Markaların hedef kitlelerine doğru ve etkili bir şekilde ulaşmasının birçok yolu bulunuyor. Son yıllarda markaların tanıtım amacıyla en çok yöneldiği yöntemler arasında sosyal medya reklamcılığı, kurumsal blog oluşturmak, Google Adwords reklamları, banner reklamlar, advertorial reklamlar ve tanıtım filmi oluşturmak göze çarpıyor.
Tanıtım ve reklam çalışmalarının farklı kanallardan yürütülmesi, başarılı bir marka bilinirliği oluşturmak açısından büyük önem taşıyor. Çünkü tüketiciler, potansiyel müşteriler takip ettiği markaya her platformdan ulaşmak istiyor. Bir marka ne kadar görünür olursa müşterileri ve hedef kitle ile kurduğu bağ da o derece kuvvetli oluyor.
Peki, yeni kurulan ve gelecek vizyonu olan bir internet girişiminin gerçek anlamda markalaşması için ne gibi adımlar atması gerekiyor?
-Öncelikle kurumsal kimlik oluşturmak şart. Bu kapsamda gerçek online ortamda gerekse de gerçek hayatta kullanılabilecek ürünlerin (logo, slogan, yazışmalar için antetli kağıt, kartvizit, kurumsal web sitesi, kurumsal tanıtım filmi, promosyon ürünleri, kurumsal e-dergi vb. ) hazırlanması lazım.
-Hazırlanacak kurumsal kimlik araçlarının görsel ve işitsel olarak akılda kalıcı olmasına dikkat etmekte fayda var. Karmaşık tasarımlardan uzak durmak, olumsuz bir izlenim oluşturmamak gerekiyor.
-Faaliyet gösterilen ya da gösterilecek sektörde otorite olma hedefiyle hareket edilmesi gerekiyor. Hedef kitlenin internet ortamında ciddi vakit geçirdiği düşünülürse hedef kitleye yönelik profesyonel ve faydalı içeriklerin üretim çalışmalarına başlamak lazım. İçerik pazarlamanın planlı bir şekilde yürütülmesi gelecek vizyonu açısından çok önemli.
-Kurumsal web sitesi, kurumsal blog, sosyal medya hesaplarının eş zamanlı içerikler üretilecek düzenli olarak güncellenmesi yeni müşteriler kazanmak açısından kilit rol oynayacak. İçerik üretimi konusunda profesyonel içerik yazarları ya da içerik ajansı ile çalışılırsa daha iyi olacak.
-Türkiye'de internet kullanıcıların en çok vakit geçirdiği mecralardan biri de video siteleri. Tanıtım filmi çekimi ile marka bilinirliğini ve görsel algıyı artırmak kolaylaşacak. Profesyonelce hazırlanmış bir tanıtım filmi son derece etkili olabilir. Hazırlanan tanıtım filminin kurumsal sitenin yanı sıra Youtube, Vimeo, Dailymotion, İzlesene vb. popüler video sitelerinde paylaşılması online görünürlük için mutlaka gerekli.
-Arama motorunda doğal yollardan yükselme önemsenmeli. Bunun için anahtar kelime analizleri yapılmalı ve rekabetin fazla olduğu kelimelere yönelik özel çalışmalar planlanmalı. SEO çalışmaları için alanında uzman, kurumsal firmalar ile çalışılmalı.
-Müşteri memnuniyeti ve şikayet yönetimi kavramlarınının üzerine mutlaka düşülmeli. Müşterilerin gönderdiği mailler, telefonlar gün içinde mutlaka cevaplanmalı. Müşteriyi her ortamda memnun eden bir marka, geleceğe en önemli yatırımı yapar. Şunu unutmayın; "En önemli reklam, memnun ve mutlu müşterilerdir."
-Belli bir takipçiye sahip, alanında etkili blog yazarları ile iletişime geçerek bloglar yoluyla pazarlama faaliyetlerine ağırlık verilmeli.
-Advertorial reklam çalışmaları ile daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için çalışmalar yapılmalı. Bunun için ciddi anlamda emek harcanan, nitelikli sitelerin listesi oluşturulmalı.
-Mobil cihazlarda kusursuz bir şekilde görüntülenmek için gerekli optimizasyonlar yapılmalı.
-Kurumsal sitenin gözü yormayan, kolay kullanılabilen bir formatta olması mutlaka önemsenmeli. Ziyaretçilerin ilk birkaç saniyelik izlenimleri çok önemli.
Tanıtım ve reklam çalışmalarının farklı kanallardan yürütülmesi, başarılı bir marka bilinirliği oluşturmak açısından büyük önem taşıyor. Çünkü tüketiciler, potansiyel müşteriler takip ettiği markaya her platformdan ulaşmak istiyor. Bir marka ne kadar görünür olursa müşterileri ve hedef kitle ile kurduğu bağ da o derece kuvvetli oluyor.
Peki, yeni kurulan ve gelecek vizyonu olan bir internet girişiminin gerçek anlamda markalaşması için ne gibi adımlar atması gerekiyor?
-Öncelikle kurumsal kimlik oluşturmak şart. Bu kapsamda gerçek online ortamda gerekse de gerçek hayatta kullanılabilecek ürünlerin (logo, slogan, yazışmalar için antetli kağıt, kartvizit, kurumsal web sitesi, kurumsal tanıtım filmi, promosyon ürünleri, kurumsal e-dergi vb. ) hazırlanması lazım.
-Hazırlanacak kurumsal kimlik araçlarının görsel ve işitsel olarak akılda kalıcı olmasına dikkat etmekte fayda var. Karmaşık tasarımlardan uzak durmak, olumsuz bir izlenim oluşturmamak gerekiyor.
-Faaliyet gösterilen ya da gösterilecek sektörde otorite olma hedefiyle hareket edilmesi gerekiyor. Hedef kitlenin internet ortamında ciddi vakit geçirdiği düşünülürse hedef kitleye yönelik profesyonel ve faydalı içeriklerin üretim çalışmalarına başlamak lazım. İçerik pazarlamanın planlı bir şekilde yürütülmesi gelecek vizyonu açısından çok önemli.
-Kurumsal web sitesi, kurumsal blog, sosyal medya hesaplarının eş zamanlı içerikler üretilecek düzenli olarak güncellenmesi yeni müşteriler kazanmak açısından kilit rol oynayacak. İçerik üretimi konusunda profesyonel içerik yazarları ya da içerik ajansı ile çalışılırsa daha iyi olacak.
-Türkiye'de internet kullanıcıların en çok vakit geçirdiği mecralardan biri de video siteleri. Tanıtım filmi çekimi ile marka bilinirliğini ve görsel algıyı artırmak kolaylaşacak. Profesyonelce hazırlanmış bir tanıtım filmi son derece etkili olabilir. Hazırlanan tanıtım filminin kurumsal sitenin yanı sıra Youtube, Vimeo, Dailymotion, İzlesene vb. popüler video sitelerinde paylaşılması online görünürlük için mutlaka gerekli.
-Arama motorunda doğal yollardan yükselme önemsenmeli. Bunun için anahtar kelime analizleri yapılmalı ve rekabetin fazla olduğu kelimelere yönelik özel çalışmalar planlanmalı. SEO çalışmaları için alanında uzman, kurumsal firmalar ile çalışılmalı.
-Müşteri memnuniyeti ve şikayet yönetimi kavramlarınının üzerine mutlaka düşülmeli. Müşterilerin gönderdiği mailler, telefonlar gün içinde mutlaka cevaplanmalı. Müşteriyi her ortamda memnun eden bir marka, geleceğe en önemli yatırımı yapar. Şunu unutmayın; "En önemli reklam, memnun ve mutlu müşterilerdir."
-Belli bir takipçiye sahip, alanında etkili blog yazarları ile iletişime geçerek bloglar yoluyla pazarlama faaliyetlerine ağırlık verilmeli.
-Advertorial reklam çalışmaları ile daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için çalışmalar yapılmalı. Bunun için ciddi anlamda emek harcanan, nitelikli sitelerin listesi oluşturulmalı.
-Mobil cihazlarda kusursuz bir şekilde görüntülenmek için gerekli optimizasyonlar yapılmalı.
-Kurumsal sitenin gözü yormayan, kolay kullanılabilen bir formatta olması mutlaka önemsenmeli. Ziyaretçilerin ilk birkaç saniyelik izlenimleri çok önemli.
Markalaşmak isteyen internet girişimlerine öneriler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Mayıs 22, 2014
Rating:
Hiç yorum yok: