Sosyal medyada etkili bir pazarlama stratejisi oluşturarak rakiplerinden bir adım önde olmayı amaçlayan bir sürü marka var.
Sosyal medyadaki gelişmeleri etkili bir şekilde takip edip gelecek ile ilgili bir yol haritası çizmek için genelde ajanslar ile çalışılıyor. Ajansların sosyal medya hususunda sağladığı hizmetler için ne kadar ücret talep ettiklerini bilmiyorum.
Büyük markalar için rekabetin sert bir şekilde yaşandığı piyasada görünür olmak çok önemli. Bu yüzden onlar için sosyal medya ajanslarının kendilerine maliyeti pek de önemli değil. Ancak KOBİ'ler için sosyal medya pazarlaması ek bir ekonomik yük oluşturabilir. Bu yazımda sosyal medya takip araçlarına herhangi bir ücret ayırmadan rakip analizinin nasıl yapılabileceği konusunda temel bilgiler aktarmak istiyorum.
İşe anahtar kelimeleri tespit ederek ile başlayın
Twitter’da rakip analizine başlamadan önce faaliyet gösterdiğiniz sektör ve markanızla alakalı, rakiplerinizin adının da geçtiği 15-25 adet anahtar kelime belirleyin. Bu anahtar kelimeler Twitter’da belirli bir alana odaklanmanıza yardımcı olacak. Böylece çok kısa bir sürede gönderilen binlerce gereksiz tweetten sizi koruyacaktır. Tweet kirliliği markaların, kampanyaların, duyuruların arada kaynayıp gitmesine neden oluyor.
Gelişmiş arama motorunu kullanın
Anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra Twitter’ın gelişmiş arama motoru özelliğini kullanmalısınız. Twitter gelişmiş arama sayfası sonuçlarınızı özelleştirmenize yardımcı olacak. Anahtar kelime aramalarınıza negatif anahtar kelimeler, kelime grupları, dil seçimi, etiket, lokasyon ekleyebilir, hashtag kullanabilir ya da yer seçebilirsiniz. Bir kere kullanılabilir arama sonuçları yarattıktan sonra yaptığınız aramaları ve arama sonuçlarını “sonuçları kaydet” seçeneği ile saklayabilirsiniz.
"Özel listeler" oluşturun
Twitter Liste özelliği ile muhtemel rakiplerinizi, sektörünüzle ilgili paylaşımlar yapan kişileri ya da şirket çalışanlarını listeleyebilirsiniz. Oluşturduğunuz listeleri “özel” olarak yapılandırırsanız bunu yalnızca siz görmüş olursunuz. Bu da başkalarının rakiplerinizi izlediğinizi bilmesini engellemiş olur. Liste oluştururken rakibinizin kimleri takip ettiğini detaylı inceleyin; bu, size daha sonraki süreçte yeni listeler oluşturmada ilham verecek.
Sosyal medyadaki gelişmeleri etkili bir şekilde takip edip gelecek ile ilgili bir yol haritası çizmek için genelde ajanslar ile çalışılıyor. Ajansların sosyal medya hususunda sağladığı hizmetler için ne kadar ücret talep ettiklerini bilmiyorum.
Büyük markalar için rekabetin sert bir şekilde yaşandığı piyasada görünür olmak çok önemli. Bu yüzden onlar için sosyal medya ajanslarının kendilerine maliyeti pek de önemli değil. Ancak KOBİ'ler için sosyal medya pazarlaması ek bir ekonomik yük oluşturabilir. Bu yazımda sosyal medya takip araçlarına herhangi bir ücret ayırmadan rakip analizinin nasıl yapılabileceği konusunda temel bilgiler aktarmak istiyorum.
İşe anahtar kelimeleri tespit ederek ile başlayın
Twitter’da rakip analizine başlamadan önce faaliyet gösterdiğiniz sektör ve markanızla alakalı, rakiplerinizin adının da geçtiği 15-25 adet anahtar kelime belirleyin. Bu anahtar kelimeler Twitter’da belirli bir alana odaklanmanıza yardımcı olacak. Böylece çok kısa bir sürede gönderilen binlerce gereksiz tweetten sizi koruyacaktır. Tweet kirliliği markaların, kampanyaların, duyuruların arada kaynayıp gitmesine neden oluyor.
Gelişmiş arama motorunu kullanın
Anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra Twitter’ın gelişmiş arama motoru özelliğini kullanmalısınız. Twitter gelişmiş arama sayfası sonuçlarınızı özelleştirmenize yardımcı olacak. Anahtar kelime aramalarınıza negatif anahtar kelimeler, kelime grupları, dil seçimi, etiket, lokasyon ekleyebilir, hashtag kullanabilir ya da yer seçebilirsiniz. Bir kere kullanılabilir arama sonuçları yarattıktan sonra yaptığınız aramaları ve arama sonuçlarını “sonuçları kaydet” seçeneği ile saklayabilirsiniz.
"Özel listeler" oluşturun
Twitter Liste özelliği ile muhtemel rakiplerinizi, sektörünüzle ilgili paylaşımlar yapan kişileri ya da şirket çalışanlarını listeleyebilirsiniz. Oluşturduğunuz listeleri “özel” olarak yapılandırırsanız bunu yalnızca siz görmüş olursunuz. Bu da başkalarının rakiplerinizi izlediğinizi bilmesini engellemiş olur. Liste oluştururken rakibinizin kimleri takip ettiğini detaylı inceleyin; bu, size daha sonraki süreçte yeni listeler oluşturmada ilham verecek.
Twitter'da rakiplerinizi ücretsiz analiz edin
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Nisan 15, 2013
Rating:
Hiç yorum yok: