Blog yazısı yazma sürecinde en çok yaşanan sıkıntılarının başında odaklanma sorunu geliyor. Birçok blog yazarı, yazma sürecine yeterince odaklanamadığı için yazısının sonunu getirmekte zorluk çekiyor.
Blog yazısı yazmak için bilgisayar başına oturduğunda "Acaba ne yazsam, hangi konuda yazsam tutar, okuyucu beğenir mi, sıkılmadan yazabilir miyim?" gibi sorular ile kafasını karıştıran blog yazarları, kaliteli ve fayda sağlayıcı blog yazısı üretimi noktasında işin içinden çıkamıyor.
Bu yazımda blog yazısı yazma sürecinde kafası karışanlar için birkaç öneride bulunmak istiyorum.
Odaklanın
Blog yazısı yazarken kafanızı boşaltın ve sadece yazma işine odaklanın. Zihninizi meşgul eden diğer düşüncelerden bir süreliğine uzak durun. Blog yazısı yazarken başka hiçbir işle uğraşmayın. Bu noktada sakin bir ortamda bulunmanız daha iyi bir yazma deneyimi ve kafanızın dağılmaması açısından faydalı olacak. Gürültülü bir ortamda yazı yazmanız zor olur. Blog yazılarınız için her zaman sessiz ve rahat ortamları tercih edin. Kaliteli blog yazıları için yazdığınız konulara tam anlamıyla odaklanmanız, sadık bir takipçi kitlesi edinmeniz açısından son derece önemlidir.
İçeriklerinizi ziyaretçilerinizin anlayacağı şekilde yazın
Blog yazılarının anlaşılır bir dil ile yazılması son derece önemlidir. Blogunuzu takip eden her okuyucunun algı düzeyi farklıdır. Yazılarınızda teknik terimlerden ve anlam karmaşasına yol açacak kelimelerden kesinlikle uzak durmalısınız. Blog yazılarınızı sade ve okuyucuyu sıkmayacak bir şekilde yazmaya özen gösterin. Yazılarınızdan bir şey anlamayan okuyucular, blogunuzu bir daha ziyaret etmeyecektir. İfade tarzınız ile okuyucuyu bağlayın.
Yazı başlığınız üzerine kafa yorun
Blog yazısı yazmak kadar önemli olan bir diğer husus ise blog yazısının başlığıdır. Blog yazınızın başlığının okuyucuyu çekecek nitelikler taşımasına dikkat edin. Bazen yazma sürecinden önce aklınıza gelen bir başlık, yazma sürecinizin seyrini değiştirebilir. Başlık, blog yazınızın vitrinidir. Vitrininizi ne kadar iyi düzenlerseniz müşterilerin dikkatini o kadar çok çekersiniz.
Anahtar kelimelerinizi netleştirin
Blog yazınızın okuyucular tarafından kolay bir şekilde bulunması ve okunması için anahtar kelimeleri belirlemeniz son derece önemlidir. Blog yazılarını her ne kadar okuyucu odaklı yazsanız da okuyucuları size yönlendiren güç, arama motorudur. Dolayısıyla arama motorunun sizin yazınızı listelemesini ve sıralamalarda üstlere çıkarmasını sağlayacak anahtar kelimelere yazınız içinde yer vermelisiniz. Okuyucular genelde anahtar kelime ya da kelime gruplarının aratarak blogunuza yönelir. Anahtar kelimeleri yazı içinde orantılı bir şekilde kullanın ve okuyucuların gözüne sokmaktan kaçının.
Değerli içerikler uzman olarak görülmenizi sağlar
Blogunuzda belli bir konuda yazıyorsanız ve yazdığınız konu hakkında ciddi bir bilgi donanımına sahipseniz şanslısınız demektir. Bu sizin blog okuyucuları tarafından uzman olarak algılanmanızı sağlar. Blog konunuz ile ilgilenen kitleye düzenli olarak faydalı içerikler sunmanız, daha fazla sadık okuyucu edinmenizi kolaylaştırır. Okuyuculara sağladığınız değerli içeriklerin sürekliliği, sizi onların gözünde uzmanlaştıracağı gibi başka kapıların açılmasını da kolaylaştırır. Yazılarınızda profesyonelliği önemseyin.
Niceliği değil "niteliği"tercih edin
Blog yazılarınızda sayılara değil, kaliteye odaklanın. Blog yazarlarının çoğu ilk başlarda mümkün olduğu kadar çok içerik ve bağlantı üretmek amacı güdüyor. Aslında bu çok sağlıklı bir yol değil. Değerli içerik sunan bir blog yazısının öylesine yazılmış birçok blog yazısından daha fazla getirisi olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kendinize içerik takvimi belirleyin ve bu içerik takvimine bağlı kalmaya çalışın. (Her gün 1 yazı, haftada 2-3 yazı gibi...)
Bir içerik stratejisi, bir günde işe yaramaz. Bir kumbara gibidir. Her gün içine birazcık para atarsınız ve belli bir süre sonra kumbaranızın ağzına kadar para dolduğunu fark edersiniz.
İstikrarlı ve sabırlı olun...
Blog yazısı yazmak için bilgisayar başına oturduğunda "Acaba ne yazsam, hangi konuda yazsam tutar, okuyucu beğenir mi, sıkılmadan yazabilir miyim?" gibi sorular ile kafasını karıştıran blog yazarları, kaliteli ve fayda sağlayıcı blog yazısı üretimi noktasında işin içinden çıkamıyor.
Bu yazımda blog yazısı yazma sürecinde kafası karışanlar için birkaç öneride bulunmak istiyorum.
Odaklanın
Blog yazısı yazarken kafanızı boşaltın ve sadece yazma işine odaklanın. Zihninizi meşgul eden diğer düşüncelerden bir süreliğine uzak durun. Blog yazısı yazarken başka hiçbir işle uğraşmayın. Bu noktada sakin bir ortamda bulunmanız daha iyi bir yazma deneyimi ve kafanızın dağılmaması açısından faydalı olacak. Gürültülü bir ortamda yazı yazmanız zor olur. Blog yazılarınız için her zaman sessiz ve rahat ortamları tercih edin. Kaliteli blog yazıları için yazdığınız konulara tam anlamıyla odaklanmanız, sadık bir takipçi kitlesi edinmeniz açısından son derece önemlidir.
İçeriklerinizi ziyaretçilerinizin anlayacağı şekilde yazın
Blog yazılarının anlaşılır bir dil ile yazılması son derece önemlidir. Blogunuzu takip eden her okuyucunun algı düzeyi farklıdır. Yazılarınızda teknik terimlerden ve anlam karmaşasına yol açacak kelimelerden kesinlikle uzak durmalısınız. Blog yazılarınızı sade ve okuyucuyu sıkmayacak bir şekilde yazmaya özen gösterin. Yazılarınızdan bir şey anlamayan okuyucular, blogunuzu bir daha ziyaret etmeyecektir. İfade tarzınız ile okuyucuyu bağlayın.
Yazı başlığınız üzerine kafa yorun
Blog yazısı yazmak kadar önemli olan bir diğer husus ise blog yazısının başlığıdır. Blog yazınızın başlığının okuyucuyu çekecek nitelikler taşımasına dikkat edin. Bazen yazma sürecinden önce aklınıza gelen bir başlık, yazma sürecinizin seyrini değiştirebilir. Başlık, blog yazınızın vitrinidir. Vitrininizi ne kadar iyi düzenlerseniz müşterilerin dikkatini o kadar çok çekersiniz.
Anahtar kelimelerinizi netleştirin
Blog yazınızın okuyucular tarafından kolay bir şekilde bulunması ve okunması için anahtar kelimeleri belirlemeniz son derece önemlidir. Blog yazılarını her ne kadar okuyucu odaklı yazsanız da okuyucuları size yönlendiren güç, arama motorudur. Dolayısıyla arama motorunun sizin yazınızı listelemesini ve sıralamalarda üstlere çıkarmasını sağlayacak anahtar kelimelere yazınız içinde yer vermelisiniz. Okuyucular genelde anahtar kelime ya da kelime gruplarının aratarak blogunuza yönelir. Anahtar kelimeleri yazı içinde orantılı bir şekilde kullanın ve okuyucuların gözüne sokmaktan kaçının.
Değerli içerikler uzman olarak görülmenizi sağlar
Blogunuzda belli bir konuda yazıyorsanız ve yazdığınız konu hakkında ciddi bir bilgi donanımına sahipseniz şanslısınız demektir. Bu sizin blog okuyucuları tarafından uzman olarak algılanmanızı sağlar. Blog konunuz ile ilgilenen kitleye düzenli olarak faydalı içerikler sunmanız, daha fazla sadık okuyucu edinmenizi kolaylaştırır. Okuyuculara sağladığınız değerli içeriklerin sürekliliği, sizi onların gözünde uzmanlaştıracağı gibi başka kapıların açılmasını da kolaylaştırır. Yazılarınızda profesyonelliği önemseyin.
Niceliği değil "niteliği"tercih edin
Blog yazılarınızda sayılara değil, kaliteye odaklanın. Blog yazarlarının çoğu ilk başlarda mümkün olduğu kadar çok içerik ve bağlantı üretmek amacı güdüyor. Aslında bu çok sağlıklı bir yol değil. Değerli içerik sunan bir blog yazısının öylesine yazılmış birçok blog yazısından daha fazla getirisi olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kendinize içerik takvimi belirleyin ve bu içerik takvimine bağlı kalmaya çalışın. (Her gün 1 yazı, haftada 2-3 yazı gibi...)
Bir içerik stratejisi, bir günde işe yaramaz. Bir kumbara gibidir. Her gün içine birazcık para atarsınız ve belli bir süre sonra kumbaranızın ağzına kadar para dolduğunu fark edersiniz.
İstikrarlı ve sabırlı olun...
Blog yazılarınızda niteliğe odaklanın
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cumartesi, Şubat 22, 2014
Rating:
Hiç yorum yok: