İçerik paylaşımının büyük oranlara ulaştığı dijital dünyada farklılaşmanın tek yolu bir içerik stratejisi geliştirmekten geçiyor.
Blogunuz içerik stratejisi oluştururken öyle kafanızı karıştırmanıza da gerek yok. Sadece birkaç temel maddeye dikkat edin yeter. Gerisi zaten zaman içinde çalışmalarına paralel olarak gelişecek.
İşte birkaç öneri
Tıklanabilir blog yazısı başlıkları üretin
Blogunuzda ürettiğiniz içerik insanlarda tıklama hevesi uyandırmadığı sürece istediğiniz kadar kaliteli, özgün olsun, bir değer ifade etmeyeceğinizi aklınızdan çıkarmayın. Maalesef blog yazan birçok kişi başlığı yeterince önemsemiyor. Şu ana kadar ziyaret ettiğim birçok blogda başlıkların sorunlu olduğunu gözlemledim. Peki, neydi bu sorunlar?
-Başlıkların uzun olması
-Blog yazısı ile uyumsuz olması
-Anahtar kelime içermemesi
-Devrik ifadeler taşıması
-Anlamsız kelime gruplarından oluşması
-Okuyucuyu blogdan kaçıracak nitelikte olması
-Ciddi imla hataları içermesi
İnsanların görünce psikolojik kırılma yaşamalarını, heyecanlanmalarını, yazının devamını merak etmelerini sağlayacak türden başlıklar atmayı önemseyin. Kendinizi düşünün. Birisi size bir şeyin nasıl yapılacağının formülünü veriyor, ya da birkaç adımda nasıl yapabileceğini gösteriyor. Detaylar için tıklamıyor musunuz? Kendi blog yazınızda da buna özen gösterin. Farkı göreceksiniz.
Blog yazınız fayda sağlasın
Kime fayda? Nasıl Fayda?
Blogunuzun hedef kitlesinin ilgisini çekebilecek, bilgi veren, çözüm sunan, öneri sunan blog yazıları sizin daha iyi bir konuma gelmenizi sağlayacak. Okuyucu aradığı konu ile ilgili içerikleri sizin blog yazınızda buldu diyelim. Yazınızı baştan sonra okuyacak. Sonrasında benzer yazılar var mı diye blogunuzda şöyle bir tura çıkacak. Aradıklarını buldukça daha fazla ziyaret edecek. Çünkü ürettiklerinizden yarar sağladı. Bilgi ihtiyacını bir nebze de olsa giderdi. Artık onun gözünde farklı bir noktadasınız.
Peki, bundan sonra ne yapmanız gerekiyor?
Okuyucuyu tutmanız için istikrarlı bir şekilde fayda sağlayıcı içerik üretmeyi sürmeniz çok önemli. Blog yazınızı yazarken okuyucuya fayda sağlayıp sağlamayacağını her zaman göz önünde bulundurun. "Alt tarafı bir yazı yazacağım, bunun ne önemi var" demeyin.
Yazdığınız blog yazısını okuyanlar yazının içinde aradıkları ya da ilgilendikleri şeyler ile ilgili birkaç cümle bir bile bulsa bu sizin blog kariyerinizi ummadığınız bir noktaya taşıyabilir. Okuyucular için uzun zaman referans olarak ziyaret edilecek türden içerikler üretmeniz blogunuzun sürekli ziyaretçi çekmesini de sağlayan önemli bir işlemdir.
Google'ı ihmal etmeyin
İnternet sitesi sahiplerinin en büyük amacı daha fazla ziyaretçi çekmek değil mi? Peki, bu ziyaretçileri size kim gönderecek?
Blogunuz arama motoru ile uyumlu değilse uyumlu hale getirin. Bunun için anahtar kelimeleri, site başlığını, tanım kısmını düzenleyin.
Bundan sonraki aşamada da yazdığınız blog yazılarının arama motoruna uygun olup olmadığına dikkat edin. Her ne kadar "arama motoru için yazmıyorum" deseniz de okuyucularınızın size ulaşmasını sağlayan en önemli araç arama motorudur.
Yazınızın başlığını, gövde metnini anahtar kelimeler ile süsleyin. Bunu yaparken kesinlikle aşırıya kaçmayın ve okuyucuların gözüne bir şeyleri sokmayı düşünmeyin. Yazısının kurgusu ve anlam bütünlüğü okuyucuları blogunuzdan kaçırtmayacak düzeyde ise arama motoru da buna kayıtsız kalmayacaktır.
Blogunuz içerik stratejisi oluştururken öyle kafanızı karıştırmanıza da gerek yok. Sadece birkaç temel maddeye dikkat edin yeter. Gerisi zaten zaman içinde çalışmalarına paralel olarak gelişecek.
İşte birkaç öneri
Tıklanabilir blog yazısı başlıkları üretin
Blogunuzda ürettiğiniz içerik insanlarda tıklama hevesi uyandırmadığı sürece istediğiniz kadar kaliteli, özgün olsun, bir değer ifade etmeyeceğinizi aklınızdan çıkarmayın. Maalesef blog yazan birçok kişi başlığı yeterince önemsemiyor. Şu ana kadar ziyaret ettiğim birçok blogda başlıkların sorunlu olduğunu gözlemledim. Peki, neydi bu sorunlar?
-Başlıkların uzun olması
-Blog yazısı ile uyumsuz olması
-Anahtar kelime içermemesi
-Devrik ifadeler taşıması
-Anlamsız kelime gruplarından oluşması
-Okuyucuyu blogdan kaçıracak nitelikte olması
-Ciddi imla hataları içermesi
İnsanların görünce psikolojik kırılma yaşamalarını, heyecanlanmalarını, yazının devamını merak etmelerini sağlayacak türden başlıklar atmayı önemseyin. Kendinizi düşünün. Birisi size bir şeyin nasıl yapılacağının formülünü veriyor, ya da birkaç adımda nasıl yapabileceğini gösteriyor. Detaylar için tıklamıyor musunuz? Kendi blog yazınızda da buna özen gösterin. Farkı göreceksiniz.
Blog yazınız fayda sağlasın
Kime fayda? Nasıl Fayda?
Blogunuzun hedef kitlesinin ilgisini çekebilecek, bilgi veren, çözüm sunan, öneri sunan blog yazıları sizin daha iyi bir konuma gelmenizi sağlayacak. Okuyucu aradığı konu ile ilgili içerikleri sizin blog yazınızda buldu diyelim. Yazınızı baştan sonra okuyacak. Sonrasında benzer yazılar var mı diye blogunuzda şöyle bir tura çıkacak. Aradıklarını buldukça daha fazla ziyaret edecek. Çünkü ürettiklerinizden yarar sağladı. Bilgi ihtiyacını bir nebze de olsa giderdi. Artık onun gözünde farklı bir noktadasınız.
Peki, bundan sonra ne yapmanız gerekiyor?
Okuyucuyu tutmanız için istikrarlı bir şekilde fayda sağlayıcı içerik üretmeyi sürmeniz çok önemli. Blog yazınızı yazarken okuyucuya fayda sağlayıp sağlamayacağını her zaman göz önünde bulundurun. "Alt tarafı bir yazı yazacağım, bunun ne önemi var" demeyin.
Yazdığınız blog yazısını okuyanlar yazının içinde aradıkları ya da ilgilendikleri şeyler ile ilgili birkaç cümle bir bile bulsa bu sizin blog kariyerinizi ummadığınız bir noktaya taşıyabilir. Okuyucular için uzun zaman referans olarak ziyaret edilecek türden içerikler üretmeniz blogunuzun sürekli ziyaretçi çekmesini de sağlayan önemli bir işlemdir.
Google'ı ihmal etmeyin
İnternet sitesi sahiplerinin en büyük amacı daha fazla ziyaretçi çekmek değil mi? Peki, bu ziyaretçileri size kim gönderecek?
Blogunuz arama motoru ile uyumlu değilse uyumlu hale getirin. Bunun için anahtar kelimeleri, site başlığını, tanım kısmını düzenleyin.
Bundan sonraki aşamada da yazdığınız blog yazılarının arama motoruna uygun olup olmadığına dikkat edin. Her ne kadar "arama motoru için yazmıyorum" deseniz de okuyucularınızın size ulaşmasını sağlayan en önemli araç arama motorudur.
Yazınızın başlığını, gövde metnini anahtar kelimeler ile süsleyin. Bunu yaparken kesinlikle aşırıya kaçmayın ve okuyucuların gözüne bir şeyleri sokmayı düşünmeyin. Yazısının kurgusu ve anlam bütünlüğü okuyucuları blogunuzdan kaçırtmayacak düzeyde ise arama motoru da buna kayıtsız kalmayacaktır.
İçeriğinize değer katmanın 3 yolu
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Şubat 05, 2014
Rating:
anahtar kelimeler dediğiniz nedir?
YanıtlaSilYazıda konuyu en açık biçimde yansıtan kelime veya kelime grubu. Okuyucular belli anahtar kelimeleri aratır. Bu kelimelerin geçtiği yazıları Google sonuç olarak gösterir.
YanıtlaSilok teşekkürler
SilYazilarinizi cok faydali buluyorum tesekkurler tavsiyeleriniz icin. Bir sorum var onceki yazilarinizdan aklima takilan, neden blog basliklari buyuk olmasin?cevap icin simdided tesekkur.
YanıtlaSilYukaridaki blog basliklariyla ilgili sordugum soruya vermediginiz cevap icin de tesekkur ederim. Saygilar.
YanıtlaSil