Sosyal medya, artık hayatımızın bir parçası. Sosyal medya hesaplarımızı kontrol etmediğimiz bir günümüz yok gibi. Hepimizin sosyal medyada bulunmasının farklı bir amacı var. Kimimiz mesaj vermek için giriyor, kimimiz eğlence amaçlı kimimiz de farklı bilgiler edinmek için...
Bu yazımda sosyal medyada bulunan kullanıcı tipleri hakkında kişisel analizlerimi paylaşacağım.
Standart kullanıcı tipi:
Bu kullanıcı sadece beğendiği içeriklerin paylaşımını yapar ve aynı zamanda kafasındaki soru işaretlerini gidermek için çevresindekilere sorular yöneltirler. Standart bir sosyal medya kullanıcılarıdır. Sosyal ağlarda çok fazla vakit harcamazlaz. Sosyal medyada bilgi edinmeyi ve ilgi alanına giren kullanıcıları takip etmeyi severler. Sosyal medyaya girmeseler de kendini kötü hissetmezler.
Üretken kullanıcı tipi:
Bu karakterler alanında uzman oldukları ya da çok bilgi sahibi olduğı konular hakkında içerikler üretir ve paylaşımda bulunurlar. Yapmış oldukları faaliyetlerin reklamını yaparlar. Bu kullanıcılar, zamanla görüşlerine başvurulan, sosyal medyada uzmanlık alanında önemsenen kullanıcılar olurlar.
İsyankar, melankolik kullanıcı tipi:
Bu gruptaki kullanıcılar için yaşam son derece anlamsızdır. Dibe vurmuşlardır. Hayattaki herşey onlar için olumsuz, tatsızdır. Hayattan bir beklentileri yoktur. Hiçbir şey istedikleri gibi gitmez. Herşey eleştirirler, sürekli yakınırlar. Bu kullanıcılar karamsar karakter yapılarını sosyal medyaya da en iyi şekilde yansıtırlar. Paylaşımları da bu yöndedir.
Fenomen kullanıcı tipi:
Bu kullanıcı tipi sosyal medyada genel olarak farklı bir kimlikte hareket eder. Kendini özgürce ifade etmeye çalışır. Özgürlüğü başka karaktere büründüğü içindir. Gündelik hayatta bu kadar özgür ve cesur hareket edemez. Kurduğu akıllıca cümleler ya da ettiği küfürler ile bu eğilimdeki bir takım kitlenin kendisini takip etmesini sağlar. Twitter'daki fenomenler geleneksel medyanın da çok önemsediği sosyal medya kullanıcılarıdır. Hatta aralarında ünlü olup iyi konuma gelenler de vardır.
Kendi dünyasındaki kullanıcı tipi
Bu kullanıcı tipi kendine özgü hayat felsefesiyle paylaşımda bulunur. Kurduğu cümlelerle ya da paylaştığı komik fotoğraflar ile takipçi çevresine sempatik görünmeye çalışır. Hayali karakterlere gönderme yapar. Her zaman olumlu düşünürler. Ya da öyle çevrelerine öyle görünmeye çalışırlar. Psikolojik sorunlar yaşamaya yatkın tiplerdir.
Hesabını silen ya da donduran kullanıcı tipi
Bu kişilerin gerçekten psikolojik sorunları olduğunu düşünüyorum. Bu kullanıcı tipinin sosyal medyada bir mevcut hesabı vardır. Psikolojisi bozuksa, ikili ilişkilerinde sorunlar yaşıyorsa bunu sosyal medya hesabını silerek ya da dondurarak çözeceğini sanır. Onun için sosyal medya, sanki tüm yaşananların tek suçlusudur. Bu hesaplara geri döneceğini bilir ama gene de gerek sosyal medya gerek gerçek hayatta yaşadığı sorunlardan dolayı hesabını siler ya da dondurur. Bu kullanıcı tipi dışarıya güven vermez.
Retweet yapmayı seven kullanıcı tipi
Bu hesapların sahipleri içerik üretmeyi pek sevmez ya da vakit ayıramaz. Bu nedenle paylaşımlar Retweet şeklinde olur. Ya da bir başkasının ürettiklerini paylaşırlar. Retweet yapmak, paylaşımda bulunmaktan daha kolaydır.
Futbol sempatizanı olan kullanıcı tipi
Bu kullanı tipinin işi gücü tuttuğu futbol takımıdır. Bazen argo paylaşımlar, TT çalışmaları için tweetler ya da diğer paylaşımlarda bulunurlar. Hemen hemen her gün bir ya da birkç futbol takımı ile ilgili TT vardır. Diğer takımların sempatizanları ile çatışma halindedirler. Kendileri ile aynı takımı tutanları takip ederler. Takımları ile ilgili hastaglare çok büyük ilgi gösterirler. Hastag ile ilgili içerikler yazarak kendilerini tatmin ederler.
Başka karaktere bürünen kullanıcı tipi
Bu karakter tipi kendini temsil etmekte zorlanır belki de hiç edemez. Sürekli başkası olma çabalarındadır. Kendi olmaktan nefret eden, kendisi ile barışık olmayan tiplerin sosyal medyaya yansımış halidir. Gerçek hayattaki karakter ile sosyal medya karakteri arasında dağlar kadar fark vardır. Bunlar genelde sosyal medyada popüler olmuş kişilerin adlarını, ünlerini kullanarak takipçi sayısını artırmaya çalışırlar.
Sosyal medyada sadece var olan kullanıcı tipi
Bu kullanıcı sosyal medya ortamında sadece vardır. Ne bir şey paylaşır ne de yorum yapar. Sadece çevrimiçi dir. Sosyal medyadaki olup bitenden haberi vardır. Ancak tweet, takipçi, takip ettikleri ile ilgili hiç bir gelişme olmaz. Bu kullanıcı tipinin asıl amacı nedir çözebilmiş değilim.
Muhalafet etmeyi seven kullanıcı tipi
Bu kullanıcı "gerçek sosyal medya uzmanıdır" her şeyi bilir. Onlar olmazsa sosyal medya da yoktur. Her şey hakkında sınırsız bilgisi vardır, çevresine somurtkandır. Hiçbir şeyi beğenmez, memnun değildir. Bu tipler genelde gerçek hayatta da tutunamayan kişilerdir. Muhalefeti bazen küfürle harmanlayarak daha da itici görünmekteler. İnternetin özgür bir muhalefet mecrası olduğunu savunurlar.
Ego sahibi kullanıcı tipi
Bu tür kullanıcılar takipçilerinden aldıkları etkileşimle tatmin olurlar. Eğer yazdıkları ya da paylaştıkları ilgi çekiyorsa mutludurlar ve kendilerini sürekli tatmin etme derdindedirler. İsim vermeden laf sokmaya bayılırlar. Bilgi sahibi olmadıkları konularda çevrelerinden bilgisi olan beni bilgilendirsin şeklinde yardım isterler. Öğrendikleri yarım yamalak bilgiler ile egolarını tatmin etmeyi severler.
Kopya içerikleri paylaşan kullanıcı tipi
Bu kullanıcı tipinin paylaşımları genellikle kelime oyunlarından ya da güzel sözlerden oluşur. Başkalarının sözlerini kendi sözleri gibi paylaşırlar. Bu yöntemle ciddi anlamda takipçi edinen kullanıcılar da vardır.
Kategorisi olmayan kullanıcı tipi
Bu kullanıcıların hesaplarında her şey yazılır, paylaşılır, RT edilir. İlgili ilgisiz herkes takip edilir. Temel amaç güçlü ve takipçisi bol olan bir sosyal medya kullanıcısı imajı çizmekti. Bu tip kullanıcıların internet güvenliği, gizlilik kavramı ile ilgili hiç ilgisi ve çekincesi yoktur. Tanımadıkları insanların kendileri hakkında detaylı bilgi edinmesini sağlarlar. Özel fotoğraflarını da paylaşırlar.
Bu yazımda sosyal medyada bulunan kullanıcı tipleri hakkında kişisel analizlerimi paylaşacağım.
Standart kullanıcı tipi:
Bu kullanıcı sadece beğendiği içeriklerin paylaşımını yapar ve aynı zamanda kafasındaki soru işaretlerini gidermek için çevresindekilere sorular yöneltirler. Standart bir sosyal medya kullanıcılarıdır. Sosyal ağlarda çok fazla vakit harcamazlaz. Sosyal medyada bilgi edinmeyi ve ilgi alanına giren kullanıcıları takip etmeyi severler. Sosyal medyaya girmeseler de kendini kötü hissetmezler.
Üretken kullanıcı tipi:
Bu karakterler alanında uzman oldukları ya da çok bilgi sahibi olduğı konular hakkında içerikler üretir ve paylaşımda bulunurlar. Yapmış oldukları faaliyetlerin reklamını yaparlar. Bu kullanıcılar, zamanla görüşlerine başvurulan, sosyal medyada uzmanlık alanında önemsenen kullanıcılar olurlar.
İsyankar, melankolik kullanıcı tipi:
Bu gruptaki kullanıcılar için yaşam son derece anlamsızdır. Dibe vurmuşlardır. Hayattaki herşey onlar için olumsuz, tatsızdır. Hayattan bir beklentileri yoktur. Hiçbir şey istedikleri gibi gitmez. Herşey eleştirirler, sürekli yakınırlar. Bu kullanıcılar karamsar karakter yapılarını sosyal medyaya da en iyi şekilde yansıtırlar. Paylaşımları da bu yöndedir.
Fenomen kullanıcı tipi:
Bu kullanıcı tipi sosyal medyada genel olarak farklı bir kimlikte hareket eder. Kendini özgürce ifade etmeye çalışır. Özgürlüğü başka karaktere büründüğü içindir. Gündelik hayatta bu kadar özgür ve cesur hareket edemez. Kurduğu akıllıca cümleler ya da ettiği küfürler ile bu eğilimdeki bir takım kitlenin kendisini takip etmesini sağlar. Twitter'daki fenomenler geleneksel medyanın da çok önemsediği sosyal medya kullanıcılarıdır. Hatta aralarında ünlü olup iyi konuma gelenler de vardır.
Kendi dünyasındaki kullanıcı tipi
Bu kullanıcı tipi kendine özgü hayat felsefesiyle paylaşımda bulunur. Kurduğu cümlelerle ya da paylaştığı komik fotoğraflar ile takipçi çevresine sempatik görünmeye çalışır. Hayali karakterlere gönderme yapar. Her zaman olumlu düşünürler. Ya da öyle çevrelerine öyle görünmeye çalışırlar. Psikolojik sorunlar yaşamaya yatkın tiplerdir.
Hesabını silen ya da donduran kullanıcı tipi
Bu kişilerin gerçekten psikolojik sorunları olduğunu düşünüyorum. Bu kullanıcı tipinin sosyal medyada bir mevcut hesabı vardır. Psikolojisi bozuksa, ikili ilişkilerinde sorunlar yaşıyorsa bunu sosyal medya hesabını silerek ya da dondurarak çözeceğini sanır. Onun için sosyal medya, sanki tüm yaşananların tek suçlusudur. Bu hesaplara geri döneceğini bilir ama gene de gerek sosyal medya gerek gerçek hayatta yaşadığı sorunlardan dolayı hesabını siler ya da dondurur. Bu kullanıcı tipi dışarıya güven vermez.
Retweet yapmayı seven kullanıcı tipi
Bu hesapların sahipleri içerik üretmeyi pek sevmez ya da vakit ayıramaz. Bu nedenle paylaşımlar Retweet şeklinde olur. Ya da bir başkasının ürettiklerini paylaşırlar. Retweet yapmak, paylaşımda bulunmaktan daha kolaydır.
Futbol sempatizanı olan kullanıcı tipi
Bu kullanı tipinin işi gücü tuttuğu futbol takımıdır. Bazen argo paylaşımlar, TT çalışmaları için tweetler ya da diğer paylaşımlarda bulunurlar. Hemen hemen her gün bir ya da birkç futbol takımı ile ilgili TT vardır. Diğer takımların sempatizanları ile çatışma halindedirler. Kendileri ile aynı takımı tutanları takip ederler. Takımları ile ilgili hastaglare çok büyük ilgi gösterirler. Hastag ile ilgili içerikler yazarak kendilerini tatmin ederler.
Başka karaktere bürünen kullanıcı tipi
Bu karakter tipi kendini temsil etmekte zorlanır belki de hiç edemez. Sürekli başkası olma çabalarındadır. Kendi olmaktan nefret eden, kendisi ile barışık olmayan tiplerin sosyal medyaya yansımış halidir. Gerçek hayattaki karakter ile sosyal medya karakteri arasında dağlar kadar fark vardır. Bunlar genelde sosyal medyada popüler olmuş kişilerin adlarını, ünlerini kullanarak takipçi sayısını artırmaya çalışırlar.
Sosyal medyada sadece var olan kullanıcı tipi
Bu kullanıcı sosyal medya ortamında sadece vardır. Ne bir şey paylaşır ne de yorum yapar. Sadece çevrimiçi dir. Sosyal medyadaki olup bitenden haberi vardır. Ancak tweet, takipçi, takip ettikleri ile ilgili hiç bir gelişme olmaz. Bu kullanıcı tipinin asıl amacı nedir çözebilmiş değilim.
Muhalafet etmeyi seven kullanıcı tipi
Bu kullanıcı "gerçek sosyal medya uzmanıdır" her şeyi bilir. Onlar olmazsa sosyal medya da yoktur. Her şey hakkında sınırsız bilgisi vardır, çevresine somurtkandır. Hiçbir şeyi beğenmez, memnun değildir. Bu tipler genelde gerçek hayatta da tutunamayan kişilerdir. Muhalefeti bazen küfürle harmanlayarak daha da itici görünmekteler. İnternetin özgür bir muhalefet mecrası olduğunu savunurlar.
Ego sahibi kullanıcı tipi
Bu tür kullanıcılar takipçilerinden aldıkları etkileşimle tatmin olurlar. Eğer yazdıkları ya da paylaştıkları ilgi çekiyorsa mutludurlar ve kendilerini sürekli tatmin etme derdindedirler. İsim vermeden laf sokmaya bayılırlar. Bilgi sahibi olmadıkları konularda çevrelerinden bilgisi olan beni bilgilendirsin şeklinde yardım isterler. Öğrendikleri yarım yamalak bilgiler ile egolarını tatmin etmeyi severler.
Kopya içerikleri paylaşan kullanıcı tipi
Bu kullanıcı tipinin paylaşımları genellikle kelime oyunlarından ya da güzel sözlerden oluşur. Başkalarının sözlerini kendi sözleri gibi paylaşırlar. Bu yöntemle ciddi anlamda takipçi edinen kullanıcılar da vardır.
Kategorisi olmayan kullanıcı tipi
Bu kullanıcıların hesaplarında her şey yazılır, paylaşılır, RT edilir. İlgili ilgisiz herkes takip edilir. Temel amaç güçlü ve takipçisi bol olan bir sosyal medya kullanıcısı imajı çizmekti. Bu tip kullanıcıların internet güvenliği, gizlilik kavramı ile ilgili hiç ilgisi ve çekincesi yoktur. Tanımadıkları insanların kendileri hakkında detaylı bilgi edinmesini sağlarlar. Özel fotoğraflarını da paylaşırlar.
Sosyal medyadaki kullanıcı tipleri
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cumartesi, Nisan 13, 2013
Rating:
Hiç yorum yok: