya özen göstermek lazım. Uzun metinler çoğu zaman korkutucu ve sıkıcıdır. Medya İstasyonu'ndaki yazılarımda uzunluğun konuya göre 300-800 kelime arasında olmasına özen gösteriyorum.
Etkileyici başlık okuyucuları çeker
Blog yazılarını okutan en önemli öğe yazının başlığıdır. Blog okuyucusu ziyaret ettiği blogda ilk olarak başlık ile karşılaşır. Eğer blog yazısının başlığından etkilenmişse yazının devamını okuyacaktır.
-Bu yüzden başlıkların merak uyandırıcı nitelikte olmasına dikkat edilmeli. Başlık okuyuculara "Beni tıklamalısın" diyebilmeli.
-Cümle yazar gibi başlık kullanımı tercih edilmemeli. Gözlemlediğim çoğu blogda başlıklar problemli.
-Sonu nokta işareti ile biten, direkt cümle olarak yazılmış blog yazısı başlıkları bile gördüm. Böyle başlıklar ile başarılı bir blog yazarlığı hayal.
-Blog yazılarının vitrini konumunda olan blog başlıklarında imla kurallarına mutlaka dikkat edilmeli. Ç, Ş, Ğ gibi harfler doğru bir şekilde kullanılmalı. Bu harfler yerine C, S, G kullanılıyor.
-Blog yazarlığında profesyonel bir izlenim oluşturmak ve itibar son önemli. Doğru düzgün bir başlıkla yazılmamış bir yazı çoğu kişinin dikkatini çekmez.
Ara başlık yazıyı kolay okutur
Blog yazılarında ara başlıklar kullanmak yazıların kolay bir şekilde okunmasını sağlar. Ara başlıklı yazılarda okuyucular yazının tamamını okumasa da ilgilendikleri paragrafı okuyabilirler. Yazının hiç okunmaması göz önünde bulundurulduğunda bir paragrafının bile okunması önemli bir husus. Tabi her yazıda ara başlık kullanılacak diye bir kural da yok. Yazı tek bir fikir üzerine ise düz yazı şeklinde de yazılabilir. Ara başlık kullanacaksanız ara başlıkların da ilgi çekici nitelikte olmasına dikkat etmelisiniz.
Maddeli yazılar ilgi çeker
Okuyucuların uzun bir yazıyı baştan sona okumasının çoğu zaman mümkün olmadığını söylemiştim. İşte yazıyı en kolay okutan yöntemlerden biri olan madde yazılar bu noktada büyük rol oynuyor.
Alt alta birkaç cümlelik maddeler şeklinde yazdığınız yazı ile okuyucularınızın dikkatini çekmeniz ve yazının tamamını okumalarını sağlamanız mümkün. Maddeli 1-, 2- gibi numaralandırma, * işareti, - işareti gibi işaretleri kullanabilirsiniz. Maddeli yazılar gözü yormadığı gibi okuyucuların içerikten keyif almasını da sağlar. Medya İstasyonu'nundaki yazıları incelediğinizde bu konudaki örnekleri görebilirsiniz.
Püf noktalı yazılar çok okunur
Okuyucuların çoğu okudukları metinlerden fayda sağlamayı, yeni bir şeyler öğrenmeyi bekler. Yazdıınız blog yazısı okuyucuların işine yarayabilecek nitelikte püf noktalar içeriyorsa daha fazla okunabilir ve paylaşılabilir. Yabancı blog yazarlarının sıklıkla uyguladığı bir yöntem olan püf nokta sunmak bloglar için çoğu zaman iyi bir kurtarıcıdır. "Blog yazarak para kazanın" başlıklı düz bir yazı yerine "Blog yazarak para kazanmanın 10 püf noktası" gibi bir başlık atarak püf noktaları yazı içinde sunmak okuyucuların ilgisini çekmede son derece etkilidir.
Yazıların sosyal medyada sunum biçimi önemlidir
Blog yazılarının daha fazla okuyucuya ulaşmasında en etkili araç sosyal medyadır. Sosyal medyada düzenli olarak paylaşımlar yapmak bir yazının daha fazla kişiye ulaşması ve paylaşılmasını sağlar. Bu yüzden blog yazılarını sosyal medyada paylaşırken ilgi çekici bir şekilde sunmaya dikkat etmekte fayda var. Yaygın olarak kullanılan sosyal ağlara göre farklı ve ilgi çekici başlıklar ile paylaşılan linklerin dikkat çekme ihtimali yüksek. Facebook'ta Google+' ve Twitter'da paylaşım yaparken farklı stilleri denemeniz işinize yarayacaktır.
Yazı sonu ifadeler etkileyicidir
Blog yazısını yazdıktan sonra yazı sonunda mesaj vermek okuyucuda önemli bir etki bırakır. Bazen yazılarımı blog yazısının konusuyla alakalı olabilecek atasözleri, özlü sözler ile bitiriyorum. Bu yazıya hem farklı bir hava katıyor hem de etkileyici oluyor. Yazacağınız her konu ile ilgili bir güzel söz bulmanız mümkün. Eğer yazdığınız yazının devamı gelecekse "Not: Devam edecek" gibi ifadeler kullanarak okuyucuların merakını artırabilirsiniz. Okuyucu bu noktada "Acaba devamında ne yazacak?" diye düşünür.
Yazacağınız fayda sağlayıcı nitelikli bir yazı internet ortamında her zaman ulaşılabilecek önemli bir referans olarak kalacaktır.
Bir söz; "Söz kulağa, yazı uzağa gider."
Blog yazılarının daha fazla okunmasını sağlayacak 7 öneri
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Haziran 20, 2014
Rating:
Hiç yorum yok: