İletişim verimliliğin ve kalitenin temeli

Türkiye'deki birçok şirket, online mecralarda sağlıklı iletişim kurma noktasında yetersiz. Mailler kontrol edilmiyor, web siteleri sorunlu, içerikler ve iletişim bilgileri yetersiz. Ayrıca kurumsal blogları da yok.

Kurumsal blog Türkiye'de yeterince önemsenmiyor

Kurumsal blog, Türkiye'de diğer birçok iletişim türü gibi ciddi anlamda önemsenmeyen bir araç. Kurumsal bloga sahip olan ve düzenli olarak nitelikli içerik üreten çok fazla markanın olmadığını söylemek yanlış olmayacak.

Türkiye'de aralarında çok tanınan markaların da yer aldığı birçok kurumsal siteyi detaylı olarak inceledim. Bloga sahip olanların sayısı yok denecek kadar az. Olanlar arasında da düzenli bir şekilde içerik üretenler nadir.

Çünkü "kurumsal blog nedir, ne işe yarar, kurumsal blogdan nasıl faydalanılır" gibi konulara ciddi anlamda kafa yoran çalışanları çok fazla yok. Şirket çalışanlarının çoğu "blog nedir, blog ne işe yarar ve gibi faydalar sağlar" gibi soruların cevabını verecek donanımda da değil.

Kendini uzman diye tanımlayanlar da bilmiyor

Kendini PR uzmanı, dijital pazarlama uzmanı olarak tanımlayan kişilerin de blog konusunda sağlıklı ve uygulanabilir bilgilere sahip olduğunu pek sanmıyorum. Kurumsal blog Türkiye'de markalar tarafından kendi aktivitelerinin paylaşıldığı bir mecra olarak algılanıyor. Bunun dışında, hedef kitle için değerli olabilecek içerikler çok nadir yer alıyor.

Bu da kurumsal blogdan gerçek anlamda faydalanmayı engelliyor. Kurumsal blogun öneminin farkında olan markalar zaten gereğini yapıyor. Hatta bazı markaların düzenli olarak içerik üreten blog yazarları bile var.

Çoğu şirkette halkla ilişkiler departmanlarında çalışanlar, online mecralara yönelik ciddi anlamda çalışma yapmayı önemsemiyor. Basın bülteni yazmak, bunu birkaç medya kuruluşuna servis etmek yeterli bir iletişim yöntemi değil. Yazılan basın bültenlerinin de kalitesi ortada. Bültenlerin çoğu reklam cümleleri içeriyor, akış yok.

Sosyal medya yönetimi başarısız ve profesyonellikten uzak

Ya sosyal medya hesapları için ne demeli? Sosyal medya yönetimi güncel görünsün diye birkaç paylaşım yaparak günü kurtarmak olmamalı. Paylaşılanların kaliteli içerikler olmasına özen gösterilmeli. Düzenli olarak güncellenmeli. Bu gün bir içerik paylaşıldıysa diğer içerik için birkaç hafta beklenmemeli... Binlerce takipçisi olan markaların birçoğunun hesaplarında etkileşim son derece düşük. Çünkü istikrar yok, takipçilerin ilgisini çekecek, markaya sadakatlerini artıracak aktiviteler çok yok.

Maillere cevap vermeyen şirketler var

Hala maillere cevap vermeyen birçok "kurumsal şirket" bulunuyor. İletişim, kurumsallığın temelidir. Maillerine cevap vermeyen, kurumsal sitesinin durumunu gözlemlemeyen, alan adı dondurulmuş, iletişim bilgileri güncel olmayan o kadar çok şirket var ki... Bunları yeterince önemsemeyen bir şirket, kurumsal bloga sahip olsa ne olur?  Böyle bir ortadam "kurumsal blog şöyle faydalıdır, bunları kazandırır" gibi söylemler yavan kalacak.

Lafa gelince "kurumsal bir şirketiz" cümlesi ağızlardan düşmüyor. İnternet çağında mailleri kontrol etmemek, maillere cevap vermemek çok büyük eksiklik. Hele bir de bunu yapanlar e-ticaret siteleri ise... Dijital ticareti analog kafa ile yapmak, e-ticaret sitelerine hiçbir kazanç sağlamayacak.

İnternet çağında iletişimi ciddi anlamda önemseyen ve yaptığı iş ile bütünleştirecek olan markalar/kişiler kazançlı çıkacak.

NOT: Her türlü sürecin kontrol edildiği, yönetildiği, ölçüldüğü ve her işin bir sorumlusunun olduğu şirketler kurumsallaşmış şirketlerdir.



İletişim verimliliğin ve kalitenin temeli İletişim verimliliğin ve kalitenin temeli Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Mart 10, 2014 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.