Mobil pazarlama, (Mobile Marketing), tüketiciler ile her türlü mobil cihazdan (akıllı telefon, tablet PC, netbook vb.) yapılan iletişim ve pazarlama çalışmalarının tümü olarak tanımlanabilir. Mobil çok esnek bir kanal olduğu için son yıllarda mobil pazarlama kampanyalarında önemli artışlar yaşandı.
Mobil pazarlamanın en büyük avantajlarından biri de müşteriye her zaman ulaşabilmek. Çoğu kişi mobil internet bağlantısı ile sürekli online durumda. İnsanlar artık akıllı telefonları ve tablet bilgisayarları sayesinde herşeye erişebiliyor.
Hızla gelişen ve yaşamımızın tamamında etkili olan teknoloji, pazarlama sektörünü de mobile doğru kaydırdı. Mobil pazarlama kampanyalarında bulunmayan markalar, rakiplerine göre çok şey kaybedebiliyor.
Mobil pazarlamayı mobil web siteleri ve mobil uygulamalar olarak sınırlamamak gerekiyor. Mobil pazarlama bünyesinde birçok teknik bulunuyor.
Mobil pazarlamada en çok kullanılan yöntemler
SMS/MMS: Katıl kazan kampanyaları, TV içerik oylama (yarışma programlarında çok kullanılıyor) Bankaların hatırlatmaları (kredi kampanyaları)
Mobil Kuponlar: Cep telefonlarına gelen mobil kupon ile fiziksel mağazalarda indirim kazanma şansı
Mobil Siteler: Mobil tarayıcılara göre optimize edilmiş, mobil internet kullanıcı deneyimini arttıran siteler. Akıllı telefon ve tablet bilgisayar ile uyumlu. Mobil web sitesi olmayan markalar için ciddi ihtiyaç.
Mobil Oyunlar: Kullanıcı etkileşimini arttıran, sosyal paylaşımlı oyunlar. Markalara özel hazırlanmış mobil oyunlar ile etkili ve eğlenceli kampanyalar hazırlamak mümkün.
Mobil Reklam: Markaların oyunlarda, mobil sitelerde, uygulamalarda görüntülenen ücretli reklamları. Akıllı telefonlara, tabletlere indirilen ücretsiz uygulamaların, oyunların çoğunda reklam bulunuyor. Bazı uygulamalarda reklam çok fazla. Kullanıcıların çoğu bu durumdan şikayet ediyor. Mobil reklamlarda bir denge kurulmalı.
Mobil Uygulamalar: Mobil cihazlarımıza indirdiğimiz her türlü ücretli/ücretsiz uygulamalar. Apple App Store, Android Market, Nokia Mağaza…
Konum Bazlı Servisler: Foursquare, Facebook Places gibi uygulamalar aracılığı ile kullanıcının konumuna bağlı yapılan iletişim çalışmaları.
Mobil Ticaret: Mobil ödeme sistemleri, Mobil bankacılık, Mobil e-ticaret, Yakın Alanda İletişim (NFC), fiyat karşılaştırma
Mobil Arama: Google Mobile Ads, Mobil Arama Optimizasyonu
QR Kod: Taratıldığında belli bir siteye/video’ya yönlenen barkodlar, mobil bilet uygulamaları. Son zamanlarda çok popüler.
Interactive Voice Response (IVR): Ses bazlı mobil reklam.
Mobil pazarlama çok etkili bir yöntem olarak öne çıksa da geleneksel pazarlama kampanyaları ile entegre edilmediği sürece başarılı olması ve hedefe ulaşması oldukça güç. Mobil pazarlama doğru zamanda, doğru yöntemler ile yapılırsa çevrimiçi dünya ile çevrimdışı dünya arasında bir köprü vazifesi görebilir.
Mobil pazarlamanın en büyük avantajlarından biri de müşteriye her zaman ulaşabilmek. Çoğu kişi mobil internet bağlantısı ile sürekli online durumda. İnsanlar artık akıllı telefonları ve tablet bilgisayarları sayesinde herşeye erişebiliyor.
Hızla gelişen ve yaşamımızın tamamında etkili olan teknoloji, pazarlama sektörünü de mobile doğru kaydırdı. Mobil pazarlama kampanyalarında bulunmayan markalar, rakiplerine göre çok şey kaybedebiliyor.
Mobil pazarlamayı mobil web siteleri ve mobil uygulamalar olarak sınırlamamak gerekiyor. Mobil pazarlama bünyesinde birçok teknik bulunuyor.
Mobil pazarlamada en çok kullanılan yöntemler
SMS/MMS: Katıl kazan kampanyaları, TV içerik oylama (yarışma programlarında çok kullanılıyor) Bankaların hatırlatmaları (kredi kampanyaları)
Mobil Kuponlar: Cep telefonlarına gelen mobil kupon ile fiziksel mağazalarda indirim kazanma şansı
Mobil Siteler: Mobil tarayıcılara göre optimize edilmiş, mobil internet kullanıcı deneyimini arttıran siteler. Akıllı telefon ve tablet bilgisayar ile uyumlu. Mobil web sitesi olmayan markalar için ciddi ihtiyaç.
Mobil Oyunlar: Kullanıcı etkileşimini arttıran, sosyal paylaşımlı oyunlar. Markalara özel hazırlanmış mobil oyunlar ile etkili ve eğlenceli kampanyalar hazırlamak mümkün.
Mobil Reklam: Markaların oyunlarda, mobil sitelerde, uygulamalarda görüntülenen ücretli reklamları. Akıllı telefonlara, tabletlere indirilen ücretsiz uygulamaların, oyunların çoğunda reklam bulunuyor. Bazı uygulamalarda reklam çok fazla. Kullanıcıların çoğu bu durumdan şikayet ediyor. Mobil reklamlarda bir denge kurulmalı.
Mobil Uygulamalar: Mobil cihazlarımıza indirdiğimiz her türlü ücretli/ücretsiz uygulamalar. Apple App Store, Android Market, Nokia Mağaza…
Konum Bazlı Servisler: Foursquare, Facebook Places gibi uygulamalar aracılığı ile kullanıcının konumuna bağlı yapılan iletişim çalışmaları.
Mobil Ticaret: Mobil ödeme sistemleri, Mobil bankacılık, Mobil e-ticaret, Yakın Alanda İletişim (NFC), fiyat karşılaştırma
Mobil Arama: Google Mobile Ads, Mobil Arama Optimizasyonu
QR Kod: Taratıldığında belli bir siteye/video’ya yönlenen barkodlar, mobil bilet uygulamaları. Son zamanlarda çok popüler.
Interactive Voice Response (IVR): Ses bazlı mobil reklam.
Mobil pazarlama çok etkili bir yöntem olarak öne çıksa da geleneksel pazarlama kampanyaları ile entegre edilmediği sürece başarılı olması ve hedefe ulaşması oldukça güç. Mobil pazarlama doğru zamanda, doğru yöntemler ile yapılırsa çevrimiçi dünya ile çevrimdışı dünya arasında bir köprü vazifesi görebilir.
Mobil pazarlamada en çok kullanılan yöntemler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Nisan 29, 2013
Rating:
Hiç yorum yok: