Sosyal medya uzmanlığı, son yıllarda en çok öne çıkan mesleklerin başında geliyor.
Günümüzde birçok şirket profesyonel anlamda sosyal medya hesaplarının yönetimi için sosyal medya ajansları ve sosyal medya uzmanları ile çalışma yoluna gidiyor.
Sosyal me sosyal medya eğitimi veren kuruluşların da sayısı artmaya başladı. Vakıf ve özel üniversiteler, İŞKUR, halka ilişkiler ve dijital pazarlama ajansları da sosyal medya uzmanlığı eğitimi vermeye başladı. Sosyal medya böyle önemli bir mecra haline gelince insan kaynakları sitelerinde "sosyal medya uzmanı aranıyor" ilanlarında belirgin artışlar yaşanmaya başladı.
Peki, bir sosyal medya uzmanı hangi vasıflara sahip olmalı?
* Üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun olmalı,
* Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) hakkında yeterli bilgiye sahip olmalı,
* Kişiler ile iletişimi kuvvetli ve diksiyonu düzgün olmalı,
* Google Analytics ve benzeri sistemlerdeki raporları okuyup, yorum yapabilecek ve raporlama yapabilecek seviyede olmalı,
* Editoryal kabiliyete sahip olmalı,
* Google Adwords, online reklam kampanyaları, viral pazarlama, sosyal medya pazarlama, İOS ve Android gibi mobil işletim sistemleri ve sosyal medya uygulamaları konularında bilgi sahibi olmalı,
* Online haberciliğe meraklı olmalı,
* Medyadaki gelişmeleri yakından takip etmeli,
* Web sitesi editörlüğü konusunda bilgi sahibi olmalı,
* Sosyal mecralarda ilgi çekici ve etkili kampanyalara imza atabilmeli,
* Sosyal ağları çok iyi düzeyde kullanıp yönetebilmeli,
* Planlama, organizasyon, koordinasyon, iletişim ve sunum becerileri gelişmiş olmalı,
* Rakip şirketlerin analizini yaparak strateji oluşturabilecek, hesap yöneticileri ve içerik yöneticilerinin iş planlarını oluşturabilecek, iş takibi ve raporlama yapabilecek kapasitede olmalı,
* Tercihen, takip edilen bir blog veya sosyal medya hesabı sahibi ve daha önce markalar adına sosyal medya hesabı yönetmiş olmalı,
* Dijital teknolojilere ve yeniliklere hakim olmalı.
Günümüzde birçok şirket profesyonel anlamda sosyal medya hesaplarının yönetimi için sosyal medya ajansları ve sosyal medya uzmanları ile çalışma yoluna gidiyor.
Sosyal me sosyal medya eğitimi veren kuruluşların da sayısı artmaya başladı. Vakıf ve özel üniversiteler, İŞKUR, halka ilişkiler ve dijital pazarlama ajansları da sosyal medya uzmanlığı eğitimi vermeye başladı. Sosyal medya böyle önemli bir mecra haline gelince insan kaynakları sitelerinde "sosyal medya uzmanı aranıyor" ilanlarında belirgin artışlar yaşanmaya başladı.
Peki, bir sosyal medya uzmanı hangi vasıflara sahip olmalı?
* Üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun olmalı,
* Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) hakkında yeterli bilgiye sahip olmalı,
* Kişiler ile iletişimi kuvvetli ve diksiyonu düzgün olmalı,
* Google Analytics ve benzeri sistemlerdeki raporları okuyup, yorum yapabilecek ve raporlama yapabilecek seviyede olmalı,
* Editoryal kabiliyete sahip olmalı,
* Google Adwords, online reklam kampanyaları, viral pazarlama, sosyal medya pazarlama, İOS ve Android gibi mobil işletim sistemleri ve sosyal medya uygulamaları konularında bilgi sahibi olmalı,
* Online haberciliğe meraklı olmalı,
* Medyadaki gelişmeleri yakından takip etmeli,
* Web sitesi editörlüğü konusunda bilgi sahibi olmalı,
* Sosyal mecralarda ilgi çekici ve etkili kampanyalara imza atabilmeli,
* Sosyal ağları çok iyi düzeyde kullanıp yönetebilmeli,
* Planlama, organizasyon, koordinasyon, iletişim ve sunum becerileri gelişmiş olmalı,
* Rakip şirketlerin analizini yaparak strateji oluşturabilecek, hesap yöneticileri ve içerik yöneticilerinin iş planlarını oluşturabilecek, iş takibi ve raporlama yapabilecek kapasitede olmalı,
* Tercihen, takip edilen bir blog veya sosyal medya hesabı sahibi ve daha önce markalar adına sosyal medya hesabı yönetmiş olmalı,
* Dijital teknolojilere ve yeniliklere hakim olmalı.
Sosyal medya uzmanı hangi vasıflara sahip olmalı?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Nisan 03, 2013
Rating:
Hiç yorum yok: