Son zamanlarda en çok rağbet gören pazarlama türlerinden biri olan içerik pazarlaması, şirketlerin online mecralardaki en önemli kozlarından biri olarak etkisini her geçen gün daha da artırıyor.
İçerik ile özdeşleşen “İçerik kraldır” sloganı, internet üzerinden pazarlama faaliyetleri yürütenlerin adeta bir yol göstericisi oldu.
Pazarlama uzmanları, kaliteli içerikleri kullanarak daha çok müşteriye ulaşmayı ve birlikte çalıştıkları markaları büyütmeyi amaçlıyorlar.
İçerik pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde uygulayan şirketlerin hem marka bilinirliği hem de büyüme açısından önemli avantajlar elde ettiğini biliyoruz.
Marka pazarlamasının temeline içerik pazarlamasını yerleştiren şirketler, doğru ve kaliteli içerik üreterek hedeflerine daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşabiliyor.
Peki, marka ve işletmeler için iyi ve kaliteli içerikler yaratma süreci nasıl olmalı?
Öncelikle iyi bir içerik oluşturmanın ilk adımı ilgi çeken ya da çekebileceği düşünen konuların detaylı bir listesini hazırlamak.
Şirketler, ürünler hakkındaki bilgileri, diğer insanların bu ürünler ve marka hakkında öğrenmek isteyebileceklerini ve faaliyet gösterdikleri sektördeki heyecan verici konuları bir araya toplamalı ve yeni bilgiler doğrultusunda bunları güncellemeli.
Liste hazırlandı. Peki, ya bundan sonrası? Bu noktada listede yer alan konular ile ilgili ciddi ve detaylı bir kaynak taramasına ihtiyaç duyulacak.
Listesi yapılan bu konuları destekleyecek ve fikir verebilecek türdeki web siteleri, bloglar, forum konuları, başucu kitapları gibi kaynakları temin etmek gerekiyor.
Bu kaynaklardan ve diğer düşünce kalıplarından elde edilen bilgilerin nitelikli içerik üretimi için harmanlanması önemli bir nokta. İçerik planlamasını şekillendirecek en önemli ayak burası.
Bu aşamadan sonra içerik pazarlama ekibi içinde yer alan diğer pazarlama uzmanları ile birlikte bir beyin fırtınasına girişmek gerekecek.
Üretilen içeriğin kamuoyunda ilgi çekmesi ve istenilen etkiyi yaratması için ilgi çekici başlıklar ve görsellere ihtiyaç duyulacak. Beyin takımı bu işe ciddi bir kafa yoracak. Aksi takdirde üretilen içerik en başından buhar olup uçabilir.
İçerik pazarlamasında proje için bir bitiş süresi belirlemek ve buna riayet etmek oldukça önemli. Bundan sonra sıra asıl olaya, içeriği özgün, akıcı ve benzersiz bir şekilde yazmaya geliyor. Yazım diline ve imla kurallarına dikkat edilmesi gerektiğini de unutmamak lazım.
Yazıyı yazdık, bu iş tamam demek için henüz erken. İçerik pazarlamasında kullanılacak içeriklerin daha iyi bir hal alması genelde düzenleme ve son kontroller aşamasında gerçekleşiyor.
Bu yüzden oluşturulan içeriğin mutlaka üzerinden geçilmesi, düzenlenmesi ve ekipte yer alan diğer editörlerin gözüyle de yorumlanması faydalı olacak.
Bu işlemler tamamlandıktan sonra içerik pazarlama çalışmaları yürütülen işletmelerin, şirketlerin markası, profesyonelce oluşturulmuş içerikler eşliğinde pazarlamaya hazır olacak.
İçerik ile özdeşleşen “İçerik kraldır” sloganı, internet üzerinden pazarlama faaliyetleri yürütenlerin adeta bir yol göstericisi oldu.
Pazarlama uzmanları, kaliteli içerikleri kullanarak daha çok müşteriye ulaşmayı ve birlikte çalıştıkları markaları büyütmeyi amaçlıyorlar.
İçerik pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde uygulayan şirketlerin hem marka bilinirliği hem de büyüme açısından önemli avantajlar elde ettiğini biliyoruz.
Marka pazarlamasının temeline içerik pazarlamasını yerleştiren şirketler, doğru ve kaliteli içerik üreterek hedeflerine daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşabiliyor.
Peki, marka ve işletmeler için iyi ve kaliteli içerikler yaratma süreci nasıl olmalı?
Öncelikle iyi bir içerik oluşturmanın ilk adımı ilgi çeken ya da çekebileceği düşünen konuların detaylı bir listesini hazırlamak.
Şirketler, ürünler hakkındaki bilgileri, diğer insanların bu ürünler ve marka hakkında öğrenmek isteyebileceklerini ve faaliyet gösterdikleri sektördeki heyecan verici konuları bir araya toplamalı ve yeni bilgiler doğrultusunda bunları güncellemeli.
Liste hazırlandı. Peki, ya bundan sonrası? Bu noktada listede yer alan konular ile ilgili ciddi ve detaylı bir kaynak taramasına ihtiyaç duyulacak.
Listesi yapılan bu konuları destekleyecek ve fikir verebilecek türdeki web siteleri, bloglar, forum konuları, başucu kitapları gibi kaynakları temin etmek gerekiyor.
Bu kaynaklardan ve diğer düşünce kalıplarından elde edilen bilgilerin nitelikli içerik üretimi için harmanlanması önemli bir nokta. İçerik planlamasını şekillendirecek en önemli ayak burası.
Bu aşamadan sonra içerik pazarlama ekibi içinde yer alan diğer pazarlama uzmanları ile birlikte bir beyin fırtınasına girişmek gerekecek.
Üretilen içeriğin kamuoyunda ilgi çekmesi ve istenilen etkiyi yaratması için ilgi çekici başlıklar ve görsellere ihtiyaç duyulacak. Beyin takımı bu işe ciddi bir kafa yoracak. Aksi takdirde üretilen içerik en başından buhar olup uçabilir.
İçerik pazarlamasında proje için bir bitiş süresi belirlemek ve buna riayet etmek oldukça önemli. Bundan sonra sıra asıl olaya, içeriği özgün, akıcı ve benzersiz bir şekilde yazmaya geliyor. Yazım diline ve imla kurallarına dikkat edilmesi gerektiğini de unutmamak lazım.
Yazıyı yazdık, bu iş tamam demek için henüz erken. İçerik pazarlamasında kullanılacak içeriklerin daha iyi bir hal alması genelde düzenleme ve son kontroller aşamasında gerçekleşiyor.
Bu yüzden oluşturulan içeriğin mutlaka üzerinden geçilmesi, düzenlenmesi ve ekipte yer alan diğer editörlerin gözüyle de yorumlanması faydalı olacak.
Bu işlemler tamamlandıktan sonra içerik pazarlama çalışmaları yürütülen işletmelerin, şirketlerin markası, profesyonelce oluşturulmuş içerikler eşliğinde pazarlamaya hazır olacak.
İçerik pazarlama için kaliteli içerik nasıl oluşturulur?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Kasım 11, 2013
Rating:
Çok güzel bilgiler teşekkürler. Yazınızı okudum ve başlıklar haline çevirip not aldım. :)
YanıtlaSil