9 Ocak 2018 Salı

Nasıl Instagram fenomeni olunur, fenomenler nasıl para kazanıyor?

9 Ocak 2018 Salı
Instagram fenomeni olmak, son yıllarda gençlerin en çok merak ettiği konuların başında geliyor. Son birkaç yıldır hızla yükselen Instagram'da binlerce takipçisi olan kişilerin kazandığı paralar, sürdüğü hayatlar kolay yoldan para kazanmak isteyenlerin iştahını ciddi anlamda kabartıyor.

Instagram fenomeni olmak istiyorum diyen birçok kişi internette bu konu ile ilgili araştırma yapıyor. Instagram fenomeni diye tabir ettiğimiz kişiler de belki bu denli popüler olacaklarını bilmiyorlardı. Sosyal medya fenomeni olmak için özel bir çaba harcamadılar. Başlarda eğlence amaçlı bu platformda bulundular. Zaman içinde takipçi sayıları artınca markaların kıskacına girdiler ve onların birer elçisi oldular. Binlerce takipçi kitlesini iyi yöneten ve influencer diye nitelendirilen bu kişiler birçoğumuzun hayal bile edemediği paraları kazanıyor.

Kendi şirketini kuran sosyal medya fenomeni de var

Enes Batur, Danla Bilic, Orkun Işıtmak, Ruhi Çenet, Berkcan Güven, Halil Söyletmez, Kafalar ve daha sayamadığım çok sayıda sosyal medya fenomeni milyonlarca takipçiye sahip ve markaların gözdesi durumunda. Markalar, yıllar önce ünlüleri reklam filmlerinde oynatarak hedef kitlenin dikkatini çekmeye çalışırdı ve bu iş için milyonlarca lira para harcardı. Şimdilerde ise durum tamamen değişti. Sosyal medya fenomenleri aracılığı ile milyonlarca kişiye hem daha uygun rakamlara hem de çok etkili bir şekilde ulaşabiliyorlar. Fenomenlerin hesaplarını yakından takip edenler iyi bilir illaki bir sponsorlu gönderi ya da video bulunur. Bu kişiler zaten düzenli paylaşım yapıyor. Reklam konulu videolar ve görselleri hesaplarında paylaşmak onlar için çocuk oyuncağı. Bir post paylaşıp binlerce lira kazanan var. Milyonlarca takipçiye sahip fenomenlerin çoğu işi kısa sürede büyüttü. Film yaptılar, müzik klibi çektiler, ünlülerin yer aldığı içerikler ürettiler, kendi markasını kurup e-ticarete atılan hatta kendi şirketini A.Ş düzeyinde kuran da oldu (Örnek: Danla Bilic) Gördüğünüz gibi sanal ama gerçek hayata inanılmaz bir şekilde yansıyan dünya...

Instagram fenomeni nasıl olunur?

"Ben, Instagram fenomeni olmak istiyorum" demekle fenomen olunmuyor. Çünkü fenomenlik planlanmış bir durum değil. Sizi fenomen yapan unsurlar; paylaşımlarınız, samimiyetiniz, odaklandığınız alanlar, doğru etiketleri kullanmak, orijinal olmak ve biraz zaman...

Takipçi satın alarak, her paylaşımın altına yorum yazarak, orijinal olmayan içerikler paylaşarak, düzensiz paylaşım yaparak fenomen olmak mümkün değil.

Fenomen olmak için pek etik olmayan yöntemlere (Ona buna sataşmak, açık seçik paylaşımlar, takipçi kasmak) de başvurunlar yok değil. 

Fenomenler nasıl para kazanıyor?

Yüz binlerce, milyonlarca takipçisi olan hesaplar markaların ürün ve hizmetleri ile ilgili görsellerini ve videolarını kendi hesaplarında etiket yardımıyla paylaşıyor. Markalar bu kişilere paylaştıkları post başına, aylık ya da yıllık bazda yani nasıl anlaşıldıysa o periyotta ödeme yapıyor. Bu rakamlar öyle birkaç yüz lira değil, çok daha fazlası... Fenomenlerin ana geliri bu. Bunun haricinde dizilerde rol alan, influencer marketing ajansları ile çalışan, yurtdışındaki ajanslarla çalışan, ünlüler ile prodüksiyon yapan, müzik klibi çekerek de ciddi paralar kazanıyorlar. Makyaj videoları ile ünlenen Danla Bilic, birçok kozmetik markasının peşinde koştuğu bir isim. 2-3 yıl gibi bir sürede birçok kişinin yıllardır yapamadığı ya da yapamayacağı bir sıçrama gerçekleştirdi ve gündeme oturdu. Neydi başlangıç sermayesi? Bir Instagram hesabı, bi YouTube hesabı, pratik ve yaratıcı zeka, düzenli içerik üretmek ve zaman... İsmini medyada ve internette sıkça duyuyoruz. Popülerliği tavan yapınca kendi markasını da kurdu. Kendi adını taşıyan e-ticaret sitesinde kendi adını taşıyan makyaj ürünlerinin satışını da yapıyor. Hatta Danla Bilic ismini şirketleştirdi. Kazancını düşünebiliyor musunuz?

Markalar artık sosyal medya fenomenleri aracılığıyla reklam yapıyor

Markalar reklam kampanyalarında artık sosyal medyaya kayıyor. Klasik internet reklamcılığından verim elde etmek zorlaşıyor. Eskisi gibi banner reklam ile tüketicilere ulaşmak tercih edilen bir yöntem değil. Markalar, en çok verim alabilecekleri reklam ve pazarlama modellerini tercih ediyor. Bu noktada Instagram, YouTube gibi platformlar inanılmaz verim sağlıyor. Markaların reklam ve pazarlama yatırımları boşa gitmemiş oluyor. Fenomenler çalıştıkları markanın birer elçisi oluyor. Tüketiciler de fenomenlerin her adımını takip ettiği için paylaşılan bir post reklam da olsa yadırgamıyor. Hem doğal reklam, hem etkili hem de ekonomik... Daha ne olsun?

Fenomen olmak istemiyorum, Instagram'da satış yapsam bana yeter diyorsanız bu yazıyı mutlaka okuyun: Instagram'da ürün satışı yapmak isteyenler nelere dikkat etmeli?



Bilgi paylaştıkça güzel, paylaşır mısınız?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·