5 Mart 2017 Pazar

SEO uyumlu içerik mi yoksa içerik uyumlu SEO mu?

5 Mart 2017 Pazar
SEO uyumlu içerik internet işleri ile ilgilenenlerin en çok duyduğu kavramların başında yer alıyor. Son yıllarda önemi daha da artan bu kavram web siteleri için hayati önem taşıyor.

SEO uyumlu içerik ne demek?

Arama motorunda kullanıcıların aradıkları konular ile alakalı anahtar kelimeleri kullanarak kolay bir şekilde ulaştıkları sorgu sayfalarında üst sıralarda yer alan içerikler olarak tanımlayabiliriz.

Örnek verecek olursam: "Blog yazmak istiyorsunuz ve hangi konularda blog yazacağınızı bilemiyorsunuz. Bu noktada ne yapacaksınız? Arama motorunu kullanarak blog konusu ile alakalı araştırmalar yapacaksınız. Bunun için de arama motorunun sorgu kısmına "Blog konusu, blog konusu önerileri" gibi anahtar kelimeleri yazarak aradığınız konu hakkında yazılan içerikleri okumak isteyeceksiniz. Sorgu sonuçlarında ilk sayfada yer alan içerikler daha çok ilginizi çekecek. Bunlardan birini tıklayıp okuma ihtiyacı hissedeceksiniz. Okuduğunuz içerik faydalı ve aradığınızı karşılayacak nitelikte ise büyük ihtimal diğer içeriklere bakma ihtiyacı hissetmeyeceksiniz.

İşte bu SEO uyumlu, okuyucunun kolayca bulabileceği türden hazırlanmış, birçok kişi tarafından okunmuş, yorumlanmış ya da paylaşılmış bir içerik olabilir. Milyonlarca web sitesi, Google'da birinci sayfada yer almak için işte bu tür SEO uyumlu içeriğe ihtiyaç duyuyor. İlgili içeriklere yönelik yapılan aramalarda Google'da birinci sırada yer alan web sitelerine okuyucular daha güvenilir ve doğru bilgi kaynağı olarak bakıyor. Bu yüzden birçok web sitesi içerik ihtiyacında SEO'ya uygunluğu odak noktasına koyuyor.

Peki, SEO uyumlu içerik mi yoksa içerik uyumlu SEO mu önemli?

SEO uyumlu içerik konusunda kafalarda genelleşmiş bazı kalıplar var. SEO uyumlu içeriğin konusuna yönelik yapılacak aramalarda arama sorgusu sonuçlarına takılmak için içeriğin bazı anahtar kelimeler, linkler ile süslenmesi sıkça yapılıyor.

Bu içerikler genelde belli kelime sayılarında (100, 200, 250, 300, 500 kelime) oluyor. Bunlar da SEO uyumlu içerik, SEO uyumlu makale adıyla ticari bir değerle içerik ihtiyacı olan site sahiplerine genelde webmaster forumları üzerinden çok komik rakamlar karşılığında satılıyor. Hazırlanan içerikler ile daha fazla ziyaretçi ve para kazanmak bekleniyor. Peki, bu beklentiler gerçekleşiyor mu? Bence kesinlikle hayır. Eğer öyle olsaydı web sitesi-blog sahibi olan herkes internet zengini olurdu. SEO uyumlu içerik diye bir şey olduğunu düşünmüyorum. İçerik ihtiyacı olanlar buna fazla takılıyor, yazı yazanlar ise SEO uyumlu makale yazımı diye kendilerine pay çıkarmaya çalışıyor.

İçerik, kaliteli ve okuyucuların aradıklarını bulma noktasında kaliteli bilgiler içeriyorsa diğer içeriklere göre 1 adım öndedir. SEO uyumlu içerik kavramı ile içeriklerin çoğu amacından şaşıyor. Öyle berbat yazılmış içerikler var ki insan okumaktan nefret ediyor. Bunlarda okuyucuların beklentileri, aradıkları kesinlikle yok. "Biz SEO uyumlu yazalım, Google nasılsa bizi üstlerde sıralar" mantığı ile hareket ediliyor. Kaliteli içeriğin içine SEO girdiği zaman o içeriğin performansının düştüğüne inanıyorum. Bence bir içeriğin Google'da kolay bulunması ve üst sıralarda yer almasında en önemli kriterler içeriğin konusunun iyi kurgulanmış olması okuyuculara aradığını verebilecek dolulukta olması ve etkileyici başlıkla servis edilmesi.

İçerik uyumlu SEO önem kazanacak

Bu noktada içerik uyumlu SEO kavramı daha önemli. "İlk defa duydum, böyle bir şey var mı?" dediğinizi duyar gibiyim. Evet, yok. Bunu aslında ben adlandırdım. SEO dediğimiz çalışmaların içerik üretimi ile alakalı olanlarını içeriğin yapısına uygun bir şekilde fayda odaklı yapmak olarak tanımlayabilirim.

Örnek: Haber sitesi kurmak istediğinizi varsayalım. Yapılması gerekenler ile alakalı bazı bilgilere ihtiyacınız var. Girdiniz Google'a. Başladınız araştırmaya ve karşınıza alakalı olabilecek bazı sonuçlar çıktı. İhtiyacınız olabileceklerden birini tıkladınız. Yazılardan biri haber sitesi kurmak ile alakalı aydınlatıcı bilgileri, sizinle sohbet eder gibi, anlayacağınız ve kolayca uygulayacağınız bir şekilde sonuç odaklı hazırlanmış. "Acaba bu konuda başka ne tür yazılar yazılmış?" dediniz ve diğer yazılardan birini daha tıklayıp okumaya başladınız. Aaaa o da ne? Tıkladığınız bu yazı da diğer yazı gibi aynı konuda yazılmış ama bunun odak noktası sizin bilgi sahibi olmanız, kafanızdaki soru işaretlerini gidermek ve hareket geçmenizi kolaylaştırmak değil. Bol bol "haber sitesi kur, haber sitesi kurmak, haber sitesi nasıl kurulur, haber sitesi kurmak istiyorum" gibi aratabileceğiniz anahtar kelimeler etrafında spam olarak döndürülmüş, berbat bir yazı. Baştan sona okudunuz ama haber sitesi kurmak ile ilgili somut bir şeyler bulamadınız. Neden? Çünkü Google odaklı yazılmış, Google'ı kandırınca sizin de ikna olacağınız düşünülmüş. Yazan kişi bu konuda derin bir bilgiye sahip değil, yazı ücretle başkasına hazırlatılmış falan filan... Şimdi, bir okuyucu olarak hangisi sizin işinize yaradı? Hangi içerik samimi ve size uygun? Hangi içeriği yakın çevrenize tavsiye edersiniz, yorumlarsınız ya da paylaşırsınız?

İhtiyacınız olan içerik ile ilgili taleplerinizde, içerik editörü ile yapacağınız çalışmalarda iki kere düşünmenizi tavsiye ediyorum.

İçerik konusunda bilmeniz gereken 12 şey

1- Herkes iyi içerik üretemez.

2- Her içeriğin bir hedef kitlesi vardır.

3- Her içeriğin sağladığı fayda farklıdır.

4- Bazı içerikler referanstır. Çoğu ise taklitten öteye gidemez.

5- Bazı içerikler yıllarca Google'da birinci sayfada durur, bazıları günlerce durur ve kaybolur gider.

6- Yazmak, emek ister. Emek olmadan yemek olmaz.

7- Her içeriğin bir karakteri vardır.

8- Ticari değer beklenen bir içerik 1 TL ve katları gibi komik fiyatlar ile değerlendirilemez.

9- Kaliteli içeriğin nerede sunulduğu önemli değildir. "Domain, hosting, tema alınarak açılmış web sitesi ya da bloglarda sunulan içerik kalitelidir, ücretsiz blog sitelerindekiler ise berbattır" diye bir sınıflandırma söz konusu olamaz.

10- SEO uyumlu içerik yoktur. İyi bir içeriğin SEO'ya zaten ihtiyacı yoktur.

11- İyi bir içerik, kendi kendini pazarlar.

12- İyi bir içerik birçok kapının anahtarıdır.

Profesyonel içerik talepleriniz için: medyaistasyonu@gmail.com

Bilgi paylaştıkça güzel, paylaşır mısınız?


2 yorum:

  1. Güzel bir bakış açısı..Zaten işin püf noktası uygulayabildiğin dengedir. SEO bizlere sunulan yöntemdir ama yazıların amacını, faydasını etkilememelidir. Google belli bir kaliteyi yakalamak için bu tür isteklerde bulunsa da asıl önem verdiği içeriğin ta kendisidir. Teşekkürler yazı için

    YanıtlaSil
  2. Bir kaç tık daha fazla almak için imajını düşürmek niye..?Basit bir içerikle karşılaşan bir okuyucu bir daha ki seferinde o siteyi tıklamaz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·