İçerik, internet için candır. Bunu bilmeyenimiz yok. İnternet dünyasında kullanıcı sayısı arttıkça taze ve güncel içeriğe duyulan ihtiyaç da buna paralel olarak artmaya başladı. Böyle bir ortamda interneti yaygın olarak kullanan insanlar güncelliğini yitirmeyen, paylaşılabilir içeriklere daha fazla ilgi duymaya başladı.
İnternetteki anlık içerik akışı o kadar hızlı ki yetişmek maalesef mümkün değil. Bu yüzden okunmamış, duyulmamış, görülmemiş ve paylaşılmamış her içerik internet kullanıcıları tarafından güncel olarak algınabiliyor. Çoğu internet kullanıcısı eski bir içeriğin bugünle de alakalı olabileceğini unutabiliyor.
Eskimeyen içerikler, okuyucuların çeşitli platformlarda uzun süre paylaşabilecekleri referans içeriklerdir. İçeriğe konu olan sistemi, yapıyı anlatan ya da o birtakım ilkeleri, püf noktaları kapsayan içeriklerin ömrü daima uzun olur.
Eskimeyen içeriklerin temel özellikleri
-Püf noktalar barındırır.
-Öneriler barındırır.
-Yanlışları ve doğruları konu alır.
-Nasıl yapılacağını ya da yapılmayacağını anlatır.
-Yalın ve kolay anlaşılan bir yapıdadır.
-Her platformda paylaşılabilen bir yapıdadır.
-Hazırlandıktan yıllar sonra bile arama motorları sayesinde bulunabilir.
-Araştırmacılar ve konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler için önemli bir arşivdir.
-Vurucu başlıklar taşır.
-Özgün ve kaliteli bir şekilde hazırlanır.
-Profesyonel bir bakış açısı ile konuya hakim kişiler tarafından özenle üretilir.
-Problemlerin çözümüne yönelik tavsiyeler içerir.
-Üreten kişinin gözlem ve tecrübelerini içerir.
Eskimeyen içerik üretimini önemsemeyen blog yazarları ve diğer site sahiplerinin er ya da geç iyi bir noktaya ulaşacağını söylemek istiyorum.
İnternet ortamında anlık olarak paylaşılanların haddi hesabı yok. Bunların arasında fayda sağlayıcı ve bir değer üretmekten uzak çok sayıda içerik var. İnternet kullanıcıları artık doyurucu bilgileri önemsiyor.
Bu noktada fark yaratacak, sizi ve yayınlarınızı öne çıkaracak içerikler hazırlamanız gerçek anlamda önem taşıyor.
Şunları unutmayın;
Önce değer, sonra bağlantı ve en son para...
Para, motive edici bir güç değil. Sizin ürettiğiniz değerli içeriklerin sonucundaki bir rapordur. Bir nevi yan üründür.
Kaliteyi üst seviyede tutmak ve içeriğinizi pazarlanacak bir noktaya taşımak sizin için ciddi bir kazanç olacak.
İnternetteki anlık içerik akışı o kadar hızlı ki yetişmek maalesef mümkün değil. Bu yüzden okunmamış, duyulmamış, görülmemiş ve paylaşılmamış her içerik internet kullanıcıları tarafından güncel olarak algınabiliyor. Çoğu internet kullanıcısı eski bir içeriğin bugünle de alakalı olabileceğini unutabiliyor.
Eskimeyen içerikler, okuyucuların çeşitli platformlarda uzun süre paylaşabilecekleri referans içeriklerdir. İçeriğe konu olan sistemi, yapıyı anlatan ya da o birtakım ilkeleri, püf noktaları kapsayan içeriklerin ömrü daima uzun olur.
Eskimeyen içeriklerin temel özellikleri
-Püf noktalar barındırır.
-Öneriler barındırır.
-Yanlışları ve doğruları konu alır.
-Nasıl yapılacağını ya da yapılmayacağını anlatır.
-Yalın ve kolay anlaşılan bir yapıdadır.
-Her platformda paylaşılabilen bir yapıdadır.
-Hazırlandıktan yıllar sonra bile arama motorları sayesinde bulunabilir.
-Araştırmacılar ve konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler için önemli bir arşivdir.
-Vurucu başlıklar taşır.
-Özgün ve kaliteli bir şekilde hazırlanır.
-Profesyonel bir bakış açısı ile konuya hakim kişiler tarafından özenle üretilir.
-Problemlerin çözümüne yönelik tavsiyeler içerir.
-Üreten kişinin gözlem ve tecrübelerini içerir.
Eskimeyen içerik üretimini önemsemeyen blog yazarları ve diğer site sahiplerinin er ya da geç iyi bir noktaya ulaşacağını söylemek istiyorum.
İnternet ortamında anlık olarak paylaşılanların haddi hesabı yok. Bunların arasında fayda sağlayıcı ve bir değer üretmekten uzak çok sayıda içerik var. İnternet kullanıcıları artık doyurucu bilgileri önemsiyor.
Bu noktada fark yaratacak, sizi ve yayınlarınızı öne çıkaracak içerikler hazırlamanız gerçek anlamda önem taşıyor.
Şunları unutmayın;
Önce değer, sonra bağlantı ve en son para...
Para, motive edici bir güç değil. Sizin ürettiğiniz değerli içeriklerin sonucundaki bir rapordur. Bir nevi yan üründür.
Kaliteyi üst seviyede tutmak ve içeriğinizi pazarlanacak bir noktaya taşımak sizin için ciddi bir kazanç olacak.
Eskimeyen içerik üretin
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Ekim 23, 2013
Rating:
Bu konuda Google beni o kadar demotive etti ki anlatamam.
YanıtlaSil- Google Analytics ile ilgili detaylı bir başlangıç rehberi hazırladım, 1 hafta sonra Analytics arayüzü değişti.
- Google Reader ile blogları takip etmenin kolay yolunu anlattım, Reader kapatıldı.
- Adwords keyword tool ile anahtar kelime araştırması yapmayı detaylı anlattım, keyword tool keywod planner olarak değiştirildi.
Hakikaten şaka gibi değil mi :)
Gerçekten şaka gibi :) Google'ın ne yapacağı hiç belli olmuyor. Her an bir şeyler değişebilir. Hazırlıklı olmamız gerek.
SilGerçekten iyi bir içerik hazırlamak hem zor, hemde zaman meselesi, çok doğru şeyler paylaşmışsınız..
YanıtlaSilİyi bir içerik oluşturmak gerçekten uzun ve zahmetli bir iş oluyor. Tabi şu var, sağlam bir içerik oluşturduktan sonra onun yayılması ve güzel yorumların gelmesi her şeye değiyor. :) Güzel bir yazı olmuş. Bu arada @SerdarKara sanırım google sizi yakın takibe almış. Dikkat etmeniz lazım :)
YanıtlaSil