Kurumsal SEO çalışması adım adım nasıl yapılır?

Kurumsal SEO her ölçekteki firma, marka için önemli


Kurumsal SEO, online mecralarda görünürlüğünü ve satışları artırmak, ürün ve hizmet satacak daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak açısından büyük önem taşıyor.

Rekabetin hızla arttığı piyasalarda ayakta durabilmek ve sürdürülebilirlik açısından büyük işletmelerin yanı sıra KOBİ'ler ve girişimler için de kurumsal seo danışmanlığı hizmeti almak büyük önem taşıyor. Kurumsal SEO kavramı, markalar için hayati önem taşısa da hala birçok işletme internet ortamında görünür olmak ve daha fazla kişiye ulaşmak açısından elini taşın altına koymuyor.

Bu yazımda Kurumsal SEO nasıl yapılır? sorusunun cevabını en basit ve uygulanabilir yöntemler ile vermeye çalışacağım.

Kurumsal SEO neden önemli? 

Sektörünüzde mevcut rakipleriniz interneti kullanarak ciro artırıyor. Daha fazla ürün ve hizmet satıyor. Karlılığın yanı sıra marka bilinirliği ve marka değeri de artıyor. Tüm bunlar internette yapılan sorgulamalarda arama motorunda daha üst sıralarda yer alma sonucunda gerçekleşiyor. Potansiyel müşteriler ilgilendikleri hizmetler ve ürünler ile ilgili araştırmaları arama motorundan gerçekleştiriyor. Dolayısıyla yaptıkları sorgulamalarda ilk sayfada ya da üst sıralarda yer alan site ve linkleri daha fazla tıklıyorlar. Kendinizden pay biçin.

Güneş gözlüğü satın alacağınızı varsayalım. Güneş gözlüğü, güneş gözlüğü markaları, güneş gözlüğü fiyatları, güneş gözlüğü modelleri gibi anahtar kelimeleri kullanarak aramalar yaptınız. Karşınıza ilk sayfada çıkan sonuçlardan birini mi tıklarsınız yoksa 7. ya da 8. sayfada yer alanları mı? Muhtemelen cevabınız ilk sayfa olacaktır. İşte aynı sektörde faaliyet gösteren onlarca firmanın, markanın amacı da ilk sayfada yer alarak daha çok tercih edilebilir, bilinen ve alışveriş yapılan mecra olmak.

Peki, bunun için ne yapacaksınız? Arama motoru optimizasyonu dediğimizi sitenizin Google'da üst sıralarda, ilk sayfada yer alabilmesi için doğal ve yatırım getirisi yüksek olacak çalışmaları yapacaksınız ya bu işi profesyonelce yapan seo danışmanı ya da seo ajansı ile çalışacaksınız. Düzenli olarak yapılacak çalışmalarla ile rakiplerinize göre daha üst sıralarda yer alacak ve tüketicilerin dikkatini daha çok çekeceksiniz.

Kurumsal SEO nasıl yapılır, nelere dikkat edilmeli?

Öncelikle bu işin bir kereliğe mahsus olmadığını bilin. SEO uzun soluklu ve kaliteli bir şekilde yürütülmesi gereken çalışmalar bütünüdür. SEO'nun içinde her şey vardır.

Bunlar; Anahtar kelime analizi, dijital pazarlama, dijital PR, medya iletişimi, yüksek kalite içerik, ürün ve hizmetlere uygun sosyal medya kanallarının  kullanımı, mevcut kurumsal içeriklerin ve web sitesinin gözden geçirilmesi, birtakım araçlar ile sürecin ölçümlenmesi, zararlı olabilecek yöntemlerden uzak durulması, yerel rehberlere işletme kaydı yapılması, Google Adwords, Facebook, Instagram ve Linkedin reklamlarının hedeflemeli bir şekilde periyodik olarak kullanımı, ulaşılmak istenen hedef kitlenin ziyaret ettiği alternatiflerin tespit edilmesi, rakip analizi, hedef kitlenin dikkatini çekecek türden içerik ve sosyal medya planlanması. Tüm bu aşamaların düzenli ve en doğal şekilde bu işi bilen kişilerce yürütülmesi önemli.

Kurumsal SEO'ya başlamadan önce hedefler, hedeflere ulaşmak için geçmişte yapılanlar, yapılmayanlar, kimlerle çalışılacağı, kısa ve uzun vadede gelinmesi istenen nokta, kullanılacak enstrümanlar mutlaka belirlenmeli. Her site için yapılması gereken SEO çalışması farklılık gösterebilir. E-ticaret sitesi SEO, haber sitesi SEO, kurumsal web sitesi SEO, kişisel web sitesi SEO teknikleri farklı çalışmalara ihtiyaç duyulabilir. Bazı sektörlerde birkaç doğal çalışma ile iyi neticeler almak mümkün olabilir. Bu alanlarda rekabet azdır, çok fazla marka yoktur. Yükselmek kolaydır. Bazı sektörler vardır en güçlü ve büyük markalar buradadır. Rekabet üst düzeydir. Ciddi reklam, pazarlama bütçeleri vardır. Rekabet etmek, pastadan pay almak çok ciddi ve uzun süreli çalışmalara ihtiyaç duyulabilir. Kurumsal SEO öyle bir şeydir ki doğru zamanda, doğru kişi ve ajanslar ile yola çıkılmazsa birçok gereksiz harcama ve zararlı olabilecek yöntem hedeflerden uzaklaşmayı hızlandırır.

NOT: SEO, içerik yazımı, medya iletişim danışmanlığı, basın bülteni yazımı ve gönderimi, firma tanıtımı gibi konularda işbirliği talepleriniz için medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.





Kurumsal SEO çalışması adım adım nasıl yapılır? Kurumsal SEO çalışması adım adım nasıl yapılır? Reviewed by Medya İstasyonu on Cumartesi, Temmuz 28, 2018 Rating: 5

1 yorum:

  1. Faydalı bir içerik olmuş, SEO bir site için gerçekten çok önemli bir unsur

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.