Mikro blog sitesi olan Twitter'da en çok konuşulan güncel konular anlamına gelen Trend Topic (TT) olan konular Twitter anasayfasında Gündem başlığı adı altında sağ köşede sürekli bulunuyor. Buradaki konulara binlerce kullanıcı tweet gönderiyor. Zaten çok sayıda kullanıcı tweet göndermezse o konu gündem olarak oraya yerleşmiyor.
Bir konunun Trend Topic (TT) olabilmesi için o konu hakkında bir çok kullanıcının tweet atması gerekiyor söz ya da söz öbekleriyle oluşan Trend Topicler belirli bir zaman dilimi orada kalıyor. Daha sonra atılan tweet sayısı azaldıkça yerini bir başkasına bırakıyor
Twitter'daki Türkiye gündemi ile Twitter dışındaki gündem çok farklı. İnternet ortamında konuşulanlar, geleneksel medyanın da beslendiği bir kaynak oldu. Radyolarda, televizyonlarda, hattâ gazetelerde, 'Twitter'da şu yorumlar yapıldı.' şeklinde her haberin altında not yazmak yaygınlaşmaya başladı.
Twitter'daki gündem konularının çoğu vakit geçirmeye yönelik, bilgiden, paylaşımdan uzak kalitesiz başlıklardan oluşuyor. Her gün bir takipleşme hareketi mevcut. Hafta içi ayrı hafta sonu ayrı takipleşme hashtag'leri açılıyor. Bunlar takip edeni ben de takip ederim mantığı ile hareket eden, takipçisi sayısını şişirmeye yarayan başlıklar. Binlerce kullanıcı bu etiketler sayesinde takipçisi sayısını biraz da olsa artırmayı amaçlıyor.
Gündem olan çoğu hashtag kirliliğinden başka bir işe yaramıyor.
Genelde en çok açılan hashtag türleri şunlar:
*Futbol takımlarının taraftarlarının açtığı hashtag'ler,
*Provakatif hashtag'ler,
*İsyan içeren hashtag'ler,
*Geçmişe duyulan özlemi vurgulamak için açılan hashtag'ler
*Karşılıklı takipleşmek için açılan hashtag'ler
*Gerçek gündem (ekonomi, siyaset, eğitim, sağlık) ile ilgili hashtag'ler
*Sosyal sorumluluk hashtag'leri (kan aranıyor vb.)
Sosyal medyada sosyal sorumluluk daha çok önemsenmeli
Sosyal medyada sosyal sorumluluk hareketinden kastım sosyal medya platformlarında yayınlanan, (kan aranıyor, donör aranıyor vb.) geniş kitlelere önemli bir olayı duyurma amacıyla başlatılan bir hashtag'i yaymak. Bu noktada sizin payınıza düşen görev, bilgi paylaşımı, haber paylaşımı ve duyarlılık.
Örneğin kan aranıyor duyurularında özellikle Twitter son dönemlerde Facebook ve buna benzer birçok platformu ciddi anlamda geride bıraktı. Bu anlamda Twitter’ın Facebook’tan daha çok işe yaradığını söylemek mümkün.
Twitter'daki hashtag'lerin sosyal medyadaki bilgi kirliliğini daha da artırdığına inanıyorum. Sosyal medyada hızla artan bilgi kirliliği gelecekte ciddi tehdit oluşturacak. Bu hızla gidersek birkaç yıl sonra temiz bilgiyi mumla arayacağız. Sosyal medya güçleniyor, bu ağları kullanan sayısı artıyor. Buna rağmen nitelikli sosyal medya kullanıcısı bireylerin sayısında bir artış yaşanmıyor.
Daha eleştirel, sorgulayıcı olmalıyız. Her önümüze sunulanı doğruluğundan emin olmadan paylaşmamamız ve onaylamamamız gerek. Okuma, izleme ve sosyalleşme alışkanlıklarınızı düzenleyerek bilgi kirliliğinden kaçınmamız bir nebze de olsa mümkün. Bireysel olarak önlem almazsak ilerleyen süreçte doğru bildiklerimizden bile şüphe etmemiz kaçınılmaz olacak.
Bir konunun Trend Topic (TT) olabilmesi için o konu hakkında bir çok kullanıcının tweet atması gerekiyor söz ya da söz öbekleriyle oluşan Trend Topicler belirli bir zaman dilimi orada kalıyor. Daha sonra atılan tweet sayısı azaldıkça yerini bir başkasına bırakıyor
Twitter'daki Türkiye gündemi ile Twitter dışındaki gündem çok farklı. İnternet ortamında konuşulanlar, geleneksel medyanın da beslendiği bir kaynak oldu. Radyolarda, televizyonlarda, hattâ gazetelerde, 'Twitter'da şu yorumlar yapıldı.' şeklinde her haberin altında not yazmak yaygınlaşmaya başladı.
Twitter'daki gündem konularının çoğu vakit geçirmeye yönelik, bilgiden, paylaşımdan uzak kalitesiz başlıklardan oluşuyor. Her gün bir takipleşme hareketi mevcut. Hafta içi ayrı hafta sonu ayrı takipleşme hashtag'leri açılıyor. Bunlar takip edeni ben de takip ederim mantığı ile hareket eden, takipçisi sayısını şişirmeye yarayan başlıklar. Binlerce kullanıcı bu etiketler sayesinde takipçisi sayısını biraz da olsa artırmayı amaçlıyor.
Gündem olan çoğu hashtag kirliliğinden başka bir işe yaramıyor.
Genelde en çok açılan hashtag türleri şunlar:
*Futbol takımlarının taraftarlarının açtığı hashtag'ler,
*Provakatif hashtag'ler,
*İsyan içeren hashtag'ler,
*Geçmişe duyulan özlemi vurgulamak için açılan hashtag'ler
*Karşılıklı takipleşmek için açılan hashtag'ler
*Gerçek gündem (ekonomi, siyaset, eğitim, sağlık) ile ilgili hashtag'ler
*Sosyal sorumluluk hashtag'leri (kan aranıyor vb.)
Sosyal medyada sosyal sorumluluk daha çok önemsenmeli
Sosyal medyada sosyal sorumluluk hareketinden kastım sosyal medya platformlarında yayınlanan, (kan aranıyor, donör aranıyor vb.) geniş kitlelere önemli bir olayı duyurma amacıyla başlatılan bir hashtag'i yaymak. Bu noktada sizin payınıza düşen görev, bilgi paylaşımı, haber paylaşımı ve duyarlılık.
Örneğin kan aranıyor duyurularında özellikle Twitter son dönemlerde Facebook ve buna benzer birçok platformu ciddi anlamda geride bıraktı. Bu anlamda Twitter’ın Facebook’tan daha çok işe yaradığını söylemek mümkün.
Twitter'daki hashtag'lerin sosyal medyadaki bilgi kirliliğini daha da artırdığına inanıyorum. Sosyal medyada hızla artan bilgi kirliliği gelecekte ciddi tehdit oluşturacak. Bu hızla gidersek birkaç yıl sonra temiz bilgiyi mumla arayacağız. Sosyal medya güçleniyor, bu ağları kullanan sayısı artıyor. Buna rağmen nitelikli sosyal medya kullanıcısı bireylerin sayısında bir artış yaşanmıyor.
Daha eleştirel, sorgulayıcı olmalıyız. Her önümüze sunulanı doğruluğundan emin olmadan paylaşmamamız ve onaylamamamız gerek. Okuma, izleme ve sosyalleşme alışkanlıklarınızı düzenleyerek bilgi kirliliğinden kaçınmamız bir nebze de olsa mümkün. Bireysel olarak önlem almazsak ilerleyen süreçte doğru bildiklerimizden bile şüphe etmemiz kaçınılmaz olacak.
Trend Topic'ler bilgi kirliliği sebebi
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Nisan 22, 2013
Rating:
Hiç yorum yok: