İçerik pazarlama, potansiyel müşterilerinin ilgisini çekerek onlarla farklı kanallar üzerinden etkileşime geçmenin ve onları kazanmanın önemli bir yolu olarak öne çıkıyor.
İçerik pazarlama çalışmalarında başarılı olmak birçok markanın, firmanın en büyük hedefi. Ancak bu hedefe ulaşmak öyle sanıldığı kadar kolay olmuyor. İçerik pazarlamanın başarıya ulaşması noktasında kapsamlı bir rakip analizine ve stratejiye ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.
İçerik pazarlamaya girişmeden önce pazarlanacak içeriğin alanındaki yapılmış tüm içerik pazarlama çalışmaları hakkında bir ön araştırma yapılması şart. Bu ön araştırma sürecinde piyasada ne tür içeriklerin olduğu, bu içeriklerin nasıl sunulduğu, hangi mecralardan sunulduğu, hangi mecralarda ne boyutta yer aldığı ve sizin fark yaratmak için neler yapabileceğiniz gibi sorular üzerine yoğunlaşmanız etkili bir içerik pazarlama faaliyeti açısından önemli.
Bu yazımda içerik pazarlama konusunda daha etkili olmak isteyenlere birkaç önerim olacak.
*Rakip içerik analizi yapın.
*İçerik pazarlama planı yapmadan önce içeriğiniz ile kimlerin ilgileneceğini netleştirin.
*Hedef kitlenize ve içerik türünüze göre bir ifade şekli belirleyin.
*Müşterilerinizin ilgisini çekecek, onlara çeşitli ipucu verecek içerikler üretmeye özen gösterin.
*İçeriğinizi net ifadeler ve hedefler ile şekillendirin.
*İçeriğinizin sitenizde ya da blogunuzdaki konumunu iyi belirleyin. Göze çarpması önemli.
*İçeriğinizi paylaşacağınız platformları netleştirin.
*Okuyucuların kolay ulaşmadığı bir içerik, ne kadar kaliteli olsa da başarıya ulaşmayacaktır. Unutmayın.
*İçerik oluşturma sürecinde mümkün olduğunca çok bilgi edinin, kaynaklarınızı çeşitlendirin.
*İçerik için bir arşiv oluşturun. (Resim, video, fotoğraf, grafik, ses dosyaları vb.)
*İçeriğinizin sürekli güncel olmasını sağlayacak yöntemler üzerine yoğunlaşın.
*İçeriğinizi düzenli olarak ölçümleyin. Buna göre içerik pazarlama planınızda revizyona gidin.
*İçeriğinizi resmi ifadelerden uzak tutun. Samimi bir dil kullanın.
*İçeriğinize yapılan yorumları dikkate alın.
*İçeriğinizin hedef kitlenize ulaşmasında bir körpü vazifesi gören arama motorlarına uyumlu olmasını unutmayın.
*SEO tekniklerinde aşırıya kaçmayın.
Tanıtım yazısı yazarken nelere dikkat edilmeli?
İçerik pazarlama çalışmalarında başarılı olmak birçok markanın, firmanın en büyük hedefi. Ancak bu hedefe ulaşmak öyle sanıldığı kadar kolay olmuyor. İçerik pazarlamanın başarıya ulaşması noktasında kapsamlı bir rakip analizine ve stratejiye ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.
İçerik pazarlamaya girişmeden önce pazarlanacak içeriğin alanındaki yapılmış tüm içerik pazarlama çalışmaları hakkında bir ön araştırma yapılması şart. Bu ön araştırma sürecinde piyasada ne tür içeriklerin olduğu, bu içeriklerin nasıl sunulduğu, hangi mecralardan sunulduğu, hangi mecralarda ne boyutta yer aldığı ve sizin fark yaratmak için neler yapabileceğiniz gibi sorular üzerine yoğunlaşmanız etkili bir içerik pazarlama faaliyeti açısından önemli.
Bu yazımda içerik pazarlama konusunda daha etkili olmak isteyenlere birkaç önerim olacak.
*Rakip içerik analizi yapın.
*İçerik pazarlama planı yapmadan önce içeriğiniz ile kimlerin ilgileneceğini netleştirin.
*Hedef kitlenize ve içerik türünüze göre bir ifade şekli belirleyin.
*Müşterilerinizin ilgisini çekecek, onlara çeşitli ipucu verecek içerikler üretmeye özen gösterin.
*İçeriğinizi net ifadeler ve hedefler ile şekillendirin.
*İçeriğinizin sitenizde ya da blogunuzdaki konumunu iyi belirleyin. Göze çarpması önemli.
*İçeriğinizi paylaşacağınız platformları netleştirin.
*Okuyucuların kolay ulaşmadığı bir içerik, ne kadar kaliteli olsa da başarıya ulaşmayacaktır. Unutmayın.
*İçerik oluşturma sürecinde mümkün olduğunca çok bilgi edinin, kaynaklarınızı çeşitlendirin.
*İçerik için bir arşiv oluşturun. (Resim, video, fotoğraf, grafik, ses dosyaları vb.)
*İçeriğinizin sürekli güncel olmasını sağlayacak yöntemler üzerine yoğunlaşın.
*İçeriğinizi düzenli olarak ölçümleyin. Buna göre içerik pazarlama planınızda revizyona gidin.
*İçeriğinizi resmi ifadelerden uzak tutun. Samimi bir dil kullanın.
*İçeriğinize yapılan yorumları dikkate alın.
*İçeriğinizin hedef kitlenize ulaşmasında bir körpü vazifesi gören arama motorlarına uyumlu olmasını unutmayın.
*SEO tekniklerinde aşırıya kaçmayın.
Tanıtım yazısı yazarken nelere dikkat edilmeli?
Etkili içerik pazarlama için tavsiyeler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Temmuz 03, 2013
Rating:
Hiç yorum yok: