KOBİ'ler için tanıtım ve dijital pazarlama önerileri

Küçük ve orta ölçekli işletmelerin online mecralarda görünür olmaları ve daha fazla müşteriye ulaşmaları açısından etkili tanıtım ve dijital pazarlama çalışmalarını yürütmeleri büyük önem taşıyor.

Günümüzde işini, ürün ve hizmetlerini internet ortamına taşıyan işletmelerin sayısında artış yaşansa da hala ok sayıda işletmenin online mecralarda ciddi bir gör

Peki, KOBİ'ler internette görünür olmak için nelere dikkat etmeli? 

Kurumsal web sitesi oluşturmak: KOBİ'leri internette görünür olmalarında ilk koşul kurumsal web sitesi oluşturmaktan geçiyor. Profesyonel web tasarım ile hazırlanmış web sitelerinde ürün, hizmet, misyon, vizyon, referanslar, iletişim bilgileri, hakkımızda kısmı gibi alanların profesyonel içeriklerle doldurulması gerekiyor.

SEO: Arama motoru optimizasyonu, rekabetçi piyasa şartlarında markaların ürün ve hizmetlerini daha fazla tüketici ile buluşturmalarında etkili bir araç. Bundan dolayı her KOBİ'nin kurumsal SEO çalışması konusunda profesyonel destek alması gerekiyor.

İçerik pazarlama: Potansiyel müşterileri ve mevcut müşterileri kaliteli ve faydalı içerik ile çekmek bu zamanda çok önemli. KOBİ'ler ürün ve hizmetleri ile ilgilenen kitlenin ilgisini çekebilecek yüksek kaliteli içerik üretimi konusunda profesyonel içerik editörü ya da blog yazarı ile işbirliği yapmalı.

Sosyal medya pazarlama: KOBİ'lerin mutlaka sosyal medyada var olmaları gerekiyor. Milyonlarca insan saatlerce sosyal medyada vakit geçiriyor. Sosyal medya KOBİ'leri yeni müşteriler bulmaları açısından da bulunmaz bir nimet. Sadece sosyal medya üzerinden satış yapan, yeni müşterilere ulaşan işletmeler ve esnaf mevcut. Sosyal medya hesaplarının oluşturulması, organik takipçi çekmek, sosyal medya üzerinden satış odaklı müşteri edinmek için düzenli paylaşımlara büyük ihtiyaç var.

Dijital PR: KOBİ'lerin online medyada görünür olmaları açısından basın bülteni dağıtımı, tanıtım yazısı çalışması, sponsorlu içerik çalışmaları, influencer marketing gibi çalışmalar da çok önemli. Popüler haber sitelerinde yer almak KOBİ'lere prestij katacağı gibi yatırımcıların ve müşterilerin de ilgisini çekecektir.

Firma tanıtım yazısı - tanıtım maili hazırlayarak e-mail marketing yapmak: Firma tanıtım yazısı, firma tanıtım maili ile hedeflenen kitleye ulaşmak daha az maliyetli ve geri dönüşü olabilen bir yatırım olacaktır. Faaliyet gösterilen alandaki müşterilere ve yatırımcılara yönelik tanıtım maili göndermek dikkat çekmeyi kolaylaştırır. Tanıtım maili çalışması yapacak firmanın mini cnc router konusunda profesyonel çözümler sunduğunu varsayalım. Tanıtım yazısı ya da tanıtım mailinde de bu hizmet ile ilgili reklamdan uzak, doğal ve bilgi vericisi kurgulanmış içeriğin yer alması önemli. Tanıtım mailini gören kişi içeriği merak edip okumalı.

Ürün ya da hizmetle ilgileniyorsa tanıtım mailini okuduktan sonra kafasında bir şeyler oluşursa iletişime geçecektir.
KOBİ'ler için tanıtım ve dijital pazarlama önerileri KOBİ'ler için tanıtım ve dijital pazarlama önerileri Reviewed by Medya İstasyonu on Salı, Kasım 07, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.