Blog yazısı fikirleri bulmakta zorlananlara öneriler

Harika blog yazısı fikirleri bulmakta zorlanıyor musunuz? Blog yazısına nasıl başlanır? Yeni blog yazınızı hangi konuda yazabilirsiniz? Hedef kitlenizin dikkatini çekecek blog yazısı fikirleri neler olabilir?

Blog yazarlığına yeni başlayan birçok kişi blog yazısı fikirleri bulmakta ciddi anlamda zorluk çekiyor.

Ne konuda blog yazsam? sorusunun cevabını bir türlü bulamayan birçok taze blogcu var. Blog yazacak konu bulamadıklarından dolayı çok kısa sürede blog yazmaktan sıkılıyorlar ve büyük umutlarla açtıkları blog sayfası çöp oluyor.

Blog yazarlığında istikrarlı olmak için öncelikle yazmayı gerçekten sevmelisiniz. İlgilendiğiniz konular ile ilgili içerik ürettiğinizde zorlanmadığınızı fark edeceksiniz. Herkes her konuda yazı yazamaz. Yazmamalı da... Profesyonel blogculuğun ruhuna ters.

Okuduğunuz bu blog 7 yıldan fazla bir süredir yayında. 600'den fazla blog yazısı var. Blog yazısı için konu ararken hiç zorlanmadım. Blog yazarlığına başlamadan önce bir içerik planım mevcuttu. Aklıma yazı önerileri geldikçe bu planı güncelledim. Blog yazmak isteyenlere bir içerik planı oluşturmalarını önemle tavsiye ediyorum. Böylece bilgisayarınızın başına her oturduğunuzda "Ne konuda blog yazsam, bugün ne hakkında yazı yazsam?" gibi sizin vaktinizi çalan sorular ile muhatap olmayacak şekilde içerik üretim sürecine odaklanabilirsiniz.

Bu yazıda blog yazısı fikirleri hakkında birkaç öneride bulunmak istiyorum. Bu fikirleri çoğaltabilirsiniz. 

İyi bir blog yazısı için fikir tek başına yetmez. Okuyucuların keyifle okuyabileceği bir şekilde hazırlamak önemli. Etkili ve dikkat çekici başlık, kolay okunması için ara başlık kullanımı, imla kurallarına uygunluk, uygun görsel kullanımı, temel SEO uyumu, okuru harekete geçirici mesajlar içermesi vb.



Yararlı blog yazısı fikirleri

Hedef müşterinizin problemi nedir? Bir çözüm sunun.

Son zamanlarda iş akışınızı iyileştirmeye yardımcı olan yeni araçlar veya uygulamalar kullandınız mı?

Haftada birkaç saat tasarruf etmenin bir yolunu buldunuz mu? Yöntemleriniz hakkında yazın.

Seyahat ederken ne tür işler yapmaya çalışıyorsunuz? Seyahatlerde çalışma şekliniz nasıl?

Evde çalışabiliyor musunuz? Evde verimli çalışmak için yaptıklarınız neler?

Yakın zamanda birini işe aldıysanız, hangi sorular kararınızı vermenizde size en çok yardımcı oldu?

Sektörünüzde en önemli sorunlar neler? Sizin çözüm önerileriniz neler olur? 

Hedef kitleniz sektörünüz ile ilgili neler öğrenmek istiyor?

Hangi ürünleri veya hizmetleri karşılaştırabilir ve kıyaslayabilirsiniz? İlgilendiğiniz ürün ve hizmetlerin detaylı bir karşılaştırmasını yapabilirsiniz.

Bir kaynak yayını oluşturdunuz mu? Hedef kitleniz için faydalı olacak bir e-kitap oluşturabilir ve ücretsiz olarak sunabilirsiniz.

Müşteriler için yararlı bir kontrol listesi oluşturun. Bu tür içerikler blogunuzun sürekli ziyaret edilmesini sağlar.

Son zamanlarda hangi yararlı kitapları okudunuz? Liste içerik yapın ve yeni kitaplar okudukça güncelleyin.

Son zamanlarda okuduğunuz blogların listesini yapın.

Sizin için en çok faydalı olan blog yazılarını listeleyin.

İçerikleri hoşunuza giden ve düzenli ziyaret ettiğiniz siteleri/blogları listeleyin.

Hangi blogları takip ediyorsunuz? Liste oluşturun.

Yaratıcı olmanıza ne yardım eder? Sizi motive eden unsurlardan bahsedin.

Yıllar içinde çalışma şeklinizi değiştirdiniz mi? Öyleyse nasıl? Kendinizden örneklerle anlatın.  

Size gelen e-postalarda en çok neler soruluyor? Size ulaşanların temel amacı ne?

Blog yazmaya nasıl karar verdiniz? 

Blog yazarlığı hayatınızda neleri değiştirdi?

Blogunuz aracılığıyla para kazandınız mı?

En çok hangi yazılarınız okundu ve yorum aldı?

Blog yazarken sizi en çok zorlayan şey ne oldu?

Blog yazılarınızı nerede ve nasıl yazıyorsunuz?

Sizce iyi bir blog yazısı nasıl olmalı?

Blog yazmak isteyenlerin bilmesi gerekenler neler?

Blog yazarlığının geleceği var mı?

Sosyal medyanın blog yazarlığına etkileri neler?

Niche blogculuk mu yoksa kişisel blog yazmak mı? 



Blog yazısı fikirleri bulmakta zorlananlara öneriler Blog yazısı fikirleri bulmakta zorlananlara öneriler Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Mayıs 11, 2020 Rating: 5

1 yorum:

  1. Tek bir konu üzerine yoğunlaşmak, blog dünyasında tutulmak / tutunmak açısından daha kolay sanırım. Artık televizyon kanalları bile tematikleşti. Eskiden ulusal bir kanalda saat başı haberlerinden çizgi dizilere kadar genel bir formatta yayın yapılırken, günümüzde her tür için tematik kanallar açıldı.
    Blogculuğa dönecek olursak; ben yıllardır farklı türlerde röportaj yaparım. Her telden olduğu için midir bilmiyorum; kemikleşmiş bir kitle tutturamadım. Kıdemli, duayen bir gazetecinin bir yazısını okumuştum: "Genç gazeteci arkadaşlar, sektöre ilk girdiğinde her habere gidip, her ortamı görsün. Fakat kariyer yapmak için sadece bir alan belirlesin. Magazin, spor, ekonomi vs. türlerde uzmanlaşmaya çalışsın."
    Tabi bunun için çok çalışmak gerekiyor, kalite için, sivrilmek için.
    Aslında ben de tematik bir çizgide yürümeyi düşünmüştüm zamanla. Ama kendimi yeterli bulmadım düşündüğüm konularda. Sıkılıp pes etmek istemiyorum. Röportajcılık da iyidir diyorum. Kişisel görüşlerimi aktardığım bir alan değil sonuçta. Konu sıkıntısı çekmiyorum. Farklı türlerde yaptığım röportajları benden izin alarak veya almadan yayınlayan siteleri görünce; her şeyin bir alıcısı var, insanlar kendinden bir şey bulursa okuyor, galiba böylesi de güzel, diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.